Amint az azt hiszem, ismertetőnkből is kiderült, nekem nagyon tetszett az idei év eddigi egyik legjobb belső nézetes lövöldözős játéka, az ukrán illetőségű 4A Games remeke, a Metro: Last Light. Megvolt benne minden, ami egy remek játékhoz kell: mély, kiválóan megírt történet, jól kidolgozott karakterek, cselszövés, árulás, szuper megvalósítás. Már a program megjelenésekor tudni lehetett, hogy az utóbbi évek trendjének megfelelően hamarosan DLC-k sora fogja követni azt, amelyek közül az első nemrégiben került a virtuális boltok polcaira, ahonnan 5 euró körüli áron (illetve a ma már nagyon divatos Season Pass részeként) szerezhető be. A letölthető csomag a Faction Pack névre hallgat, és három új egyszemélyes pályát, valamint öt új fegyvert tartalmaz.
A DLC címéhez hűen ezúttal mindhárom ellenséges frakció oldalán kipróbálhatjuk magunkat egy-egy teljesen más stílusú és jellegű küldetésben. A szélsőjobbos Negyedik Náci Birodalom oldalán egy nehéztüzérrel kell gyakorlatilag néhány négyzetméternyi mozgástéren lavírozva visszavernünk a ránk törő ellenfelek hullámait, miközben folyamatosan likvidáljuk a feltűnő orvlövészeket is. Ez a pálya – bevallom – nekem nem nagyon nyerte el a tetszésem, leginkább az igen limitált lehetőségek okán. Gyakorlatilag, ha kifogy a lőszerünk, nem találunk újat, helyette felvehetünk egy következő puskát vagy gránátvetőt, és azzal felszerelve eshetünk az ellenünk érkezőknek. A szélsőbalos, ultra-kommunista nézeteket valló Red Line soraiban egy mesterlövésszel vehetjük fel a harcot egy leginkább a lopakodásra, osonásra építő pályán, ahol bizony minden rossz mozdulatért nagy árat fizetünk. Egy ellenséges bázison kell kiiktatnunk csendesen – és teljesen észrevétlenül – az őröket. Minden lövés számít, hiszen ha valakit úgy terítünk le, hogy közben egy társa látómezejében van, akkor azzal a kanyarral le- és el is buktunk. A harmadik küldetésben a rangerek egy ifjú újoncának bőrébe bújva a felszínen kutathatunk különféle, még a régi világból származó, ezért igen értékes tárgyak után, amelyeket a bázison beszolgáltatva némi pénzmag (vagyis töltény) üti a markunkat, amelyből újabb felszereléseket, fejlesztéseket vásárolhatunk, hogy a segítségükkel még tovább merészkedhessünk az ismeretlen területekre újabb zsákmányért. Itt leginkább a halálos külső körülmények, a folyamatosan ránk rontó mutánsok és a kacifántos, megtévesztő útvonalak okozzák a legnagyobb nehézséget számunkra.
A megvalósításról nem ejtenék külön szót, az minden részletében megegyezik az alapjátékéval.
Ennyi volna tehát dióhéjban összefoglalva a három új pálya, amelyeket a Faction Pack tartogat számunkra. Egyik sem ad hozzá sokat egy minden szempontból nagyon alaposan és igényesen megalkotott játékhoz, de ugyanakkor kicsit tovább nyújtja a program szavatosságát, és végre ellenfeleink bőrét magunkra öltve is tevékenykedhetünk kicsit. Az egyes pályák a Chapters menüpontban hívhatók elő, és mind normál, mind pedig ranger nehézségi módban játszhatóak. Arra mindenki ügyeljen, hogy egyszerre csak eggyel tud játszani, mert ha még annak vége előtt egy újabba is belefog, felülíródik a mentése, és a régi elvész. Egyébként nem túl hosszúak az új küldetések, darabonként átlagosan mintegy egy órát adnak hozzá a játékidőhöz. Ezt viszont legalább igen kedvező áron teszik. Az is valami.