Az E3 fő kiállítási csarnokának, a South Hallnak a bejáratánál a látogató elsőként rögtön az EA standjához érkezett el. Az óriási terület közepén egy kör alakú pavilon felső részén körben ment az igazán széles vásznú vetítés (gyakorlatilag 360 fokban), míg alatta, valamint a stand külső részein bárki kipróbálhatta a játékújdonságokat, a Battlefield 2142-től kezdve a Crysisig. Az igazán érdekes dolgokat pedig zártkörű prezentációk keretében mutatták be, így láthattuk az Xbox360-as Army of Two-t, valamint az elkövetkező 1-2 év két jelentős PC-s játékát, a Command & Conquer sorozat harmadik részét, valamint a Spore-t.
Spore
Nem sok olyan játékfejlesztő akad, akinek neve már 10-20 éve legendaként él a játékosok körében, és játékai szinte egytől-egyig valami újat hoznak a piacra (melyet aztán sokan kezdenek másolni saját programjaikban). Will Wright egyértelműen közéjük tartozik, gondoljunk csak a Sim Cityre, vagy a The Sims epizódjaira és kiegészítőikre, melyekből milliónyi példány fogyott már világszerte. Már jó előre tudtam, hogy az egyik legfontosabb játék, amit a Los Angeles-i show-n látni szeretnék, az a Spore-nak, Will Wright legújabb játékának bemutatója. Így aztán lelkesen vártam a péntek délutánt, amikor az óriási tömeg ellenére az EA hazai PR-osának köszönhetően bejuthattunk egy prezentációra. Sajnos épp nem személyesen a játék szülőatyja tartotta a prezentációt, de azért így is megtudhattuk róla a fontosabb dolgokat.
A Spore gyakorlatilag hat részből fog állni. Első körben egy egysejtűként kell megvédenünk magunkat a többi hasonló lény ellen. A második fázisban alakíthatjuk ki szárazföldre lépő lényünk megjelenését: változtathatjuk a gerinc hosszát és alakját, szemeket, szájat (esetleg csőrt), füleket, végtagokat helyezhetünk a lényre, és tetszés szerint alakíthatjuk színezését is. A designolásnak DNS pontjaink szabnak majd határt, és a lény kialakításától függ gyakorlatilag minden paramétere: sebessége, ereje, de még az általa kiadott hang is. Ha kész vagyunk, megkezdődhet az új lény beilleszkedése a környezetbe, az evolúció során pedig intelligens életformává fejlődhet. A teremtmény szaporodása során egész törzs jön létre, mely előbb-utóbb képes lesz eszközhasználatra is. A következő szinten már épületeket és járműveket hozhatunk létre, majd a civilizációs fázisban kapcsolatba léphetünk más kultúrákkal is a bolygónkon, miközben célunk az egész planéta meghódítása. A végső részben aztán egy UFO megépítése után elindulhatunk a világűr – és a benne található több ezer bolygó – meghódítására. A más bolygókon található lényekből DNS mintát vehetünk, esetleg hatalmunkat fitogtatva behódoltathatjuk őket. Ha pedig megtámadjuk őket, egy újabb ellenséget szerezhetünk, akik akár vissza is támadnak saját bolygónkon.
A játék különlegessége, hogy a világegyetem bolygóit hozzánk hasonló játékosok által kreált lények népesítik be. A központi szerverhez kapcsolódva a program dönti el, hogy ezek közül melyik felel meg aktuális tapasztalati szintünknek és lényünk képességeinek. Egyúttal saját lényünk adatait is feltölti a szerverre.
Command & Conquer 3: Tiberium Wars
C&C rajongók százezrei várhatták az EA bejelentését, mely végül áprilisban lett hivatalos: a volt Westwoodból alakult EA Los Angeles stúdió egy újabb Command & Conquer játékon dolgozik. A Tiberium Wars alcímet kapott harmadik epizód az eredeti játékhoz hasonlóan RTS lesz, a középpontban pedig a harmadik Tiberium Háború áll. 2047-ben a Brotherhood of NOD vezetője, Kane az egyre nagyobb mértékben terjedő idegen anyagot, a Tiberiumot saját gonosz céljai számára, az emberiség átalakítására szeretné használni. A terv megakadályozására a GDI (Global Defense Initiative) szervezet egyesíti erőit.
A bemutatón elmondottak alapján a fejlesztők igen sok energiát fektettek a játék hátterének kidolgozására: mutattak egy látszólag több száz oldalas könyvet (a bibliájukat, ahogy nevezték), melyben gyakorlatilag minden olyan kérdésre megtalálható a válasz, mely a tervezés során felbukkanhat. (És kiemelték, hogy ez szigorúan belső használatra készült, nem a rajongók számára.) Az engine alapja a legutóbb a Battle for Middle-earth II-ben alkalmazott motor, ezt fejlesztik tovább az új játékhoz. A látványra nem lehet panasz, kíváncsian várjuk a teljes játékot.
Megjelenés: 2007.
Crysis
A Crytek pár évvel ezelőtt már bizonyította, hogy lehet még újat és nagyszerűt alkotni az FPS-ek piacán. A lenyűgöző grafikájú Far Cry után egy újabb nem kevésbé nagyszerű hangulatúnak és grafikájúnak ígérkező játékon, a Crysisen dolgoznak, mely ezúttal sci-fi témájú lesz. A sztori 2019-ben játszódik, amikor is egy óriási aszteroida zuhan a Földre. Az észak-koreai kormány gyorsan le is zárja az érintett szigetcsoportot, azonban az USA ezt nem nézi jó szemmel, és egy elit Delta Force alakulatot küld a helyszínre. Csakhogy eközben az aszteroida megnyílik és egy 2 km magas földönkívüli űrhajó jön ki a belsejéből. Az invázió ellen a két nemzet közösen veszi fel a harcot. A bemutatón egy dzsungel pályát láthattunk, és elmondhatjuk, hogy a látvány tényleg magáért beszélt. A buja aljnövényzet igazán élethű, és például a fák olyannyira nem csak díszletül szolgálnak a pályán, hogy akár darabjaira is lőhetjük törzsüket. A textúrák nagy felbontásúak, az MI vezérelte ellenfelek egész értelmesen viselkednek – igazi új generációs FPS-el volt dolgunk.
Megjelenés: 2006. tél
Army of Two
Magazinunk profiljához képest kissé kakukktojás ez a játék, tekintve, hogy Xbox360-ra és PlayStation 3-ra fog csak megjelenni, azonban elég érdekes volt ahhoz, hogy megemlítsük cikkünkben. Az akciójáték érdekessége, hogy nem egy, hanem két katona vesz részt a küldetésekben, kooperatívan. Ez egyrészt jelentheti azt, hogy két játékos irányít egy-egy katonát, azonban játszhatjuk úgy is az Army of Two-t, hogy míg az egyik zsoldos közvetlen irányítása van a kezünkben, a másiknak mikrofonunkon keresztül adunk parancsokat. Az együttműködésre pedig feltétlen szükség lesz, nemcsak olyan feladatokra, mint például egymás fedezése, hanem különböző helyek megközelítése – például az egyikkel leereszthetjük a másikat egy kötélen, vagy bakot állva segíthetjük a feljutásban egy-egy magasabb helyre. Ha egyedül játszunk, hangfelismerő technológia segíti a csapattársunknak való parancsadást.
Battlefield 2142
A második világháborús témájú Battlefield 1942, majd a közeljövőben játszódó Battlefield 2 után a sorozat következő epizódja már igencsak sci-fi témájú lesz. Az időpont 2142, egy új jégkorszak hajnala. A világ pánikban van, a jég által nem fedett terület a népességnek csak egy töredékének képes ellátmányt biztosítani. A játékban két katonai szuperhatalom, az EU és a Pán-Ázsiai Koalíció oldalán szállhatunk harcba a túlélésért. A 64 fő számára multiplayer lehetőséget biztosító játékban a Commander módban stratégiai vezetőként is részt vehetünk a küzdelemben, a háttérből segítve a többieket.
Megjelenés: 2006. ősz
Az egyik legnagyobb kiadótól továbbra is igencsak jelentős játékokra számíthatunk az elkövetkező évek során, és persze a fenti újdonságok mellett a meglévő népszerű sorozatok is bővülnek. A kivetítőn felbukkant például a Need for Speed: Carbon cím, mely egy újabb NFS epizódot sejtet (igaz, egyelőre csak a PlayStation 3 kapcsán terjednek róla pletykák), de a különböző sportjátékok is folytatódnak még... A kiállításon felvett videóanyagból összevágtunk 6 percet az EA standján tett látogatásunkról, melyben a 360 fokos vetítésből, valamint a Battlefield 2142 és Crysis játékokból láthattok részleteket.