A Homeworld, Impossible Creatures és Warhammer 40.000: Dawn of War játékokról ismert Relic csapat az utóbbi játék Winter Assault című kiegészítője mellett egy újabb stratégiai játékon is dolgozik. Ennek témájául ezúttal a fejlesztők körében igazán „divatos” második világháborút választották. Elsőre ugye erről a párosításról (II. VH és RTS) hazánkban mostanában valószínűleg mindenkinek a Codename: Panzers jut eszébe, ám a Games Conventionön látottak alapján elmondható, hogy a Company of Heroes személyében kicsit másra számíthatunk. A témaválasztás ugyan pár alapvető hasonlóságot megkövetel, Jay Wilson design-igazgató azonban elmondta, hogy játékukban a fókusz elsődlegesen a gyalogosokra esik, nem pedig a tankokra, a játékmenet pörgősebbnek ígérkezik az átlagos RTS-eknél, és az új motor képességei is érdekes lehetőségeket teremtenek majd.
A játék sztorija a normandiai partraszállásnál kezdődik, az A század („Able Company”) egy csapatát irányíthatjuk, keresztül a franciaországi ütközeteken. A tervek szerint egy tucatnyi küldetés vár majd a játékosra egyszemélyes módban.
A grafikára – az eddig látottak alapján – egyáltalán nem lehet panasz: csodálatos részletességű modellek jellemezték az egységeket és a környezetet is. Minderről a Relic saját fejlesztésű, újgenerációs motorja, az Essence Engine a felelős, melyet a Havok fizikai motorral tettek igazán realisztikussá. A környezet teljes mértékben rombolható, az említett fizikai engine-nek köszönhetően pedig ez a rombolás igen változatos lesz. Attól függően például, hogy hol és milyen szögből találunk el egy épületet, máshogy omlanak össze a falak. A robbanások krátereket hagynak maguk után, melyet a tereptárgyakhoz hasonlóan fedezékként is használhatunk katonáink számára. Az ellenség is kihasználja ezeket a lehetőségeket, így miközben egyrészt saját magunk védelmén gondolkodunk, nem árt az ellenség fedezékei lerombolásával is foglalkozni.
Arról pedig, hogy ezeket a fedezékeket ki is használják az egységek, a fejlett mesterséges intelligencia fog gondoskodni: ahogy ellenfeleink, saját katonáink is maguktól meghúzódnak majd egy-egy faldarab vagy lerobbant tank mögött. A Relicnél igen sokat dolgoznak azon, hogy a csapatot vezérlő MI minél fejlettebb legyen, a grafikai és fizikai engine mellett ezt tartják a játék egyik fő erősségének. Mindemellett fontosnak tartják, hogy a Company of Heroes minél inkább filmszerű, igazán látványos megjelenést kapjon. A részletességben nincs hiány, a látvány tényleg impresszív volt. Az átvezető jelenetek is a játék motorjával készülnek, és ez se jelent semmilyen hátrányt.
A Company of Heroes természetesen nem csak egyjátékos módot fog tartalmazni. 2-8 játékos vehet majd részt multiplayer küzdelmek során a Szövetségesek és a Tengelyhatalmak csatájában, helyi hálózaton vagy interneten keresztül.
A játék a Relic csapatot tavaly felvásárló THQ kiadásában fog megjelenni, várhatóan a 2006-os év során.