Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

A.G.O.N.

Megjelent a folytatásos kalandjáték harmadik része is.

2004.10.04. 00:00 | szerző: Sögyi | Ismertető/teszt

A kalandjátékok újraéledése közepette is elmondhatjuk, hogy világviszonylatban sincsenek elkényeztetve a kalandos fejtörőket, megoldásra váró rejtélyeket kedvelő játékosok. Duplán igaz ez hazánk RTS-ektől hemzsegő játékpiacára. Emiatt is lestük félve-reménykedve a Private Moon Studios kebeléből kikerülő A.G.O.N.-t, mely az első két rész után igen hosszúra nyúlt szünetet tartott.

A.G.O.N.

A fagyos, hideg Lappföldről hazatérve Hunt professzor nem kis örömmel nyugtázza, hogy következő küldetése a napfényes Madagaszkárra szólítja. Itt kell felkutatnia és megtanulnia a következő társasjátékot, melyet egy bennszülött törzs Rakotonarivelo nevű főnöke őriz.

A hajóról leszállva nem is kell csalódnia. Gyönyörű, homokos, pálmafás, sziklákkal tarkított tengerpartra érkezett. A falu sincs nagyon messze. Az idilli hangulatot csak a falu őre bontja meg: semmiképp sem hajlandó beengedni a kapun, ráadásul kalóznak néz. Azért néhány információt mégis sikerül kiszedni belőle a szigettel kapcsolatban. Kezdődhet tehát a keresgélés, gondolkodás, idegeskedés.

A.G.O.N.

Más kalandjátékokhoz képest kicsit nehézkesebb az irányítás (az elforduláshoz az egérgombot folyamatosan lenyomva kell tartani), de – az első két rész után – meg lehet szokni. „Idegesítőségi fokozata” viszonylag alacsony, mivel elég könnyen megtalálhatók a feladatok megoldásához szükséges eszközök (annak ellenére, hogy én majdnem feladtam a legelején, amikor a baromi nagy dzsungelben kellett egy mókusszerű lény nyomára bukkanni :-). Ennek ellenére azért okoz némi fejtörést egy- egy megoldás.

S természetesen nem kis fejtörést okoz a végső társasjáték (Fanorona) megoldása sem, hiszen a sok szabály felfogása után még rá is kell érezni az ízére, ami nem vonja maga után feltétlenül az azonnali nyerést.

A.G.O.N.

A FANORONA egy táblás játék, melynek 45 kis mélyedésében 22 fekete és 22 fehér golyó küzd egymással. A golyók a mélyedéseket összekötő vízszintes, függőleges és átlós vonalakon mozoghatnak. A játék célja eltüntetni az összes ellenséges golyót a tábláról, vagy mozgásképtelenné tenni azokat. Persze a lépéslehetőségek legalább öt szabállyal vannak behatárolva, de ha belejöttél, néha egész ügyesnek érezheted magad.

A játék megnyerése után (ami nem is olyan könnyű feladat), itt is visszatérhetünk bármikor a táblás játékhoz, bár – ugyanúgy, mint az előző részben – mindig kezdő pozícióban (vagyis a fehér golyókkal) indulunk. Néha úgy tűnik, hogy ez a nehezebb kezdés, de persze lehet, hogy ha fordítva lenne, nem ezt mondanám. Azért szívesen kipróbálnám a sötét oldallal is.
Természetesen ez az újabb táblás játék is elérhető lesz a netes játéklehetőséget biztosító AGON NetBoardhoz, az epizód megvásárlói részére minden további költség nélkül.

A.G.O.N.

Az előző részekhez képest megnőtt az átvezető filmecskék száma is. Ez nagyban hozzásegít ahhoz, hogy izgalmasabb és sokkal hangulatosabb legyen a játék. Szinte minden feladatrész elvégzése után megjutalmaznak egy-egy ilyennel. Ennek ellenére sajnos ez is viszonylag hamar véget ér, és megint várakozhatunk a következő részre (Lost Sword of Toledo), amely – a címe alapján – ismét napfényes helyszínen, Spanyolhonban fog játszódni. ■

értékelés

A.G.O.N.

Pozitívumok
  • Idegesítő keresgélés helyett a játékokon van a hangsúly
Negatívumok
  • Túl rövid
  • Sokat kellett rá várni
8,0
grafika 8
hangok 7
játszhatóság 7
hangulat 9
A.G.O.N.A.G.O.N.A.G.O.N.A.G.O.N.A.G.O.N.
A.G.O.N.
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
A.G.O.N.

hozzászólások (10)

Arthur Dent
Arthur Dent 2008.07.07. 14:01
Az elmúlt egy hétben kisebb adagokban játszottam végig - hát mit mondjak a Toledo - Az elveszett kard után nem valami nagy élmény. A feladatok néha őrjítően nehezek, de a pályák ugyanakkor rövidek, párbeszédek alig vannak, nagyon sok helyen el lehet akadni, nem ajánlanám senkinek, akkor már inkább a Toledo, az sokkal kiforrottab darab.
CorMyuS
CorMyuS 2019.03.28. 09:46
Sajnos jogos a kritika. Sok olyan dolog van benne ami nehezebbé teszi a játékot mint az a való életben lenne. Már az elején idegesítő hogy nem tudsz magaddal vinni dokumentumokat vagy nem jegyzi meg a játék magától. Most komolyan én írogassam le külön papírra, ez már nem az a korszak szerintem. Vagy lámpát kell szereznem a sötét raktárba, pedig ott van a részeg őr előtt az asztalon, persze azt nem engedi felvenni. A kulcsokat 2 kivételével csak próbálgatással lehet sorba tenni. Ha nem stimmel akkor közli hogy nem jó és kezdheted elölről. De honnan tudja hogy nem jó ha fingja sincs arról hogyan kell??? Morse kódos rész is egy gyötrelem, nem lehet a kódot felvenni és használni a szalag mellett...talán azt is le kellene írnom? Ha hibázol nem lehet javítani csak visszatörölni akár az elejéig....brrr. Ráadásul ha nem gyújtasz be a kályhába a morse kódos részt hiába írod be jól nem fogadja el... Bugos, átgondolatlan, frusztráló....
Sityi
Sityi 2019.03.28. 11:00
Nem az a korszak? 2004-ben még azért bőven belefért az ilyesmi. Plusz nem egy Sierra/LucasArts cucc ment rá akkoriban a játékos szivatására...
gregmerch
gregmerch 2019.03.28. 12:08
A LucasArts sosem szivatott, maximum bődületesen dinka fejtörőket tartalmaztak a játékai. A Sierra játékok azok tudtak szivatni: pontoztak és el is lehetett bennük bukni! No meg ott voltak még a KGB és hírhedten nehéz társai :-) ...
CorMyuS
CorMyuS 2019.04.06. 10:23
Na mindegy, lényegében kevés kalandjátékkal találkoztam (a több száz végigjátszottból) amit nem vittem végig. Volt közöttük LucasArts és Sierra is bőven, szerettem is szinte mindegyiket, még a KGB-t is. Valahogy ez a feladványok nehézségéhez képest történetével nem keltett olyan mértékű kíváncsiságot, hogy végig akarjam játszani. Amúgy kíváncsi lennék hány ember tudta ezt végigvinni mindenféle segítség nélkül. Kevés játékkal találkoztam amiben sok ilyen "fejtörő" lenne hogy a végigjátszás elolvasásával sem értem a logikáját. Egyébként hogy a 4-rész után vége lett már az is sokat elárul. Akadnak benne jó részek és sajnos akadnak erőltetett vontatott pillanatok ami sajnos azt eredményezte hogy a madagaszkári totemoszlopos résznél úgy döntöttem tojok én a táblás játékokra...
ajánlott olvasnivaló