A Koreai Háború a légi hadviselés egyik fordulópontja volt. A propelleres gépek korszakának végét, a sugárhajtású gépek korszakának kezdetét és a helikopterek harci alkalmazásának kezdetét jelentette (ez utóbbinak mondjuk semmi köze sincs a programhoz, de attól még igaz). Ebben a konfliktusban harcoltak először sugárhajtású gépek egymás ellen, és ez volt az utolsó háború, ahol a pilóták tudása többet számított, mint az alkalmazott technika. Nem voltak irányított rakéták, intelligens bombák és számítógépek, a támadáshoz közel kellett jutni az ellenfélhez. A MiG Alley ezt a korszakot dolgozza fel, és nem is akármilyen színvonalon.
A program összesen négy egyszemélyes játékmódot kínál. A "Hot Shot" opciót választva a légiharcot gyakorolhatjuk, minden beállítási lehetőség nélkül egy F86 Sabre ülésében találjuk magunkat, néhány pillanattal az ellenséges MiG-ek feltűnése előtt. A "Quick Mission" előre gyártott szituációkat tartalmaz, ahol számtalan dolgot gyakorolhatunk a felszállástól a csoportos légiharcig. Következő lehetőség a "Campaign", ami összesen öt hadjáratot tartalmaz. Az első négy inkább csak bemelegítő jellegű mini-hadjárat, 1950-ben játszódnak és mindegyikben más-más gépet próbálhatunk ki: