Az E3 idén megint csak nem az első nap, hanem inkább már a mínusz másodikon megkezdődött, hivatalosan viszont a Microsoft konferenciája nyitotta meg a showt. És nem is akárhogy, hisz több nagy név is berobbant, de inkább kezdjük az elején.
A kezdés a The Beatles: Rock Bandet illette meg, mely a legendás együttes legismertebb számait dolgozza fel, s melynél még arra is figyelnek majd, hogy a játékhoz adott gitárok hasonlítsanak a csapat ehgaredeti darabjaihoz. Pár cím a várható számlistából: I Feel Fine, I am the Walrus, Back in the U.S.S.R., Here Comes the Sun, Get Back. A sajtótájékoztató során rövid ideig látható volt a színpadon Yoko Ono, Olivia Harrison, Paul McCartney és Ringo Starr is.
A Beatles után pedig következhetett Tony Hawk, aki maga prezentálta a nevét viselő játéksorozat legújabb verzióját, a Tony Hawk: RIDE-ot, és főként az ahhoz járó mozgásérzékelős kontrollert, mely külsőre egy deszkára hasonlít. Előzetesünkben ennél bővebben is olvashattok a Tony Hawk: RIDE-ról.
Harmadiknak az idei év egyik legjobban várt akciójátéka, a Modern Warfare 2 jelentkezett, sőt végre gameplay részeket is láthattunk belőle, hisz a fejlesztők egy demo verzión keresztül ismerkedtettek össze minket a játék újdonságaival. Kezdésként máris egy sziklaormon találta magát főhősünk, aki később a hóvihart kihasználva rejtőzni is képes volt, illetve egy hójáróra pattanva üldözte az ellent. A hangulat az elejétől a végéig ott volt, egyetlen komoly negatívumként a mesterséges intelligenciát említhetjük, amely a bemutató alapján nem sokat fejlődött az elődök óta. A játék november 10-én érkezik, és Xbox Live-on lehet majd először extra multiplayer pályákat letölteni hozzá.
Ezek után a Square Enixtől érkezett a Final Fantasy XIII producere és rendezője, akitől megtudhattuk, hogy az új rész 2010 tavaszán lopakodik be a boltokba. Később egy trailert láthattunk a Ruffian Games új játékáról, a Crackdown 2-ről. Egy elhagyott városban, Pacific Cityben üldözte ellenfelét a főhős, később pedig azt is megtudhattuk a játékról, hogy az új részben egyszerre többen is ténykedhetünk, segítve egymás küldetéseit.
A Crackdown 2 után pedig robbant a bomba, hisz bejelentették a Left 4 Dead 2-t, melynek első trailere egész hangulatosra sikerült, noha az emberben akaratlanul is felmerült a kérdés, hogy ez vajon ténylegesen második epizód, vagy inkább 1.1-es verzió? Mert bár új fegyverek és szereplők is érkeznek a folytatásban, azért az egész mégis inkább csak egy átskinelt első részt idézett – november 17-én persze minden kiderül.
És a legjobb videók csak ezek után érkeztek: például a Splinter Cell: Convictionről, mely hosszú csúszás után úgy néz ki, idén végre megjelenhet. A rendkívül hatásos gameplay bemutatóból kitűnt, hogy a helyszínek rengeteg különböző lehetőséget fognak biztosítani Sam számára a behatolásra. Legjobban persze a sötétségben fogja érezni magát, de különböző gadgetek is a rendelkezésére állnak majd. Az egyik újdonság például az EMP gránát lesz. Végül pedig hallhattunk a megjelenésről is: a tervek szerint a játék ősszel érkezik PC-re és Xbox 360-ra egyaránt.
Ezek után egy októberben érkező Xbox exkluzív fejlesztést vehettünk szemügyre, a Forza Motorsport 3-at. A játék új grafikus motorja fix 60 fps-t produkál majd, és 50 gyártótól 400 autó lesz benne, illetve a játékosok is alkothatnak saját tartalmat. Újdonság lesz a cockpit nézet, valamint az autók tuningolhatóak, festhetőek lesznek.
A Halo 3 első standalone kiegészítőjéről se feledkezzünk meg: a Halo: ODST hetekkel a harmadik rész eseményei előtt játszódik majd. Karakterünkkel nyomozni kell New Mombasában, hogy mi történt a hiányzó csapattársakkal. Egyes bizonyítékokra rálelve flashback részek jönnek, és az időben visszamenve az adott katona szemszögéből játszhatjuk le a korábbi eseményeket.
Ennyi jelentős név után már kevés nagy durranást vártunk, mégis egyből az arcunkba kaptuk talán a legnagyobbat – Alan Wake ugyanis zseblámpával a kezében begyalogolt az életünkbe. A hosszú ideje halogatott megjelenés miatt lassan már el is feledkeztünk róla, ám a gameplay bemutató után ismét csak izgatottan várjuk a boltokba kerülést. A játék első ránézésre amolyan jobbféle túlélőhorrornak tűnik, amit időnként egy-egy "flash" is feldob, például mikor valaki hátulról baltával támad ránk. Az idő belassul, a kép elszürkül – valószínűleg nálunk is, ha megéljük 2010 tavaszát.
A játékok mellett persze egyéb újdonságokat is bejelentettek a konzolhoz: az Xbox Live alatt például a 18000-es filmes videóadatbázis után zenék is lesznek, a last.fm-mel való kooperációnak köszönhetően. Ráadásul Gold előfizetéssel nincs extra díja a hozzáférésnek. De lesz itt még Facebook együttműködés, 1080p-s HD felbontású videók és Twitter is.
S a végére is maradt egy ütős játékbejelentés: maga Hideo Kojima beszélt a Metal Gear Solid Rising létéről, melyben ezúttal nem Solid Snake, hanem Raiden kapja a főhősi titulust.
Zárásként pedig a Microsoft is bejelentette a maga forradalmi irányítási megoldását, a Project Natalt, amelyben az ő megfogalmazásukkal élve gyakorlatilag mi magunk látjuk el a kontroller szerepét. Mozdulatainkat, arckifejezéseinket két kamera figyeli, a gép ezek jelét elemzi és fordítja át az adott játékhoz szükséges irányítási információra. Alapvetően eszünkbe juthat róla a Sony EyeToy megoldása, azonban a két kamera teljes 3D-ben képes már érzékelni. Nagy kérdés, hogy ez a technológia mikor törhet be a mindennapokba a gyakorlatban is, hisz a megvalósítás elképesztően nehéznek tűnik – azért ajánlatos megnézni a róla kiadott videókat, hisz ott láthatunk egy-két extra nyalánkságot is róla. Az új vezérlő hardvere mindegyik Xbox 360 géphez használható lesz, megjelenése pedig jövő év végére várható. A kamerák mellé épített mikrofon egyúttal hangfelismerést is biztosít.
A prezentáció érdekesnek tűnt, de néha már-már kicsit irreálisnak. Láthattunk faltörő játékot, melyben ugrálnunk kellett a kamera előtt a labda visszalökéséhez, gördeszkát, melynél a szőnyegünkön állva imitálhatjuk a deszkán mozgást, vagy kvízjátékot, melyben még a válasz helyességét is képes megállapítani a program. Még Steven Spielberg is feljött a színpadra, és beszélt arról, hogy mindez milyen jó (igaz, kb. minden konkrétumot nélkülözve). Aztán a legendás Peter Molyneux érkezett meg, aki egy kísérleti projektet mutatott be. Ebben egy virtuális kisfiú, Milo jelent meg a képernyőn, akivel a képernyő előtt álló hölgy látszólag kétirányú kommunikációt folytatott. Milo egy búvármaszkot dobott "ki" neki, melyet ő elkapott, aztán egy rajzot a kamera elé tartva "beadta" Milonak a képet, ami megjelent a képernyőn. Kicsit hihetetlennek tűnt elsőre mindez, leginkább talán a beszédfelismerés, meg a látszólag tényleg spontán és azonnali reakciók Milo részéről. Molyneux mindenesetre biztosította a hallgatóságot, hogy élő demonstrációt is tartanak az E3 idején zárt ajtók mögött, ahol bárki megbizonyosodhat arról, hogy márpedig ez működik.
Ez volt tehát a Microsoft sajtókonferenciája, mely során rengeteg nagy név robbant egyet, bár személyes kedvencnek mégis az Alan Wake-et nevezném, hisz a gameplay bemutató hátborzongatóan hangulatosra sikeredett. Így mit is mondhatnánk a végén: Wake urat, és persze a többieket is nagyon várjuk már.