Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Total War: Warhammer II

Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings

Az élőhalott Kleopátra-küldetés. - Kipróbáltuk az új fajt hozó DLC-t.

2018.01.19. 16:00 | szerző: Captain Balu | Ismertető/teszt

Tavaly ősszel dörzsölhették a kezüket a PC-s játékosok, hiszen olyan remekbe szabott exkluzív címeket kaptak a platformra, mint például a Divinity: Original Sin II, amely kis túlzással nem csak a tavalyi, de minden idők egyik legjobb RPG-je lett. Valamint a Total War: Warhammer II, amely szintén sok RTS-rajongó szívét dobogtatta meg, hiszen ügyesen vitte tovább az előző rész hagyatékát. Akik azonban emlékeznek az első részre, azok tudják, hogy az a hagyaték egy rosszul árazott DLC-politikát is magában rejt, amit szerencsés lenne nem megismételnie a készítőknek. Vajon a Rise of the Tomb Kings is csak egy a soron következő DLC-áradatból?

Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings

Ezt a kérdést valószínűleg majd az eljövendő hónapok válaszolják meg, azonban tény és való, hogy az új évnek egy vadonatúj frakcióval ugorhatnak neki a Warhammer rajongók. Szerencsére a fejlesztők továbbviszik jó szokásukat, és ismét egy olyan játszható fajjal leptek meg minket, akik eddig nem sokat (vagy egyáltalán nem) szerepeltek képernyőinken, igaz az újrahasznosítás nem is opció, hiszen akik rendelkeznek a játék mind a két részével, a Mortal Empires kampányban az előző rész összes frakciójához szintén hozzáférnek. Az új belépők pedig nem mások, mint a Sírok Urai, akik a nevükből is kikövetkezhetően már nem erősítik az élők sorait, és azon mesterkednek, hogy másokat is ebbe az állapotba juttatva újraépítsék hatalmas birodalmukat. Külön érdekesség, hogy őket nem igazán mozgatja a halandók versengése az Örvényért, ők a kampány alatt Nagash Könyveit kutatják, amelyeknek a segítségével úgy remélik, bebocsátást nyerhetnek a titokzatos Fekete Piramisba.

Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings

A Sírok Urai designja egyértelműen az egyiptomi éra stílusjegyeit képviseli magán, ahogyan az új pályarész sivatagos területei is. Az élőhalottak alapegységei között természetesen a különböző kardokkal, lándzsákkal és íjakkal felszerelt csontvázakat találjuk, a keményebb csaták esetén azonban ők is a félelmetes, óriási skorpióiikkal, groteszk, keselyűszerű légiegységeikkel és nem kevésbé groteszk kígyószerű földiharcosaikkal egészítik ki. Amikor pedig már minden kötél szakad, akkor a kolosszális méretű, élőhalott szfinxeik és hierotitánjaik teszik a homokkal egyenlővé, akik az útjukba mernek keveredni. A Sírok Urai az ősi Nehekharan dinasztia tekercseit kutatják, hogy fejlesszék tudásukat, és a Canopic Jarok lesznek a speciális fizetőeszközük az arany mellett, amikkel még több brutális egységhez és egyéb bónuszokhoz, többek között varázstárgyakhoz férhetnek hozzá. Velük ugyanis ezeknek és egyéb nyersanyagoknak a segítségével készíthetünk tárgyakat hőseik számára.

Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings

Nyersanyagokat pedig városokon belüli bányák birtoklásával, vagy másik játékosokkal való barterezéssel szerezhetünk. Azonban mégis talán az a legjobb az élőhalottakban, hogy mivel szegények valószínűleg nem sokra mennének vele, nincsen szükségük zsoldra, így csak az egységlimit szab majd határt végtelen csontvázcsapataink gyártásának. A harcok alatt lelkes harcosaink morálja nem fog romlani, hiszen ők már úgyis halottak, nekik mindegy, hogyan végződik az ütközet. „Halálukkor” a lelkük is továbbra az uraikat szolgálja, így hívhatunk le azokért cserébe erősebb egységeket, vagy varázsolhatunk tömeges gyógyítást csapatainkra, ezzel akár az egész csata kimenetelét megfordítva. A rosszabb végződésű csaták után pedig hazai területeken villámgyorsan pótolhatjuk „csonthíjas” seregeinket. Természetesen, hogy rendben legyen a balansz, porladozó barátaink értékei talán az összes frakció közül a legalacsonyabbak, így a skavenekkel karöltve ők is a „sok lúd disznót győz” elvet követik, így amikor homokviharként lecsapnak az ellenségeikre, akkor azt csak kevesen élik túl.

Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings

A technikai oldalon érthetően érintetlen maradt a játék – az elmúlt hónapok patcheit leszámítva –, de nem is ennek a megváltoztatása volt az új DLC feladata. A látvány még mindig lehengerlő, az új frakció kinézete is nagyon egyben van, csak sajnos ennek a teljes élvezetéhez továbbra is erős PC-re van szükség, ami a folyamatosan dráguló hardverpiacot elnézve egyre fájdalmasabb. Az új területek azonban új zenéket is hoztak magukkal, amelyek igazán fülkényeztetőre sikerültek, és a Sírok Urai szövegei és hangjai is teljesen jól szólnak. A tesztidőszak alatt csak egyszer dobott ki a játék, ami akár még a sajtópéldány korai verziója miatt is betudható, de ezt leszámítva stabil volt a játékélmény.

Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings

A Rise of the Tomb Kings valószínűleg az első fecske a jövőben várható DLC-dömpingben, aminek egyedül talán csak az árazása csúszott egy pár euróval feljebb a kelleténél, ami – akárcsak az extra véreffektekért elkért 2,5 euró – könnyen felbőszítheti a játékosokat. Azonban az új élőhalott egységeket, és a velük érkezett új játékmechanikákat csak szeretni lehet, és mivel a Total War játékok soha sem a gyors tempójukról voltak híresek, így a több órás szórakozás is garantált a pénzünkért cserébe. Így ha már az alapjátékot rongyosra játszottátok, a 4 új legendás élőhalott úr csak arra vár, hogy az irányításotok alatt Nehekhara sivatag egyedüli uralkodóivá váljanak. ■

Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings
Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega Hungary biztosította.

Total War: Warhammer II
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Total War: Warhammer II

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló