Rengeteg lövöldözős játék jelenik meg mostanában, de ezek közül csak kevés volt igazán jó és eredeti. Bár a legtöbb ilyen játék egy kaptafára készül, a Flying Heroes megpróbál kiemelkedni a tömegből. A játék tulajdonképpen légi deathmatch különleges repülő lényekkel és szerkezetekkel.
A történet lényege, hogy gladiátorküzdelmek során kell Hesperia fantáziaországának koronáját megnyernünk. A karrier játékban egyre nehezedő küzdelmek sorát kell megvívnunk a gép által irányított ellenfelek ellen. Időnként bónuszjátékok is vannak, amelyekben pénzünket szaporíthatjuk, majd később a pénzt járművünk fejlesztésére fordíthatjuk. A karrieren kívül szóló meccseken is résztvehetünk a gép vagy barátaink ellen, ilyenkor mi határozhatjuk meg nemcsak a saját hanem az ellenfél által használt járműveket is.
A játékban egészen különleges és szokatlan szerkezetekkel és lényekkel találkozhatunk, van itt repülőszőnyeg, sárkány, repülő teáskanna és hordó, zeppelin és sas. Négy klán található a játékban, választásunk meghatározza, hogy mivel repülhetünk és mit varázsolhatunk. Például a Sky Knights klán tagjaként különböző madarak nyergében repülhetünk, a Magionnal bizarr tárgyák hátán lovagolhatunk, a Hammercraft klánban léghajókba ülhetünk és végül mint a Lizard Riders klán tagja sárkányokkal küzdhetünk. A változatosság elkápráztató. A klánoknak fegyvereik és varázslataik is egyediek.
A pályák különféle, szépen kidolgozott arénák: sivatagi pálya barlangokkal, aréna boltívekkel és oszlopokkal, jégvilág elhagyott hajóval, hogy csak néhányat említsek. A megvalósítás igényes, láthatunk párolgó vizet, lángokat, vízesést, gázködöket. A speciális effektusok mellett a játék többi része is jól néz ki. Nagy kár, hogy Voodoo kártyákon rengeteg textúrahibával találkozhatunk, azonban ez más hardware-en nem jelentkezett.
A hangokat és a zenét nagyon eltálálták a fejlesztők, az effektek mind kifogástalanok, a zene pedig jól illik a hangulathoz.
A játék irányítására a joysticket ajánlom, hiszen a Flying Heroes inkább egy repülőszimulátorhoz hasonlít, egérrel a fordulás rendkívül nehézkes. Sajnos joystickkal sem sokkal könnyebb, ugyanis a sárkányok, madarak és zeppelinek mind lomhán fordulnak és lassúak. Senki ne számítson az Unreal Tournament felpörgetett tempójára, itt meg kell gondolni és ki kell várni minden manővert. Az ellenfél eltalálásánoz nem villámgyors reflexek kellenek, hanem óvatos manőverezés és annak kiszámítása, hogy hol lesz ellenfelünk néhány másodperc múlva. Egy szó mint száz, a játék kicsit uncsi.
A felhasználói felület és az irányítás teljesen rendben van, egyetlen óriási bakit kivéve. A gyorsítás gombot nem lehet átdefiniálni, annak ellenére, hogy minden más billentyűt átállíthatunk. Ez nálam azt jelentette, hogy ezt a funkciót szinte nem tudtam használni, mivel alapértelmezésben a billentyűzet jobb oldalán van ez a gomb, én pedig a WASD konfigurációt szeretem használni bal kézzel.
A Flying Heroes sikeresen emelkedik ki a tömegből mint egyedi játék, de ettől még nem jobb az átlagnál.