Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Lovecraft's Untold Stories

Lovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, Cthulhu

Végleges formájába ért a horror mestere által ihletett roguelite.

2019.03.06. 23:56 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Még tavaly nyáron adtunk hírt az LLC Blini Games indie fejlesztőcsapatának próbálkozásáról, amellyel egy The Binding of Isaachez hasonló retro roguelite akciójáték formájában próbálták meg feldolgozni H. P. Lovecraft legendás horrorirodalmi munkásságát. Az early access változat alapvetően tetszett, bár akkori állapotában még rengeteg finomhangolásra és bővítésre szorult. Az azóta eltelt bő fél év folyamán a fejlesztők folyamatos javításokkal, bővítményekkel haladtak tovább a végleges változat felé, mely az év elejére végül el is érkezett.

Lovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, Cthulhu

A végeredmény ugyan lovecrafti horrort nem sokat kínál, ám pörgős, roguelite akciót a komoly kihívást kínáló, véletlenszerűen generált pályákkal operáló játékok szerelmeseinek annál inkább. Feladatunk megakadályozni a Mérhetetlen Vének (Cthulhu, Dagon, Nyarlathotep, Shub-Niggurath és Azathoth) felébredését, amihez pályáról pályára halomra kell lőnünk híveiket, gyűjtögetni róluk az információkat, majd a megfelelő feltételek teljesítése után alászállnunk titkos rejtekhelyükre, hogy ott egy nagy leszámolás keretein belül gondoskodjunk még néhány eonig tartó se nem halott, se nem élő állapotban töltendő szundiról.

Ehhez összesen öt játszható karaktert hívhatunk segítségül, amelyek közül a legelső a Detektív, majd a Tudós, a Boszorkány, a Tolvaj és a Ghoul. A karaktereket sorban tudjuk megnyitni, jellemzően mindig a soron következő szereplő második pályáján egy speciális mellékszál teljesítésével, használatuk pedig kellő változatosságot visz a játékba, ugyanis különböző játékstílust képviselnek, más pályákon más sorrendben haladnak végig, és más ellenfelekkel nézhetnek farkasszemet. A játékmenet alapvetően roguelite, bár több olyan baráti engedménnyel, amelyek lényegesen könnyebbé teszik a Lovecraft’s Untold Storiest a műfaj többi képviselőjéhez képest. Ha el is halálozunk, csak az adott pályát kell újrakezdenünk, úgy, hogy minden tárgyunk, tulajdonságunk visszaállt az eredeti állapotába, így nemcsak abban reménykedhetünk, hogy a frissen generált térkép némileg könnyebb lesz, de az esetleges baklövéseket, feleslegesen elhasznált gyógyító, illetve egyéb bónuszokat adó tárgyainkat is okosabban használhatjuk fel.

Lovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, Cthulhu

A térképek jellemzően elég méretesek, és többségük az ellenfelek halomra lövésén, majd egy főellenfél felkutatásán és megsemmisítésén kívül busásan jutalmazó mellékküldetéseket, esetleg megnyiható titkos pályákat is tartogatnak. A Detektív második pályáján például, amelyet elsősorban Lovecraft Re-animátor című novellája, illetve annak ikonikus filmadaptációja inspirált (viszont zombik mellett tisztes mennyiséget tartalmaz a mi-gó nevű förtelmekből és a From Beyond című novella alaktalan, más dimenziókból származó rémeiből is), ráakadhatunk Dr. Herbert West holttestére, amit ha beinjekciózunk a doktor zöld zombiszérumával, megtudhatjuk tőle a titkos laboratóriumának megnyitásához szükséges információkat.

A több karakter használatának legnagyobb előnye, hogy a pályák között bejárható, Yith dicső fajától kölcsönzött főhadiszállásunk egyfajta közös tér számukra, ahol képesek az egymás által összegyűjtött lootot csereberélni a raktározó ládán keresztül, illetve az összegyűjtött, Cthulhu-mítoszhoz kapcsolódó relikviákon is osztoznak. Miután egy adott szereplővel története végére értünk, az még közel sem egyenlő azzal, hogy készen is állunk vele a nagy feladatra, hogy a szokásos küldetések helyszínére vezető teleportkapu helyett a Vének rejtekhelyeit jelölő pentagramma egyik csúcsára lépjünk. Rosszabb esetben még csak meg sem kaparintottuk a pentagramma csúcsainak aktiválásához szükséges ékkövek egyikét, jobb esetben egy végigjátszás közel sem elegendő ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű, a főhadiszállásunk térképén százalékos értékekkel jelölt tudást halmozzunk fel a nagy összecsapáshoz. Ezt a végigjátszás során mellékküldetések teljesítésével, okkult kötetek, relikviák begyűjtésével növelhetjük, és érdemes is, ha ugyanis kellő felkészülés hiányában próbálunk farkasszemet nézni az egyik ilyen főistenszörnnyel, karakterünk egyik legfontosabb tulajdonsága, az épelméjűség folyamatosan csökkenni kezd, ahogy beléptünk a pályára, a teljesen tébolyult karakterek pedig automatikus öngyilkosságot követnek el.

Lovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, Cthulhu

Utunk így közel sem egy rövid séta a parkban – bár egy adott karakter történetszála a mellékküldetésekkel együtt alig két óra alatt befejezhető, a teljes sikerhez minden szereplővel legalább egyszer teljesítenünk kell a saját szálát, majd további újrajátszásokkal halmozni a tárgyakat, felszereléseket, hogy kellően rátermettek legyünk a nagy összecsapáshoz. Szerencsére a játékon nagyon jól tetten érhető az early access fázis folyamán végzett munka. A nehézségi szint sokkal kifinomultabb, a random események levezénylése és a pályagenerálás sokkal kiforrottabb, kevésbé hajlamos lehetetlen, nyakatekert helyzeteket generálni. Lovecraft rajongók számára hatalmas élmény bejárni a helyszíneket, levelek, tárgyak, ellenfelek formájában felfedezni a számtalan utalást a mester novelláira, karaktereire. A pályák pedig túlzások nélkül a legszebbek közé tartoznak, amelyeket ilyen retro jellegű játékban kipróbálhattam – mind a karakterek, mind a pályaelemek animációja részletesen kidolgozott, aprólékos, tisztán látszik, hogy nem pusztán erőforrások hiánya miatt döntöttek a stílus mellett.

Ha szőrszálakat kellene hasogatnom, problémaként talán annyit tudnék kiemelni, hogy az egyes karakterek későbbi pályáin még elő-elő köszön a pályagenerátor early access során is tapasztalt túlkapása, amikor ellenfelek tucatjait szabadítja be egy eleve nehezen navigálható, csapdákkal, savtócsákkal teli szobába (bár még így is lényegesen jobbak a túlélési esélyek, mint a nyári változatban). Emellett egyes ellenfeleket iszonyatosan bosszantónak éreztem – mint például a mélységlakókat, akik képesek egy tócsa formájában teleportálni, szinte kivédhetetlen csapást mérve karakterünkre, aki az igen tisztes mennyiségű sérülés mellett még vérző státuszba is lép, ami további, folyamatos sérülést okoz egy darabig.

Lovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, Cthulhu

Ettől eltekintve azonban a Lovecraft’s Untold Stories egy nagyon hangulatos, addiktív roguelite játék, amely ha hangulatában nem is idézi meg a mester történeteinek idegborzoló hangulatát, de végtelenül szórakoztató főhajtás a munkássága előtt. Bátran ajánlom rajongóknak és Lovecraft munkásságát még nem ismerő érdeklődőknek is. ■

Lovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, CthulhuLovecraft’s Untold Stories teszt – Csápok, ősi istenek, Cthulhu

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

értékelés

Lovecraft's Untold Stories

Pozitívumok
  • Gyönyörűen kidolgozott és animált retro stílus
  • Rengeteg kikacsintás, utalás Lovecraft munkáira
  • Addiktív, pörgős játékmenet
  • A magas kihívás mellett a roguelite elemek sokkal lazábbak, mint más hasonló játékokban
Negatívumok
  • Néha még előfordulnak unfair pályagenerálások
  • Bosszantó ellenféltípusok
Lovecraft's Untold Stories
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Lovecraft's Untold Stories

hozzászólások (1)

MattMatthew
MattMatthew 2019.03.07. 18:14
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn.

(csak a rend kedvéért...)
ajánlott olvasnivaló