25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Prime World

Egy újabb MOBA, amely sajnos messze esett a príma kategóriától.

Írta: Zoo_Lee

Sok mindent várok a jövőtől: a PlayStation 4 megjelenését, az ArcheAge nyílt béta kezdetét, a 2015-ös moziszezont, élén az új Star Wars trilógia nyitódarabjával, valamint nem utolsósorban a MOBA piac remélhetőleg hamarosan bekövetkező összeomlását. Ne értsetek félre, semmi bajom nincs a LoL, DOTA2, SMITE vagy HoN által képviselt, aktív és nagy rajongótáborral rendelkező címekkel, nem véletlenül tartanak ott, ahol, és minden megbecsülésem azoké a játékosoké, akik sikeres, profi szintre jutnak el bennük, tudom, nem kis munkával jár. A gondom az, hogy egy évvel ezelőtt elgondolkodtam, mikor fog vajon végre véget érni a DOTA/LoL-klónok áradata, meddig kell még várni, hogy a gyenge, innovációt és kreativitást mellőző „ingyenes” utánzatok néhány hónapos (ámok)futás után azonnali halált haljanak. Választ azóta sem kaptam, de ha lehet egy tippem, az idő közeleg, és talán mire a Star Wars hetedik epizódjára ülök majd be, már nem fog havonta 2-3 újabb MOBA meghívó érkezni a fiókomba. Ha ugyanis a koppintások legalább olyan messze állnak színvonalban a fent említett címektől, mint a Prime World, nem sok esélyük van a sikerre.

Prime World

Annak ellenére, hogy a cím miatt a Perfect World kiadó próbálkozásának hittem, a játék valójában a Heroes of Might & Magic V-öt is jegyző Nival csapatnak a munkája. A srácok egy érdekes koncepcióval álltak elő: olyan intenzív történetmesélést próbáltak meg alkalmazni, amelyre eddig még MOBA-ban nem volt példa. Egy részletgazdag világot hoztak létre, amelyet sok évvel a játék kezdete előtt kettészakított a hatalmas kataklizma, majd az azt követően megjelenő misztikus anyag, a prime, amelynek használói képesek uralni a természetet, legyőzni a halált, szó szerint átformálni a világot (ők lennének a játék hősei). Sajnos a használat pontos módjában már képtelenek voltak egyezségre jutni, így a mágikus, keleties vonásokat idéző Adornia, és a steampunk Dokht birodalmak folyamatosan háborúznak, ehhez csatlakozunk mi is, mint új parancsnok a határvidéken. (A történetről további információkat olvashattok a játék mellé megjelent 250 oldalas ingyenes regényben.)

Prime World

Feladatainkat így nem csak a csaták teszik ki: van egy kastélyunk, amelynek területét növelhetjük, nyersanyagtermelő és különböző bónuszokat adó épületeket húzhatunk fel a közelében. Szintén érdekes koncepció a játékban, hogy a hősöknek a csaták alatt csak potionöket vehetünk – a tárgyakat, képességeket itt, a kastélyban adjuk meg nekik, gyakorlatilag a teljes fejlődési fájukat meghatározhatjuk úgy, hogy harcban csak egy kattintásunkba kerül az előre megtervezett és bekészített felszerelésünk elérhetővé vált darabjainak aktiválása. Az építkezés és a nyersanyagtermelés a Facebook Ville-játékaihoz hasonló, ha a folyamat elindult, ajánlott, hogy tanácsadóink közül a háborúpárti feladatait kövessük, és a csatamezőre induljunk, mert a készletek legyártása fél órától fél napig tarthat.

Prime World

A csaták során a szokásos recept szerint rombolhatjuk a tornyokat (csak sorrendben, nem lehet dzsungelen keresztül hátba támadni), küzdünk az ellenséges hősökkel, majd elköltjük a megszerzett prime-ot italokra és talentekre. A térkép kulcsfontosságú részein még egy jelentős újdonsággal találkozhatunk: a hazai földdel. A hősök a prime segítségével zászlókat húzhatnak fel, amelyek közelében az alapból kopár, lepusztult táj felveszi az adott frakció stílusának megfelelő látványt. Azok a hősök, akik hazai földön küzdenek, gyorsabban regenerálódnak, speciális képességeket süthetnek el és nagyobbakat sebezhetnek. A támadó csapatokban minden alkalommal megjelenik egy speciális egység is, amely kifejezetten az ellenséges zászlók pusztítását és a saját lobogók felhúzását próbálja végrehajtani.

Prime World

A probléma csak az, hogy hiába adott ez a rengeteg jó ötlet és érdekes addíció a megszokott MOBA recepthez, a Prime World több sebből is sugárban vérzik. A stratégiai mód és a hősök csaták előtti menedzselése/fejlesztése például súlyos hátulütővel jár – mivel a legtöbb nyersanyag megvehető valódi pénzzel is, a fizetős játékosok nagyon durván képesek feltuningolni hőseiket a csaták kezdete előtt. A meccskeresés sem túl baráti, már az sem tetszett, hogy még a Steames megjelenés után, a hétvégi heavy loadok idején is majdnem 10 percet kellett várnom egy sima 5v5-ös csatához szükséges játékosok összegyűjtéséig, az viszont végleg letaglózott, hogy a rendszer szinte semmi tekintettel nincs a beválogatott játékosok szintjére és felszerelésére. Ha nincs szerencséd, a legelső éles meccseden rögtön olyan profik kerülnek az ellenséges csapatba, akik alapból 8 szinttel feletted állnak, és még pár finom ultra ritka tárgy is lapul a hőseik tarsolyában.

Prime World

Gond pedig nem csak a játékmechanikák, hanem a prezentáció szintjén is van. Grafikailag a Prime World olyan, mintha a készítők a Heroes V-öt is hajtó motort próbálták volna egy kicsit modernizálni, kevés sikerrel. A hivatalos megjelenés ellenére nagyon bugos, előfordult, hogy teljesen váratlanul eltűnt az összes menüm stratégiai módban, és kénytelen voltam Ctrl-Alt-Del kombóval újraindítani a játékot, hogy rendesen tudjak játszani (még a főmenü sem jelent meg). Maguk a hősök is sokkal jobban hasonlítanak egy klasszikus stratégiai játék erősebb közkatonáira, mintsem a többi MOBA egyedi, jellegzetes karaktereire, a fórumokon pedig több játékos is panaszkodott, hogy egyes harcosok kezelése, lehetséges taktikái kísértetiesen hasonlítanak egymásra, mintha csak a fejlesztés során nem jutott volna elég idő arra, hogy teljesen eltérő hősöket tervezzenek.

Prime World

A Prime World így sajnos hiába próbál újítani, hiába van sokkal erősebb története és több újdonsága, mint a MOBÁ-k többségének, egész egyszerűen képtelen voltam élvezni a tesztidőt. Talán nagyobb költségvetéssel, erősebb háttérrel, hosszabb fejlesztési idővel és átgondoltabb mikromenedzsment rendszerrel lenne valamennyi esélye – így viszont csak egy sokadik befutó az amúgy is rettenetesen zsúfolt és túlterhelt MOBA-piacon.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

50%
grafika
5
hangok
5
játszhatóság
4
hangulat
6
Pozitívumok
  • A sztoriorientáltság és a menedzsment elemek nagyszerű újítások
  • A hősök előre felszerelése remek taktikai elem
  • A hazai föld is ötletes csavar az ismert MOBA-recepten
Negatívumok
  • Pay-to-win
  • Egyensúly- és designbeli problémák tömkelege
  • A grafika nagyon idejétmúlt
  • Egy héttel a steames rajt után is alig van játékos

További képek

  • Prime World

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!