26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Frontline Attack: War over Europe

A Zuxxez több játékból megismert engine-jét ezúttal egy II.VH-s stratégiához használta.

Írta: Peac 2 hozzászólás

Ismét a kezünkbe vehetünk egy Második Világháborús eseményeket feldolgozó programot, melytől szintén azt vártuk, hogy meghozza a várt áttörést és - mint egykoron a Red Alert megjelenésekor - ismét egész éjszakákat tölthetünk a monitor előtt, elhanyagolva minden mást. Erre azonban még mindig várni kell... Sajnos ennek a programnak sem fogjuk sokáig nagybetűvel írni a nevét, hiszen a fejlesztőcsapat (a Earth 2150 vagy a WW3: Black Gold játékokról ismert Zuxxez) nem erőltette meg magát túlzottan a játék készítése során.

Alapvetően optimista játékosoknak ajánlanám a programot, hiszen az egyetlen, ami azt sugallja „Játssz tovább!”, nem más, mint a remény, hogy a következő küldetés jobb és talán élvezhetőbb is lesz. Eleve túl nehéz feladatok elé állítanak bennünket a küldetések. Ezt ugyan már megszokhattuk más stratégiai játékoknál is, mint például a Sudden Strike, de abban legalább ésszerű és jól átgondolt stratégiát alkalmazva aránylag könnyedén sikerrel járhattunk. Ebben a játékban sajnos nem sok esélyünk van sztratégoszt játszani, mert sajnos az egységeink gyakran mindenféle parancs nélkül önállósítják magukat, és az ellenséges vonalak felé veszik az irányt. Ez a fajta kezelhetetlenség kőkeményen rányomja bélyegét a játékra, és az eleve nehéz küldetések talán még nehezebbnek tűnnek.

A program kezelőfelületét innen-onnan szedték össze a fejlesztők, de sajnos így is szokatlan és nem áttekinthető. Némely ábra a játékfelületen túl nagy, némelyik pedig értelmetlen alakzat, melynek jelentőségére csak a help gomb bekapcsolásával jöhetünk rá. Ez viszont a kelleténél több információt közöl, és nagy felületet foglal el a képernyőn, így néha nem látjuk tőle tisztán egységeinket, ami mellesleg már eleve gond a programban. Az egységek ugyanis felismerhetetlenek. Szokás szerint csoportokba foglalhatóak, és típus szerint is kijelölhetőek, de eleve nem láthatóak jól. Ugyanez érvényes a már jól megszokott sérülés-jelző sávra, melyet szintén nem látni rendesen az egységre való rámutatáskor. Annak ellenére viszont, hogy az egységeket nem lehet tisztán látni, a kézikönyv szerint minden valamire való és híres fegyver szerepel a játékban, amely a II. Világháborúban jelentős szerepet játszott. És ez mindhárom küldetéssorozatban így is van. Kipróbálhatjuk a Vörös Hadsereg, a Szövetséges erők és a Wehrmacht majdnem teljes arzenálját a Tigris Tanktól, a Sherman-en át egészen a Katyusáig... A programban viszont csak szárazföldi és légi támadás indítható, minek utána csak az Európai fronton történteket igyekszik feldolgozni a játék.

Jelen vannak természetesen a már jól megszokott épületfoglalási lehetőségek, és az épületépítés is a játékban. Az építés és a gyártás nem tér el különösebben a már jól megszokottól, hacsak nem annyiban, hogy nem az adott feladatot végző épületből gördülnek ki a legyártott harci eszközök, hanem a térképen kívülről jönnek be a harctérre egy előre kijelölt pontról. Mindeközben is és minden más mozgásnál igazán nagy hatása van a domborzati viszonyoknak a mozgásra. Ezt támadás és védekezés esetén egyaránt érdemes figyelembe venni!

Grafikailag szépen oldották meg a nappal és éjszaka váltakozását, azonban igazából ez nincs befolyással az ütközetekre. Szépen érződik a naplemente, éjszaka szinte vakok vagyunk, de az egységeink nem azok! Ugyanakkor olyan érzése van az embernek, mintha az apróságok túlzott finomításával (például: tankok mögötti lánctalp-nyom, porfelhő, stb.) a harci eszközök megjelenítése mintha eléggé elnagyolt volna. Ez legfőképpen akkor látszik, amikor „isteni” nézetünkből leereszkedünk a háromdimenziós világba, és közelebbről megnézzük seregeinket. Főleg a gyalogos rajza kétségbeejtő. Mindehhez sosem hallott hangok társulnak, amiből aztán végképp nem tudni, hogy hol, hányan, és mivel lőnek.

A játékot mindenképpen érdemes lehet kipróbálni hálózati módban, hiszen úgy legalább rendezettebbek lehetnek az erőviszonyok. A program LAN-on és interneten engedélyezi nyolc különböző játékos részvételét a II. Világháború színterein, előre elkészített, internetről letöltött vagy akár saját magunk által készített pályákon és tájakon.

Tehát a „sokat” mondó képek alapján - véleményem szerint - nem tanácsos messze menő következtetéseket levonni a játékkal kapcsolatban, inkább mindenki próbálja ki és nyilatkozzon saját tapasztalatai szerint!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

60%
grafika
6
hangok
5
játszhatóság
6
hangulat
6

Frontline Attack: War over Europe

Platform:

Fejlesztő: Zuxxez

Kiadó: Eidos Interactive

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2002. október

Minimális rendszerigény: Pentium II 350, 64 MB RAM, 16 MB-os 3D kártya, 670 MB HDD

Ajánlott konfiguráció: Pentium III 1 GHz, 128 MB RAM, 32 MB 3D kártya, 1,2 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Valdmur
Valdmur [7]
Sajnos csalódást kell hogy okozzak, egy hülyegyereknek már az első pályákon belecsavarodhat az agyveleje. A lőszer hamar elfogy, a hadjáratokban nem lehet egységeket létrehozni, kapsz néhány tankot, gyalogost, légi támogatást, mindezeket szűk fejadagokban, és igazán örülsz, ha az utánpótlás között akad egy javítójármű is - márha jó lépéseket teszel, hogy utánpótlást is kapj. A bunkerek jó ha fel tudják tartani az ellenséget néhány percig, ahogy a védelmi ágyűk is, viszont ha magaslatra kerülnek, az ostromló kerülhet bajba, de még így is sérülékenyek. Egyébként az egységek és épületek textúrái nem olyan vészesek, a talaj és a fák már kissé problémásabbak. Jópofa a páncélvonat is, amit telepakolhatsz katonákkal, hogy az ágyús és légvédelmi vagonok is életre keljenek. A géppuskatűz a legtöbb páncélos ellen veszett ügy, míg a howitzereket és önjárókat kisebb-nagyobb sikerekkel megszabadítja utasaiktól. Gyakori, hogy a kis kaliberű ágyúk akár egy szinttel magasabb páncélzatosztályt már szinte át sem tudnak lőni. Egy telitalálat egy repülőgépről ledobott bombával már búcsút int a legjobb tanknak, amiről sok játék készítő csapat megfeledkezett akkoriban. A zenéket pedig igazán jó dolog hallgatni. És a bevezető eligazítások is jópofák, tetszik az eligazítók hovatartozás szerinti enyhe akcentusa, illetve a megszólítás módja.

Jópofa, s bár távol áll a tökéletes játéktól, a katasztrofális játéktól annál is távolabb. A skirmish mód kicsit spontán, kevés a pálya, de mindezen segíthetne egy műhely, ami persze sajnálatos módon nincs.

Amit leginkább kétlek, hogy a játék "dogfight" stílusú lenne (a hadjárat legalábbis nem).

(Azért jó dolog, hogy így 7 év után hirtelen megszólal valaki, hogy "Ácsi, én azért néhanapján még játszok ezzel, és hülyegyerek sem vagyok, mégis élvezhető.)
darkforce
darkforce [2151]
Te jó ég, ez mekkora igénytelen egy játék, csak rá kell nézni a képre és máris lehet látni, hogy ezt nem a taktikára épitették, hanem a hülyegyerekeknek készitették akik kijelölik a képernyőt és támadnak gondolkodás nélkül. Sajnálom a dolgot, mert igéretesnek tünt volna a játék tényleg, még ha ilyen hülye grafikája van a tankoknak akkor is ...
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)