Az Interactive Magic kiadásában megjelenő stratégiai játék leginkább a Commandosra hasonlít, azonban a Shadow Company grafikája - a környezet és a szereplők - teljesen 3D-s.
A játék kerettörténete röviden a következő: egy nagy cég azzal foglalkozik, hogy kommandócsapatokat állít össze, melyeket aztán jó pénzért bérbe ad harcokhoz. Mi is egy ilyen csapat tagjai vagyunk, és a társaság Afrikába küld minket egy diktátor segítségére. A szembenálló felek sokáig harcolnak, mindkét fél részéről sok a halott. Két nap után csapatunk visszavonulásra kényszerül. A cég úgy dönt, hogy visszahívja a csapatot, csakhogy elfelejt járműveket küldeni értük. Mindössze egy rövid üzenetet kapnak a kommandósok: "A csapatot feloszlattuk"...
A programban tizenkét zsoldos közül irányíthatunk majd egy kisebb csapatot. Mindegyik szereplőnek megvannak a maga sajátosságai, az egyik kitűnő ember a csapat vezetésére, míg a másik jó humorérzékével felvidítja a csapatot, növelve ezzel a morált. A szereplők személyreszabott mesterséges intelligenciával rendelkeznek, különböző helyzetekben másként viselkedhetnek az eltérő jellemű karakterek. Ráadásul a zsoldosok különböző országokból jöttek, így akcentusuk is más.
Katonáink nem csak rohangálni és lövöldözni tudnak, hanem egy csomó egyéb tevékenységre is képesek: leguggolnak, létrára másznak, kúsznak. A játékban lévő járműveket - tankok, autók, motorbiciklik, hójárók - is irányíthatjuk a szereplőkkel. Sokféle fegyver fog rendelkezésünkre állni: pisztolyok, puskák, gránátok, kés és lángszóró.
Ez lesz az egyik első olyan real-time stratégiai játék, melyben egyszerre lesz 3D-s a környezet is és a szereplők is (az eddigiekben a kettő közül mindig csak az egyik volt valódi 3D). A fizika törvényei is érvényesülni fognak a játékban, egy lejtőn leguruló tank például lendületet kap, és a lejtő aljára érve tovább gurul.
A játékban 7 küldetéssorozat lesz, egyenként 10-30 küldetéssel. Helyi hálózaton illetve interneten egyszerre akár 16-an is játszhatunk majd. A program 3Dű gyorsítót is kezelni fog.