A Clover Studios 2006-ban fejezte be Okami című játékának PlayStation 2 verzióját, majd nem sokkal később a Capcom fejesei a stúdió bezárása mellett döntöttek. Ettől függetlenül azonban – a játék egyik központi elemére alapozva igen logikusan – felmerült a kiadó részéről, hogy kéne egy Wii verzió is. Így aztán megbízták a Ready at Dawn csapatot (ők felelősek a PSP-s God of War: Chains of Olympus játékért), hogy portolja az eredeti verziót a Nintendo konzoljára. A játék idén lett kész, lássuk, milyen eredménnyel!
Az Okami japán mitológiai elemekre és legendákra alapoz. Főhőse Amaterasu, a farkas alakot öltött napistennő. Őt kell irányítanunk a játékban, melyekre egy apró segítőtárs, Issun kíséri el – a hátán "utazva" –, hogy folyamatos segítséget adjon számunkra. A kerettörténet szerint egy száz évvel korábban bezárt démon egy hős, Susano véletlen cselekedetének köszönhetően kiszabadul, és uralma alá vonja a vidéket. Feladatunk pedig nem más, mint felszabadítani a tájat a démon uralma alól, az elsötétült részeket szépen virágzó területekké állítva vissza.
A játékmenetet alapvetően a Zelda sorozathoz lehet hasonlítani, a fő történeti szál mellett különböző mellékküldetések teljesítése vár ránk. A fő- és mellékküldetések végrehajtásával egyfajta tapasztalati pontot (praise, azaz dicséret) gyűjthetünk, melyből farkasunk egyes tulajdonságait tuningolhatjuk fel, ahogy az az RPG-kben is szokásos. Növelhetjük belőle például életerőpontjaink maximális számát vagy festéktartályunk méretét. A harcok után pedig pénzt (japán környezetről lévén szó yent) kapunk, melyből különböző tárgyakat – gyógyszeres-fiolát, fegyvereket és egyéb eszközöket – vehetünk, vagy egy-egy dojóban elkölthetjük új támadási módok elsajátítására. Mindezt pedig igen egyedi grafikai környezetben tehetjük: a fejlesztők ugyanis kelet-ázsiai ecsetes festőművészeti stílust vettek alapul, és ezt imitálták a játék cel-shaded grafikájú, vízfesték-hatású látványvilágában.
A játék különlegessége a Celestial Brush ("mennyei ecset"), melynek segítségével támadásokat végezhetünk, vagy különböző varázslatokat hajthatunk végre. Ez sokszor elengedhetetlen a továbbjutáshoz, mert míg a támadóinkat farkasunk harapását használva is legyőzhetjük, egyes helyeken mindenképpen rajzolnunk kell az ecsettel. Míg a PS2 verzióban ez az analóg karral történt, a Wii változatban teljesen triviális módon adódott, hogy a Wii Remote-ot a képernyő felé fordítva, mintegy valódi ecsetként használva festhetjük az égre a szükséges jeleket. Ez kezdetben elég macerásnak tűnhet, főleg, amikor már az időzítés is fontos, de 1-2 óra játék után már elég ösztönösen lehet kezelni az ecsetet. Leginkább azzal volt problémám, hogy a program elég szigorúan nézi, hogy mennyire pontosan rajzoljuk az adott formát. Néhány példa: Támadáshoz egy rövid vízszintes vonalat kell rajzolnunk ellenfelünkre. Ha az égre egy kört rajzolunk, a napot hívhatjuk elő, de hasonlóan kört kell rajzolnunk akkor is, ha elszáradt fákat szeretnénk ismét virágzásra bírni. Egy malom vízkerekének helyreállításához pedig be kell satíroznunk a hiányzó részt. Kezdetben persze mindez nem áll rendelkezésünkre, ahogy jutunk előre és találkozunk különböző istenségekkel, úgy jutunk birtokába az újabb és újabb varázslási lehetőségeknek, míg meg nem szerezzük mind a tizenhármat.
Mivel alapvetően kalandjátékról van szó, nem meglepő, hogy párbeszédek vannak benne a szereplők között. Azonban ezek megvalósítása kissé idegesítő lett: a mondatokat karakterenként rajzolja ki a program, sok esetben anélkül, hogy ezen gyorsítani tudnánk, ráadásul sokszor csak felesleges dumálást kell olvasnunk. Szinkronhang nem kíséri ezt, csak valami gügyögés jellegű dolog. Ha már nagyon bosszant, a + lenyomásával átugorhatjuk ugyan ezen részeket, de akkor meg a sztoriról maradhatunk le... Ugyanezen okokból nyúlik hosszúra már a játék intrója is: legalább 10 perc, mire igazából nekikezdhetünk a játéknak, és a játékidőből később is elég sokat tölt ki a szövegek olvasása.
Miután hozzászoktunk a kezdetben inkább nehézségeket jelentő pontos ecsetvonásokhoz, és túl tudtuk tenni magunkat azon, hogy sok szövegelés van a játékban, kellemes sztori vár ránk és farkasunkra az Okamiban. Az egyedi grafikai stílus igen hangulatossá teszi a játékot, hosszú ideig a képernyő elé láncolva a játékost.