A Sword Art Online egy népszerű japán regénysorozat, amely a közeli jövőben, valamint a virtuális valóságban helyet kapó MMORPG-világokban játszódik. 2009-ben jelent meg az első kötet, és azóta a manga mellett anime-adaptációk is napvilágot láttak, sőt egy élőszereplős sorozat is készül a Netflix felügyelete alatt. A nagysikerű szériából természetesen játékváltozatok is születtek, amelynek a legújabb inkarnációja a Fatal Bullet alcímmel ellátott akció-RPG.
A Fatal Bullet a Sword Art Online univerzum Gun Gale Online nevű virtuális világában játszódik. Itt a közelharci fegyverek helyett a lőfegyverekre helyeződik a hangsúly. Kezdő játékosként kerülünk be a történetbe Kureha nevű gyerekkori barátunk oldalán, és az első küldetésünk során egyből meg is találjuk a Gun Gale Online egyik legritkább kincsét, az ArFA-sysnek hívott, egyedi mesterséges intelligenciával bíró humanoid társat. Ezután nem sokkal találkozunk is a regények és animék olyan ismert szereplőivel, mint Kirito és Sinon. A történet nagy része az ArFA-sys társunk által megnyitható új Gun Gale Online terület eléréséről szól, de ehhez sok tennivalón és többi csapattagunk kisegítésén keresztül vezet az út. A sztori amúgy elég döcögősen indul, az első órában rengeteg dialóguson és expozíción kell átrágnunk magunkat, mire eljutunk a csatatérre ellenfeleket aprítani.
Miután a rengeteg szövegelést követően eljutunk a konkrét játékmenethez, a Fatal Bullet egészen jól teljesít. A harc alapvetően élvezetes, rengeteg különböző fegyverrel darálhatjuk le a ránk törő robotok seregeit és az ellenséges NPC-ket. A pisztolyok, gépfegyverek, sörétes puskák, távcsöves puskák és rakétavetők mellett lézerkardot is találunk, de a távolról lövöldöző ellenfelek ellen azért nem igazán éri meg karddal vagánykodni. Nagyon hatásos a célzásrásegítő rendszer a játékban, így a kevésbé gyakorlott játékosok is sikerrel fogják eltalálni a támadókat. Karakterünk és az ArFA-sys társunk testre szabhatósága és fejlesztése egyaránt nagy részletességgel alakítható. A kapott tapasztalati pontokkal fő tulajdonságainkat fejleszthetjük, amelyek szerepet játszanak életerőpontjaink nagyságában, ellenálló képességünkben, gyorsaságunkban, valamint abban is, hogy milyen skilleket és fegyvereket használhatunk. A skilleket külön fegyvertípusokra is feloldhatjuk, de a nagy részük általánosan használható, mint például a gyógyítólövedék, a védekező- és támadóértékeinket egy időre megnövelő képességek, vagy a különböző akrobatikus mozdulatok. Emellett vehetünk különböző bombákat, dobókéseket és gyógyítócsomagot is, amelyek ezután végtelenszer, de a skillekhez hasonlóan csak bizonyos időközönként használhatóak. A fegyverek emellett többfajta módon fejleszthetőek és testre szabhatóak, így elég sok időt el lehet tölteni a nekünk tetsző fegyver kialakításával.
A harc tehát élvezetes, a csapattársaink is jól teszik a dolgukat a legtöbb esetben, a mesterséges intelligenciájukra alapvetően nincs panasz. Amire viszont lehet, az a pályák és az ellenfelek változatossága. Nagy részben humanoidok és különböző állatok (skorpiók, bogarak) formájában megjelenő robotok törnek virtuális életünkre, amelyek később is főleg csak a színükben és tapasztalati szintjükben térnek el egymástól. A nyílt pályarészek pedig még többnyire változatosnak is mondhatóak, de a zárt, főellenfelekkel végződő szakaszok indusztriális gyárbelsőre emlékeztető terepe hamar megunható. Főleg, hogy a kincsesládákon kívül alig van olyan tereptárgy, amivel kapcsolatba léphetünk. A főellenfelek amúgy jól sikerültek, és elég nagy kihívást is támasztanak, meg tudják izzasztani az embert, mire győzedelmeskedünk felettük.
A Sword Art Online: Fatal Bullet alapvetően egyjátékos történetre épülő játék, de van kompetitív része is, akárcsak online co-op komponense, amelyben csapatban együttműködve vagy mások ellen versenyezve vehetünk részt a kemény, magas szintű főellenfelek legyűrésében. A játék 20-25 óra alatt teljesíthető, amelyet meghosszabbíthatnak a mellékküldetések. Ezek viszont elég sematikusak, és kimerülnek bizonyos számú és típusú ellenfél elpusztításában, kincsek megtalálásában és problémás NPC-k elintézésében.
A játék technikai aspektusát tekintve a grafikai megvalósítás alapvetően jól sikerült, az anime világa érzékletesen jelenik meg a képernyőn. Különösen a karaktermodellek sikerültek jól, a környezet és a tereptárgyak azért több helyen hagynak kívánnivalót maguk után. Az irányítás kézre áll, és hatásos a már említett célzásrásegítés is. A kameranézetekkel és a játék zenéjével sincs probléma, ellenben a hangokat illetően társaink folyamatos harctéri szövegelése egy idő után idegesítővé válhat.
A Fatal Bullet egy korrekt játékadaptáció a Sword Art Online univerzumban, amelynek akció-RPG játékmenete az élvezetes harcokban és a változatos fejlesztésben, testreszabhatóságban emelkedik ki. Ellenben a vontatott sztori és dialógusok, valamint a nem kellő játékmenetbeli változatosság megakadályozzák, hogy egy igazán kiváló szoftvernek bélyegezhessük. A Sword Art Online rajongóinak esetleg ajánlott lehet a Fatal Bullet beszerzése, a többiek viszont találnak sokkal jobban megvalósított akció-RPG játékot is a jelenlegi választékban.