26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Tom Clancy's HAWX 2 (PS3)

Hangsebességgel készítette el a Ubisoft a HAWX2-t, de azért a határ még nem a csillagos ég.

Írta: Toki (pcdome) 6 hozzászólás

Másfél évvel az első játékot követően megérkezett a High Altitude Warfare Experimental Squadron, vagyis a HAWX második része, mely ismét azokat veszi célkeresztbe, akik nem finomkodni és többtucat beállítást szünet nélkül kémlelni akarnak képzeletbeli pilótafülkéjükbe zárva, hanem csak lőni, lőni és robbantani. A Ubisoft bukaresti csapata által készített játék ugyan sokban nem tér el az előző résztől, de mivel a tavaly kiadott program elég kellemes fogadtatásban részesült, így gondolhatták, hogy a folytatással sem lehet nagyon mellélőni. Különösen nem, ha olyanok kezébe kerül a szoftver, akik az Ace Combat szériát is előszeretettel nyüstölik.

Tom Clancy's HAWX 2 (PS3)

A Tom Clancy's HAWX 2 elődjéhez hasonlóan egy pörgős akciójáték, amelyben a valóság gyakorlatilag kifullad a vadászgépek típusainál. Félelmetes manővereket hajthatunk végre egy F-22 Raptor vagy egy Su-37 Terminator botkormányát szorítva, de arra is lehetőségünk lesz, hogy tízezer méter magasból fedezzük katonatársainkat a szárazföldön való menekülésük közben, így egy kevéske átfedést mutatva Tom Clancy Ghost Reconjával is.

A Perzsa-öböl környékén már évtizedek óta az olajról, a földgázról, na és az ezekért folytatott harcokról szól minden. Esetünkben viszont három atomrobbanófej eltűnése jelenti a legfőbb problémát, amely miatt össze kell fognia néhány nagyobb nemzetnek. Az előttünk álló 19 pályán az Indiai-óceántól egészen az Északi-sarkvidékig leszünk kénytelenek harcolni, de előfordul, hogy konkrétan Moszkva felett vár ránk a bevetés. A célunk mindenhol ugyanaz lesz: előkeríteni az eltűnt tölteteket, megvédeni a békét.
A játék során három különböző nemzetiségű pilóta felett vehetjük át az irányítást: az oroszok legjobb embere, Captain Dimitri Sokov mellett az amerikai hadsereg tisztjével, Major Alex Hunterrel és a brit légierő pilótájával, Lt. Colin Munróval hasíthatunk a levegőben.

Tom Clancy's HAWX 2 (PS3)

Mindenképpen érdekes lehet, hogy a felszínek minden pályán a Geo Eye kereskedelmi műhold fényképei alapján készültek, itt-ott megspékelve kisebb városokkal, erdőkkel. Ez mind szép és jó, csakhogy amint közelebb érkezünk a talajhoz láthatjuk, hogy a kidolgozás igencsak hanyagra sikeredett. Eleve, már ötven méteren alulra ereszkedni is veszélyes, hiszen nem lehet pontosan kivenni, hogy mennyire vagyunk még egy esetleges becsapódástól. Az épületek, a hegyek, dombok, fák közelről olyan látványt nyújtanak, mintha csak egy jó tíz évvel ezelőtti programból lettek volna átmentve, teljesen élettelen az egész. Amellett, hogy ez jócskán rombol a játék nimbuszán, még jó pár ideges percet is okozhat a már említett alacsonyan végrehajtott manőverek miatt.

Akik játszottak az első résszel, azok bizonyára örülnek annak, hogy az ERS, vagyis az ideális röppályát kiszámító eszköz és a látványos távoli kameranézetet kínáló OFF mód is megmaradt a játékban. Utóbbi inkább csak a komolyabb kihívást kedvelők számára lehet fontos, viszont az ERS a HAWX 2 néhány új eleménél igencsak kapóra jön. Mivel a vadászgépek irányítása inkább nagyobb távolságok megtétele közben kényelmes, így a pár kilométerre lévő célpontoknál – ami jelen esetben egy anyahajón való landolást vagy egy üzemanyag szállítóhoz való kapcsolódást jelent – igencsak körülményes a pontos megközelítés. Ilyenkor kész áldás, hogy a számunkra legideálisabb útvonal kijelzését kérhetjük a programtól. További érdekességet jelenthet a most debütáló UAV, vagyis a távirányítású eszközök bevetése, ami legfőképpen az éjszaka leple alatt kerül elő a raktárunkból, és ha csak néhány pálya erejéig is, de teljesen más színezetet adnak a HAWX-nak.

Tom Clancy's HAWX 2 (PS3)

Érdemes lesz barátainkat is bevonni a HAWX-játékélménybe, hiszen a küldetéseink során mellénk rendelt társaink szinte semmit nem tesznek hozzá a csatákhoz, viszont a co-op segítségével egyszerre három cimboránk is csatlakozhat hozzánk, amivel garantált a jó hangulat. Ráadásul, ha társaink ki-be lépkednek a játékban, akkor sem vész el az aktuális eredmény, hiszen gépünk átveszi az irányítást a járművük felett.
Ajánlott továbbá kipróbálnunk az Arcade mód furfangos pályáit is, továbbá a Survivalt, ahol nevéből adódóan cél a túlélés az egyre erősödő ellenségek hullámaival szemben. Az első részhez hasonlóan itt is gyűjtögethetjük az XP-pontokat, melyekkel egyre jobb fegyvereket vásárolhatunk magunknak, amiket ráadásul az online módban is kedvünkre használhatunk.

Mindenképpen említést érdemel a heroikus zene, amely végigkísér minket az egész játék folyamán, egyszerre emelve a hangulatot és megdobva az adrenalinszintet is. A gépek és a repülés élményének kidolgozása, a felszállások, a landolások, mind-mind remekül sikerültek, egyedül a már fentebb említett táj kidolgozása szorult volna még egy jókora ráncfelvarrásra, de lehet, hogy a harmadik részben már ez sem marad el. Igaz, én személy szerint jobban örülnék, ha a következő próbálkozásra már a sztorit ráznák rendesen gatyába, hiszen ez a mostani elég kiszámíthatóra és kissé unalmasra sikeredett.

Tom Clancy's HAWX 2 (PS3)

Ha valakinek a felsorolt negatívumok nem szegték kedvét, és képes önfeledten örülni annak, ha egy játékban szinte csak a FIRE gombon van a hangsúly, valamint örömét leli a látványos légi csatákban, akkor a Tom Clancy's HAWX 2-vel sem lőhet mellé. Ha valakinek ennél azért több kell ahhoz, hogy beruházzon egy ilyen programba, az jobb, ha megvárja az Ace Combat 7 megjelenését.

A Tom Clancy's HAWX 2 PlayStation 3 és Xbox 360 platformokra jelent meg eddig, a PC-s verzió november közepén érkezik. A teszt a PS3 verzió alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

75%
grafika
7
hangok
9
játszhatóság
7
hangulat
8
Pozitívumok
  • Változatos küldetések
  • Élvezetes co-op mód
  • Remek hangok
Negatívumok
  • Élettelen helyszínek
  • Gyenge csapattársak
  • Kissé lapos sztori

Tom Clancy's H.A.W.X. 2

Platform:

Fejlesztő: Ubisoft Romania

Kiadó: Ubisoft

Forgalmazó: An-Tec

Megjelenés:
2010. november 16. PC
n/a: PS3, X360, Wii

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

GustyX
GustyX [7048]
"tízezer méter magasból fedezzük katonatársainkat a szárazföldön való menekülésük közben" - ezt én megemlítésnek vettem.
EnforcerHUN
EnforcerHUN [914]
És az AC130-at meg se említik?! Vagy annyira gyengére sikerült hogy említésre se méltó?
Már várom a PC-s megjelenést, már vettem is hozzá botkormányt:P
kviCtoR
kviCtoR [134]
nem tudom hanyadik küldetés, olyan 8.-10. körül. Sivatagi kanyonban kezdődik két társammal repülünk a "vájatban" aztán UAC-al kell lelőni a földi egységeket időre, miután kilőttél pár vadászgépet akik fedezték. A hatalmas nagy idegesítő problémám az lenne, hogy hiába bombázom szét uac-al az egész rohadt sivatagot, egyetlen egység sem pusztul el tőle!! még ha az összeset egyetlen egybe nyomatom akkor sem. aztán kiírja ugye, hogy az enyémeket meg elpusztították az ellenséges földi egységek, és hogy próbáljam újra... tud-e erről valaki valamit?!
GustyX
GustyX [7048]
Én is hatalmas fan vagyok, úgyhogy nagyon várom a PC-s változatot!

A cikkben említettekhez:
- társainkhoz: végre, nem lövik le legalább az orrunk előtt. Marha idegesítő volt(elég gyakran), mikor befogtuk végre a célt és lelövik előttünk... Különösen ez akkor volt zavaró, ha ERS-s kihívást csináltam.
- gondolom nem hiába lett olyan a talaj amilyen. Valószínűleg ez az optimalizáltság miatt van. Bár korábban írták a fejlesztők, hogy a PC-s verzió elsősorban grafika miatt fog csúszni. Remélem ez is olyan jól lesz optimalizálva, mint az első rész.
- Ha a BA-ből indulok ki, akkor kár lesz használni az ERS-t le/felszállásnál. Úgy lesz az izgalmas, anélkül! Pláne ha rossz irány esetén is le tudjuk tenni a gépet:D
RUSSIANBOY
RUSSIANBOY [330]
Én nagyon imádtam a játékot.Bár jo sok repülő tipus volt benne és a hangok nagyjábol mindnél ugyanazok voltak mégis nagyon élveztem.Egyedül valoban ezt hiányoltam belőle hogy a kezdéskor már mindiga levegőből indultunk nem pedig felszállás alapján.


Ez amit emlitettél ez az éjszakai UAV távirányitásu és ez az anyahajón valo landolás és üzemanyagot szállito géphez csalo kapcsolodás mindenesetre nagyon izgalmasnak hangzik.

Még az is nagyon tetszett a játékban hogy az irányitás számomra könnyű volt nem volt kismillio gomb erre arra amarra az opciora.


Persze leginkább a Blazing Angels-hez tudnám ezt a játékot hasonlitani csak mondván ez a modernebb időkben játszodo változata.Abbol is mindenesetre sajnálom hogy nem lett harmadik rész mert az első nagyon jo volt a második már kevésbé.


Mindenesetre nagyon várom a HAWX2-t mert az első nekem nagyon bejött.Azt hiszem fel is rakom ujra most kedvet kaptam hozzá:D:D

Az offline modban valo repülés is nagyon tetszett hogy kicsit meszzebről látom a repülőt és a kilövéskor nyomva tartott Space vagy E? (már nemtudom rég játszottam a játékkal) szoval a kilövéskor nyomva tartott gombnál marha jo volt néha a rakétán lévő kamera ahogy látjuk közeledni a célpontot amibe mindjárt becsapódik.

Volt persze egy két butaság is a HWAX-ban.

Amikor a harckocsi egységeket és közben az atomrakéta kilövését kellett megakadályozni az pl - számomra - baromi nehéz pálya volt.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (6 db)