Első háborús olvasmányom és első háborús játékom is a Market-Garden hadműveletről szólt. Ezért különösen kedves nekem minden olyan mű – legyen az film, könyv, vagy játék – ami a Szövetségesek eme balul sikerült, ám igen látványos akcióját dolgozza fel. Ezért is kaptam fel a fejem, amikor megtudtam, hogy a Brothers in Arms új része is ebbe a csatába röpít majd el minket.
A Battlefield, Medal of Honor és Call of Duty sorozatok után nehéz volt elképzelni, hogy még egy FPS-t elbír ez a szegmens, de úgy tűnik, még bármennyi hasonló játékot felszív a piac. Igaz, a Brothers in Arms megpróbált valami újat belevinni a BF, MoH és CoD játékok által kitaposott ösvényre. Igyekeztek több realisztikusságot és taktikai szintet is behozni a látványos grafika és az adrenalin-termelő akciók mellé. Több-kevesebb sikerrel. Ami viszont tényleg sikerült a Gearboxnak, hogy nem kitalált helyzetekbe kerül a játékos, vagy olyan távoli csatákat vív egymás után, melyet egyetlen katona biztos nem vívott meg, hanem valóban élt emberek megtörtént csatáit dolgozták fel. Ezzel kapott egy kis pluszt a történelmi hitelesség, viszont a játékos nem lehet egyszerre ejtőernyős, harckocsi parancsnok, légvédelmi tüzér, kommandós, stb. Ráadásul mindegyik rész nagyon rövidke – kb. húsz mérföldes – előrehaladást jelenített meg. Ez kevés lehet a két régebbi sorozat rajongóinak, viszont összébb tartja a történetet. Várhatóan így a Hell’s Highway sem lesz olyan hosszú, hiszen a játék továbbra is Baker és Hartsock történetét követi, akik a 101-es légi szállítású hadosztályhoz tartoztak, melynek igen könnyű és rövidke feladat jutott az arnhemi hadművelet során.
A jó hír viszont az, hogy a grafikát elnézve megdöbbenhetünk a fejlődésen, melyet elsődlegesen az Unreal Engine 3-nak köszönhetünk. Valóban szinte moziszerű mindaz, ami velünk történik. Erről bárki meggyőződhet az E3-as videóba belenézve. Nemcsak a többiek, de mi magunk is komolyan kidolgozott modell vagyunk (ezt sok FPS-ben elcsalják), látszik az árnyékunk és a testrészeink. A textúrák is részletgazdagok. A fények – hála a korszerű grafikus motornak – lélegzetelállítóak, ahogy a fegyverek torkolattüze is megvilágít minden tárgyat...
A taktikus szint is tovább fejlődik a játékban: nemcsak a lefogó és támadó rajunk áll rendelkezésre, de a – videóban látott – géppuskás csapat is, páncélököl-kezelők, akik épületeket rombolhatnak vagy harckocsikat iktathatnak ki, illetve az aknavetősök, akik helységharcban támogathatnak miket távolabbról. Természetesen minden emberünk együtt dolgozik (együtt kezelik a többemberes fegyvereket), fedezik egymást, fedezékbe húzzák a sebesülteket, stb. Csapatunk tagjainak pedig egyszerűen és gyorsan kiadhatjuk a parancsokat.
Vigyáznunk kell majd a fedezékekkel is, hiszen azok – hála a fizikai motornak – rombolódnak és megsemmisülhetnek. Vége a statikus, odakészített fedezékeknek. Vége a palánk mögé bújó németnek, akit egy BAR sem tud térdre kényszeríteni, legfeljebb a karika lesz piros fölötte. Tehát ez könnyít és nehezít is egyszerre, hiszen mi sem hagyhatjuk a lefogó csapatunkat egy adott fedezék mögött sokáig.
A Hell’s Highway megjelenését 2007 elejére várhatjuk, PC mellett Xbox 360 és PlayStation 3 platformokra. Egyes hírek szerint pedig a játék PC verziója csak Vista operációs rendszeren fog futni, ami új hardver beszerzését is igényelheti...