26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Need for Speed: Rivals

Újabb Hot Pursuit remake lett a huszadik NFS játék.

Írta: Sityi 5 hozzászólás

A huszadik születésnapjához közelítő Need for Speed sorozat – bátran állíthatom – fogalommá vált mára, és ilyen hosszú idő alatt természetesen megvoltak a hullámhegyek, de a hullámvölgyek is. Az utóbbi időben eléggé lehúztam, de hát a Criterion színre lépésével amilyen vérfrissítő volt a Hot Pursuit, a The Run már csak az elpuskázott lehetőségekről szólt, a Most Wanted pedig gyakorlatilag egy Burnout lett. Az EA fogadkozott, hogy na majd most az új Ghost stúdió a Criterion segítségével megmutatja, és a Frostbite 3 motor mellett elmossák az egy- és többjátékos módok határait! Az eredmény pedig a Rivals lett, amely nem tett rám mély benyomást a nyár végén az Eurogamer Expo alatt, de ahogy írtam: „majd a végleges példány tesztelésekor meglátjuk”.

Need for Speed: Rivals

A szokásos, „haladjunk kívülről befelé” sémát követve essék szó először a grafikáról, ami szinte már a tökéletesség szintjét súrolja. Tudom, jön még a Project CARS és az Assetto Corsa is, de az igazat megvallva, a Frostbite 3 motor által a szemünk elé táruló látványvilág nem sok kívánnivalót hagy maga után. Laikus feleségemtől is megkérdeztem, mit gondol – ő azt felelte, hogy majdnem olyan, mint az igazi, de még nem egészen. Azt hiszem, otthoni gépen valós időben játszható sebességgel előállítható grafikát ennél jobban nem lehet megdicsérni 2013 végén. Az egyik kis bökkenő csupán annyi, hogy 30 képkocka/másodperc a limit, amit a vájtszeműek biztos sérelmezni fognak. A másik: csak két kameranézet van. Igen, kettő: egy a lökhárítón, egy pedig a kocsi mögött. Az előbbivel nekem az a bajom, hogy nem érzem így a kocsi szélességét, emiatt szoktam inkább a motorháztetőre „kiülni”, ha már bent nem lehetek; a másik meg kissé túl közel van a kocsihoz, ami így picit sokat takar ki. No de haladjunk tovább! A hangok hasonlóan magas színvonalat képviselnek, öröm a rendőrök rádiózását hallgatni, a motorhangok szépen énekelnek, az egyéb effektekkel sincs baj, sőt. Amibe kicsit bele tudok kötni az a zenei felhozatal: erősen egyoldalú. Értem én, hogy a dubstep a trendi, na de a régebbi NFS-ekbe valahogy csak sikerült a középutat megtalálni a rock és az elektronikus műfajok között. Üldözésekkor persze jön a drámai zenei aláfestés, de pár cicázás után már kissé unalmas lesz – akárcsak a Hot Pursuit remake-ben.

Need for Speed: Rivals

És ha már szóba került a Hot Pursuit, nézzük a hasonlóságokat. Ha valaki játszott vele, akkor a játékmódok ismerősek lesznek – olvassátok el az ismertetőmet a részletekért, itt legyen elég annyi, hogy a fő motívum változatlan: versenyzők és rendőrök mérik össze autóikat és tudásukat Redview megyében. Szintén ismerős lehet pár helyszín is, mint amilyen például az erdei szakasz, de a havas hegyi szerpentinekre is emlékeztem... Az irányítás pedig ízig-vérig criterionos, vagyis nem áll messze a Burnout-féle árkád őrülettől, bár annál talán valóságközelibb (de ez messze nem jelenti azt, hogy szimulátorosabb lett az NFS, ó, nem, attól a lehető legmesszebb van). Könnyedén terelgethetjük a gépállatot egy gamepaddel, de billentyűzettel sem leszünk bajban. Kormánnyal viszont annál inkább: a Rivals hivatalosan nem támogat ugyanis semmiféle kormányt, ami autós játék esetében nem kicsit meglepőnek tűnik. De pont a vérárkád jelleg miatt igazából fölösleges ezen felháborodni: ez a Need for Speed is a gyors menetekről és az eszeveszett száguldozásról szól, és hát egy gamepadet gyorsabb az USB portba bedugni, mint egy kormány felszerelni az asztalra... ;) Sajnos a játék pályabetöltési sebessége viszont inkább a „megfontolt”, semmint a „gyors” jelzővel illethetjük, no de ez még elviselhető – legalább lehet kortyolgatni a kikészített innivalóból, mert a játék közben bizony nincs pause gomb!

Need for Speed: Rivals

Van viszont egy minimális történeti kerete is a játéknak. No nem kell valami nagy dologra gondolni, de kb. a következőt kapjuk: zsaruként némi kergetőzés után bekerülünk az FBI elit egységébe, ahol egy Zephyr nevű versenyzőt kellene elkapnunk, míg versenyzőként a Zephyr vs F8 (Fate) csatát lehet nagyjából nyomon követni. Nem konkrét küldetéseket/versenyeket kapunk, hanem olyasmi feladatokat, mint például nyerjünk meg X számú versenyt, kapcsoljunk le Y számú versenyzőt, ilyesmik (egész változatos a repertoár). Ha teljesítettük a feladatlistát, a búvóhelyünkre/parancsnokságra hajtva lehet bezsebelni az ámokfutásunk alatt megkeresett SpeedPointjainkat, amelyekből tudjuk tuningolni, spécizni, átfesteni verdáinkat, illetve új járgányokat venni. Kicsit eltérő lehetőségeink vannak rendőrként és versenyzőként – pont emiatt szerintem érdemesebb fánkzabálóként kezdeni, mert úgy valamivel könnyebben rázódunk a játékba. Szerencsére akármikor válthatunk az ámokfutó és a fakabát karrier között, így pusztán a kedvünkön múlik, kiknek törünk borsot az orra alá.

Need for Speed: Rivals

Az igazi nagy újítás, a single és a multi egybemosása viszont nem sikerült igazából. Kár érte, mert alapvetően nem egy rossz koncepcióról lett volna szó: a többi játékos mindig velünk együtt ténykedik a térképen, tehát ha elkezdünk mondjuk egy versenyt, abba a játékosok által irányított rendőrök és versenyzők is beszállhatnak – magyarul nincs instance-olás, minden a főtérképen zajlik. Ismerős a Test Drive Unlimitedből? Az tényleg MMO-szerű volt és élvezetes. A Rivalsben viszont mindössze 6, azaz hat játékos van egyszerre a játéktéren... Ez egy ordenáré pofáncsapással ér fel, főleg annak tükrében, hogy ugyanezen motorral akár 64 játékos is képes egymást kergetni földön-vízen-levegőben a Battlefiled 4-ben... Innentől nem lehet ezt az egész single-multi összemosást komolyan venni. Rendben van, Redview megye nem Oahu méretű, de még Ibizánál is kisebb, de azért hatnál több játékos is elférne rajta. Így ugyanis időnk legnagyobb részében a gépi ellenfelekkel csatázhatunk, amelyek a kötelező szintet hozzák, de nem igazán kiemelkedőek. Ráadásul így az új Need for Speed Network app sem tud akkora élvezetet nyújtani, hiszen a kevés játékos ritkán van egymással elfoglalva, pedig milyen móka az éppen vesztésre állót segíteni – ebben az appban ugyanis a térképet figyelve tudjuk mások nitróját vagy fogyóeszközeit utántölteni vagy elvenni, illetve mókázhatunk rendőrségi úttorlasszal vagy helikopterrel is akár. Menet közben talán még hasznosabb is lehetne, hogy a minket üldözőket/általunk kergetetteket akadályozzuk, ámde az okostelefonok mintegy 80 százalékát meghajtó Android rendszerre még mindig nem készült el az app, csak iOS eszközökre. Ugyan megy mezei böngészőből is, de az talán mégsem ugyanaz.

Need for Speed: Rivals

Komolyan bosszantó, hogy egy jó játékot így elpuskázzanak a többjátékos móddal! És a sóhintés a sebbe: ezt szánta az Electronic Arts az egyik legnagyobb újításnak. Enélkül viszont ez nem sokkal több, mint egy Hot Pursuit remake, ami pedig nem is olyan régen volt... Jó játék ez, élvezem is, de érezhetően steril az emberi játékosok nélkül. Ha sikerülne mondjuk 16-ra emelni az egyszerre jelen lévő játékosok számát, azt mondanám, az új Need for Speed felmosta velem a padlót, így viszont én tudom azt mondani: „mindez nagyon szép volt fiúk, de dolgozhattatok volna rajta még egy kicsit”.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

75%
grafika
9
hangok
7
játszhatóság
7
hangulat
7
Pozitívumok
  • Az autós üldözés még mindig remek móka
  • Végre visszatérőben a Need for Speed stílusjegyek
Negatívumok
  • Kedves EA/Ghost/Criterion, mégis azt hogy gondoltátok, hogy 6 szál ember kergetőzzön egy kb. Hadjú-Bihar megyényi területen?
  • A megjelenés után hetekkel sincs még kész az NFS Network app Androidra
  • Az MI lehetne combosabb is

További képek

  • Need for Speed: Rivals
  • Need for Speed: Rivals
  • Need for Speed: Rivals
  • Need for Speed: Rivals
  • Need for Speed: Rivals
  • Need for Speed: Rivals
  • Need for Speed: Rivals
  • Need for Speed: Rivals
  • Need for Speed: Rivals
  • Need for Speed: Rivals

Need for Speed: Rivals

Platform:

Fejlesztő: Ghost Games

Kiadó: Electronic Arts

Megjelenés:
2013. november 22. PC
n/a: PS3, PS4, X360, X1

Minimális rendszerigény: AMD Athlon X2 2,8 GHz/Intel Core 2 Duo 2,4 GHz, 4 GB RAM, Radeon HD 3870 vagy GeForce 8800 GT videokártya, 30 GB HDD, Windows Vista SP2

Ajánlott konfiguráció: AMD 6 magos vagy Intel 4 magos processzor, 8 GB RAM, Radeon 7870/GeForce GT 660 vagy jobb videokártya 3 GB videomemóriával, 30 GB HDD, Windows 8 64 bit

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

gyusza98
gyusza98 [1]
Sziasztok! Nekem lenne egy olyan problémám hogy amikor feltelepítem a játékot (AVG-t kikapcsolva), videókártya driver-ére panaszkodik.Először nem találtam meg sehol, hozzá (ATI Mobility Radeon HD 545v), utánna amit találtam simán telepítettem, de akkor is az volt a hiba... Az lehet a gond hogy nem töröltem le a régi driver-t? Vagy azt letörli magától? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv: Gyula!
Sityi
Sityi [1623]
Ha túléled a tutorialt, utána nem rossz - csak persze nincs NFS íze a dolognak.De amúgy nagyjából egyetértünk: a Porsche, az Underground 2 és a Shift 2 Unleashed voltak a csúcspontok - bár én nagyon szerettem a legelső részt is annakidején, és az első, ős Hot Pursuitot is.
fZolee
fZolee [864]
Szamomra a legkedvesebb nfs-ek a Porsche Unleashed, Underground 2, 2005-os Most Wanted. (es ha meg mindig nfs-nek tekintheto az Unleashed 2) Szoval szeretem az osszes tipust. :-)
Ami nagyon zavaro, hogy buta marketingdontesek miatt rosszak az uj NFS-ek, nem az, hogy a fejlesztok lennenek keptelenek jo jatekot kesziteni.
Ahogy irtad is, Burnout-bol csak copy-paste-eltek megint dolgokat.

Itt a Rivalsban azt a tutorial-t nem tudom elfelejteni...:-D
pl egy video utan bejon a kep, vegre indulhatok, kiirja, hogy nyomjam meg a fel nyilat es utana szo szerint ket masodperccel egy ujabb video, hogyan tudok elkezdeni versenyezni is. Es ez megy 25 percen at kb....wááááááá. Egy vicc.
Sityi
Sityi [1623]
Kövezz meg, de én relatíve jól elvagyok vele - csak sajna az egyediség, a "Need for Speed"-ség nincs annyira jelen, mert a "Burnout"-osság bekavar. Jól sejtem, te az Underground-féle NFS-feelinget hiányolod? Csak mert ez a redőrös-cicázós előbb volt a sorozat történetében. ;-) Amúgy ha következetesek akarnak maradni az EA-nél, aktuális már egy Underground remake is.
fZolee
fZolee [864]
Na karacsony alkalmaval kiprobaltam a legujabb NFS-t.
Ez az a tipusu jatek aminel meg az ISO file is repul a geprol 1 ora utan. :D
Gyorsan pontokba szedve a dolgok:
Pozitivumok:
-grafika szep (igaz ez az agyonszurozott kepi vilag nem a kedvencem)
-hangokra sem lehet igazan panasz
Negativumok:
-TUTORIAL!, kb fel ora mire atszenvedi magat az ember az elnyomhatatlan, hihhhhetetlenul szajbaragos tutorialon (a FC Blood Dragon-ban tokeletesen kifiguraztak az ilyen szarokat :) )
-lenyegeben a hp,run/mw,rivals kozott alig erezheto fejlodes
-multi eroltetese
-30fps max
-kepernyo legalabb 1/3-at elfoglalja a hud, total folosleges informaciokkal, 10masodpercenkent villog a kep mert athajtok traffipaxokon
-zenek valami hihetetlenul egysikuak, uldozeses zene halalunalmas
-auto "alakithatosaga" megint csak parasztvakitas
-nagyon erzodik hogy a celkozonseg 5-10ev (max 15)

Vicces, hogy mas autos jatek pre-alpha verzioja 1000X nagyobb elmenyt nyujt mint ez.
Nalam nagyon nagy joindulattal 4/10.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (5 db)