A technológia folyamatos megújulást kínál az élet szinte minden területén. Nincs ezzel másként az elektromos kerékpárok érája sem, ahol a legújabb generációs bringáknál zseniális megoldásokat alkalmaznak.
A megújított hajtási rendszer csak egy azok közül az innovatív módszerek közül, melyeket az utóbbi években a fejlesztők ezen a területen megalkottak. Az Annyira Más Bringabolt akciós ebike kínálatát is érdemes megnézni, ha valaki szeretné kipróbálni az újításokat, de külön mód is van erre a cég boltjában: az ambringa.hu elektromos kerékpár próba lehetősége ingyenesen és kötelezettség mentesen biztosítja, hogy bárki megtapasztalja az e-bike előnyeit és a fejlesztések eredményeit. Nézzük, milyen újítás segítheti az elektromos bringát használók mindennapjait!
Az új rendszer előnyei
Forradalmian új kerékpár hajtási rendszer a Pinion MGU, mely használatával elfelejthetjük a váltó használatát. A nyomatékszenzoros középmotort és a középagy váltót ötvöző változat lehetővé teszi, hogy egyáltalán ne kelljen a biciklit használónak váltania a fokozatok között. Elegendő kiválasztani az elektromos rásegítés mértékét, az ehhez kapcsolódó váltásokat önállóan végzi el a rendszer.
Egyelőre a gyártó cég nem minden kerékpártípusnál engedélyezte a szerkezet beszerelését, így még egy ideig várnunk kell arra, hogy az olcsóbb e-bike-ok is ezzel a rendszerrel legyenek kiegészítve. Az ára az egyetlen hátránya ennek a kombinált megoldásnak, de remélhetőleg idővel egyre több ember számára lesz elérhető ez az innovatív hajtási rendszer.

Hol használják?
A kombinált hajtást többféle kerékpártípusban is megtalálhatjuk, hiszen a terepen használt mountain bike-ok, vagy a városi közlekedésre alkalmas modellekbe egyaránt beszerelik. A hegyi kerékpározásnál nagy hasznát vehetjük a rendszernek, hiszen a különböző dőlésszögű emelkedők és lejtők közötti váltásnál nincs más dolgunk, mint tekerni, a hajtás magától áll át a megfelelő fokozatba.
Nem lesz üresjárat vagy éppen rossz váltással járó kellemetlenség, mindent elintéz a beépített szerkezet. Akár álló helyzetben vagy terhelés alatt is képes a váltó átállni, így akkor is hasznát vesszük, amikor a piros lámpánál gyors elindulásra van szükségünk.
A rendszer működéséről
A rendszer egy kopásmentes, kefe nélküli, 160 Nm-es középmotort és egy terhelés alatt 600%-os össz áttétellel kapcsolható, elektronikusan működtetett, 12 sebességes sebességváltót egyesít kompakt házban.
Rengeteg hibától szabadíthat meg ez a változat, hiszen kevesebb karbantartásra van szükség. Nincs rossz váltásból adódó váltósérülés vagy láncfogsor-csere, mert az automatika helyetted mindent megold.
Ez optimális, dinamikus teljesítményt, villámgyors, precíz váltást biztosít minden terhelési körülmény között, és különösen természetes vezetési élményt kínál bármilyen terepen.
Jól szemléltethető egy példával a működés. Ha pedálozás nélkül haladunk lefelé, azonnal újra kezdhetjük a pedálozást anélkül, hogy kipörögne a lábunk, vagy több fokozatot manuálisan kellene kapcsolnunk.