25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Karma Online: Prisoners of Dead

Kipróbáltuk a koreai második világháborús FPS nyílt bétáját.

Írta: Zoo_Lee

A Karma Online-ról Koreán kívül jó ideig csak az online játékosok krémje tudott. Ott a Karma volt a legelső helyi fejlesztésű online FPS, amely hatalmas népszerűségnek örvendett. Most viszont – egy kissé hosszadalmas kiadói huzavona után – a játék második része, a Karma II, vagy hivatalon nevén a Karma Online: Prisoners of Dead, végre belépett a nyílt béta fázisába.

Aki játszott már bármilyen online módra kihegyezett játékkal, annak a Karma nem sok újdonságot tartogat. Miután regisztráltunk és letöltöttük az igen kellemes méretű klienst, várnunk kell, amíg letölti magának a frissítéseket (a béta alatt természetesen nagyon sűrűn érkeznek), majd rögtön bele is ugorhatunk a második világháborút idéző mókába. Azaz ugorhatunk, ha a mérhetetlenül túlérzékeny és ostoba hackelés-védelmi program – amely már a hasonszőrű Combat Armsnál is leszerepelt – nincs olyan kedvében, hogy éppen 204-es kóddal nem enged minket felcsatlakozni sehová...

De vegyük a szerencsés esetet, amikor be tudunk lépni. A szerver, majd azon belül a csatorna kiválasztása és felhasználónevünk beállítása után automatikusan beszállhatunk egy kis tutorial módba, amely gyakorlott FPS játékosoknak ugyan gyakorlatilag felesleges, de ad némi pénzt és felszerelést a kezdéshez, úgyhogy érdemes bevállalni. Ha pedig ezen is túl vagyunk, végre elénk tárul a futó és várakozó játékok listája, ahonnan kedvünkre szemezgethetünk nekünk tetsző pályát és módot. A játékmódok az alapvető multis repertoár elemeit tartalmazzák: Team Deathmatch (ez a legnépszerűbb), Demoltion Run (a Counter Strike robbantós mókája), Free for All, Steal (CTF) és Infection (zombi mód). További három még előkészületben áll, ezek név szerint a Prisoner, az Escape és a Berzerker lesznek, amelyek valószínűleg tartalmazni fognak némi újdonságot is. Pályák nagyon szép számmal vannak, és ha körülnézünk a hivatalos weblapon, jól látható az is, hogy elég nagy mennyiség áll még előkészületben.

A meccsekért természetesen pénzt és XP-t kapunk. Utóbbiból két fajta van: az egyik a szintünket emeli, így magasabb szintű felszerelés használatára leszünk jogosultak, a másik pedig megadott mennyiség elérése után skill pontokat ad, amelyekből különböző képességeket vehetünk karaktereink számára. A Karma Online esetében a tipikus online lövöldékhez szokottak jobb, ha megbarátkoznak ezzel a két szóval: karakter és skillek, ugyanis a többi FPS-hez képest a Karmában nem csak fegyvereket és ruhákat, hanem különböző karaktereket is vehetünk magunknak, akik eltérő kinézettel, fejleszthető skillekkel (ellenfelek láthatóvá válnak a radaron, tüzérségi csapás), teherbírással (ettől függ, hogy mennyi és mekkora fegyvert dobhatunk rájuk) rendelkeznek, és más-más fegyvereket tudnak jobban kezelni. A karakterekről ugyanaz mondható el, mint a pályákról: sok van belőlük, elég változatosak, és szintén több is előkészületben van. A vásárlást pedig mikrotranzakciós rendszerrel is lebonyolíthatjuk, tehát, ha nem akarunk türelmesen gyűjtögetni a meccsek alatt, egyszerűen valódi pénzért növelhetjük egy kicsit a rendelkezésünkre álló anyagiak mennyiségét. A fizetősök azonban a jelek szerint nem rendelkeznek jelentős előnyökkel az ingyenes játékosokkal szemben, és ha valaki türelmes, simán elérheti ugyanazt a szintet, mint a prémium játékosok, teljesen ingyen. Az pedig hab a tortán, hogy míg hasonszőrű játékokban a fegyvereket csak ideiglenesen, egy napra vagy egy hétre lehet megvenni, a Karmában úgy tűnik, minden lebonyolított üzlet egyszeri és végleges lesz.

Az eddigiekből gondolom, mindenki számára látszik, hogy a Karma Online egy remek, átlagos, élvezetes és ingyenes játék lesz. Azonban ideje említést tenni a hibákról, amelyekből a program jelenleg még kicsit zavaróan sokkal rendelkezik. A legnagyobb gondjaim a Free for All módban adódtak: ez sima Deathmatch lenne, de mégis kapunk Assist pontokat is, a respawn rendszer katasztrofális (képes a többi játékos elé, vagy jobb esetben a hátukba lerakni) a pályák designja pedig annyira gyenge, hogy a mesterlövész puskára szakosodottak egyszerűen letáborozhatnak a térkép szélén, és elhalálozás nélkül, félistenként lőhetik a multikilleket. De a karakterrendszer sem problémamentes: ugyanis hiába vannak külön Tengelyhatalmakhoz és Szövetségesekhez tartozó hősök, bárkivel bármelyik csoportba becsatlakozhatunk, és kissé illúzióromboló, amikor egy második világháborús játékban három szövetséges német irt három náci oroszt.

A játék kellemes mérete és csekély gépigénye pedig fanyar öröm, mert grafika terén valahol az első Call of Duty szintje körül mozog. A Karma Online: Prisoners of Dead-ban van potenciál, és egy próbát szerintem mindenképp megér, de még vannak olyan dolgai, amiket nem ártana a készítőknek még a végleges verzió kiadása előtt átgondolni és javítani.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!