Belegondolni is ijesztő, hogy pár napon belül 2 éves lesz a Heroes of the Storm, a Blizzard berkein belül készült hero-brawler. A kaliforniai székhelyű csapat jól alkalmazta elképzeléseit saját MOBA-jukban, hiszen bár a League of Legends/DotA 2 trónfosztása elmaradt, a HotS mégis ügyesen vetette meg a lábát a piacon, és az előbb említett kettő által elijesztett egyszerűbb – azaz az úgynevezett casual – játékosokat célozta meg. Az évfordulóhoz érve a csapat elérkezettnek látta az időt, hogy egy nagyobb vérátömlesztésben részesítse játékát, a 2.0 sorszámú patch-et kiadva.
Nézzük is meg, hogy mik a legfontosabb változtatások. A Blizzardnak bejött az Overwatch. Nagyon is. Robbanásszerűen nő a játékosbázis, olyannyira, hogy azt talán még maguk a fejlesztők se gondolták volna. Azonban a Heroes of the Storm a megjelenése óta inkább csak stagnál. Ezért úgy gondolták, hogy megpróbálnak pár ötletet, amelyek az Overwatchban már beváltak, a HotS-ba is átültetni. Így kerülhettek be a játékba a loot boxok helyi megfelelője, a loot chestek, de erről majd később. Először nézzük meg a játékban fellelhető fizetőeszközök átalakulását. Az arany továbbra is prioritást élvez, ilyet a napi küldetések teljesítésével szerezhetünk. Ebből vehetünk továbbra is hősöket, valamint loot chesteket. A valós pénz helyére kerültek a gemek, amiket valódi pénzen vehetünk (tehát csak szebb nevet kapott a kápé). Ezekből kvázi mindent vásárolhatunk, ami csak szem-szájnak ingere a játékban, és minden játékos kap is belőlük ezret, amikor elérik az ötödik szintet. Végül, de nem utolsó sorban itt vannak még a shardok, ami a kozmetikai cuccok craftolására használható. Shardok eshetnek loot chestekből, vagy ha valamiből olyat nyitunk, amivel már rendelkezünk, akkor a rendszer azt automatikusan átkonvertálja nekünk bizonyos mennyiségű sharddá.
A loot chestek pontosan úgy működnek, ahogy hasonszőrű testvéreik: kinyitásukkor négy dolog üti a markunkat, ami a legegyszerűbb kis kozmetikai mütyürtől kezdve akár egy hős is lehet. A szerencse természetesen itt forgandó, azonban találhatunk rare és epic ládákat is, amelyek nevükhöz hűen garantálják, hogy legrosszabb esetben is legalább egy ilyen minőségű valamit fog nekünk hullajtani. A fejlődési rendszert s átgyúrta egy kicsit a Blizzard, megszüntették többek között a 40-es szintlimitet, így a veteránoknak is érdemes lehet visszanézniük. A játékos szintjének kiszámítása is megváltozott, most már összes hősünk szintjét összeadva számolja ki a rendszer, hányas szinten állunk, az első szintjüket figyelmen kívül hagyva. Minden szintlépés után loot chest üti markunkat, ami ráadásul minden ötödiknél rare, minden huszonötödiknél pedig epic minősítésű. Valamint a hősök egyéni szintlépéseinél is kapunk 500 aranyat például, vagy egyéb kis juttatásokat, amitől az egész fejlődés valahogy lendületesebbnek, egységesebbnek és folyamatosabbnak érződik.
Átalakult még a játékon belüli bolt is, aminek az oka az volt, hogy rengeteg gyűjthető dolog került a játékba, és hogy azokat könnyebb legyen átlátni. Megváltoztathatjuk a bemondó hangját, hőseinknek egysorosokat adhatunk, zászlókat rendelhetünk hozzájuk, valamint graffitiket fújhatunk a pályára, ami szerencsére hősönként csak egy lehet a pályán, és 8 másodperc után el is tűnik a felületről. Akinek ez még mindig nem lenne elég, az emojikat is állítgathat magának, amiből rengeteg van, így ha nem lenne elég a különböző chatfelületeken, most már itt is tovább nyomathatja őket orrvérzésig.
Nagyjából ezek lennének a legfontosabb változtatások a Heroes of the Stormban. Persze nem említettem, hogy bekerült még egy új pálya és két új hős is a játékba (Genji és Cassia), de igazából mivel a Blizzard folyamatosan figyel a visszajelzésekre, ezért a játék szépen frissül és javulgat megjelenése óta. Maga a játékmenet pedig maradt továbbra is a két éve megismert pergős, roppant szórakoztató és társainál jóval felhasználóbarátabb MOBA, amit ha még nem próbáltál, keresve se találsz jobb alkalmat a becsatlakozásra.