Legyünk őszinték: a Digital Reality online terjesztési tervei ugyan ígéretesek, legutóbbi örökbefogadott gyermekük, a Dead Block azonban nem feltétlenül a legjobb választás volt egy újjászülető játékfejlesztő/kiadó számára. Most azonban, alig egy hónappal később megérkezett a SkyDrift, ezúttal már tényleg honfitársaink által fejlesztve (a Dead Block esetében a DR csak kiadó volt), és gyakorlatilag csak egyetlen jelentős problémám van vele kapcsolatban: miért nem ezzel kezdték?
Egy kellemes, a Super Mario Karthoz – vagy az utóbbi időszak felhozatalából a Cars 2-höz – hasonlítható combat racer játékkal van dolgunk, amelyben különböző, nagyon szépen és részletesen kidolgozott pályákon kell repülőgépekkel versenyeznünk. Három játékmód közül választhatunk: van power race, ahol a pályákon power-up-okat vehetünk fel és egymás irtásával juthatunk előnyhöz; speed race, power-up helyett gyorsító karikákkal, valamint a versenyjátékok kedvelői számára valószínűleg ismerős survivor, ahol a rendszer egy megadott idő eltelte után az utolsó versenyzőket diszkvalifikálja.
A játékmenet annyiban tér el a szokásos versenyjátékoktól, hogy a kanyarok bevétele és a power-upok levadászása mellett oda kell figyelnünk a magasságunkra, illetve a gép helyzetére is. Eleinte kissé szokatlan volt a dolog, és az első versenyeimen el is értem a nooboknak járó Crash Dummy trófeát (egy verseny alatt tíz alkalommal zúzd össze a géped), de megszokható, és egy bizonyos határig állítható is az irányítás. Kicsit nagyobb probléma akkor akad, amikor a pályadesignerek egy-két lehetetlen kanyart építettek be (ezek felett-mellett persze elrepülhetünk, csak időigényes a dolog, míg gépi ellenfeleink természetesen maximális precizitással veszik be a leglehetetlenebb helyzeteket is), illetve a felvehető csomagokat meglehetősen precízen el kell találni, ami nem könnyű, főleg, ha gépünk épp maximális sebességen hasít. A turbo sem maradhatott el a bevethető előnyök listájáról, sávunkat stílusos manőverekkel (pörgés, utolsó pillanatban bevett kanyar) tölthetjük fel.
Repülők szép számmal találhatóak a játékban, és kellően el is térnek egymástól: van, amelyik gyorsabb, egy másikkal könnyebb manőverezni, míg egy harmadik jobban bírja az ellenséges tüzet. Az újabb és újabb modellek megnyitásához különböző feltételeket kell teljesítenünk (többnyire továbbhaladás az egyjátékos mód pályáin), de nemcsak új járműveket szerezhetünk, hanem a meglévők számára is rengeteg különböző skint nyithatunk meg. Az "újabb jobb" szabály pedig nem feltétlenül érvényes: minden pályához és játékmódhoz más-más gép illik jobban, rossz eredmény elérése után érdemes egy másik légi járművel újra próbálkozni.
Az egyjátékos rész kellemesen hosszú, letölthető játékhoz mérten kellően leköti az embert, főleg, ha az összes versenyt a legjobb helyezéssel akar elvégezni, és meg akar szerezni minden gépet és külsőt. Természetesen az online többjátékos mód nem maradhatott el, egyetlen hátránya, hogy a tesztelés ideje alatt nehezen találtam játékosokat, akik szerettek is volna multizni. A versenyeken elért eredményeinket feltölthetjük PSN-re is, és a toplistákon is rivalizálhatunk a többi játékossal.
A grafika nagyon szép, pálya elég sok van, eltérnek egymástól, és az egy-két halálkanyart leszámítva kijár a dicséret a tervezőknek. A SkyDrift egy kellemes kis versenyzős program, néhány enyhe hibával, tökéletesen megfelelve az elvárásoknak. Várhatunk hozzá DLC-ket is (az elsővel például három új gépet vásárolhatunk), és biztosak lehetünk benne, hogy a Digital Reality nem fogja elhanyagolni játékosait. Ajánlom mindenkinek, aki szeretne egy kellemes repülős-versenyzős programot desszertként az idei főszezon kezdete előtt.