25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Shadow of the Tomb Raider Season Pass – Lara „sírrablóvá” válásának harmadik fejezete végre kiteljesedett

Bő hétórányi adalékkal bővült megjelenése óta a játék.

Írta: gregmerch

A mindenki kedvenc női kalandorának, Lara Croftnak az eredettörténetét feldolgozó reboot-trilógia utolsó epizódja tavaly szeptemberben került a boltok polcaira. Azt már akkor lehetett tudni, hogy a fejlesztők szépen, komótosan, de gondosan időzítve csepegtetnek majd a Shadow of the Tomb Raider mellé összesen hét DLC-t, amelyek mindegyike némi pluszt ad az amúgy sem soványka játékhoz. Nos, miután nemrégiben az utolsó ilyen szösszenet is elérhetővé vált, összefoglalnám röviden, mire számítson az, aki az alapverzió mellé beszerzi a Season Passt, vagy egyből egy teljes változatba ruház be.

Shadow of the Tomb Raider - The Forge
Shadow of the Tomb Raider - The Forge

A kiegészítők mindegyike cirka egy bő óra alatt vihető végig, nagyjából erős hétórányi plusz játékidőt biztosítva ezáltal a programhoz. A DLC-kkel egy-egy, a fő sztoriba beékelődő, combosabb mellékküldetést göngyölíthetünk fel, amelyekben rendszerint valami ősi titok felfedése, elveszett ereklye meglelése vagy egy haragvó istenség kiengesztelése a célunk. Jutalmunk ezekért egy csak így megszerezhető képesség, egy új ruha, egy plusz fegyver és néhány friss trófea, de mellettük számos újabb régészeti lelet, naplóbejegyzés vagy bölcsességeket rejtő falidísz vár ránk. Az egyes missziókban szereplő sírokat a főmenüből score attack, time attack és exploration módban bármikor újrajátszhatjuk, ráadásul ötöt akár másodmagunkkal kooperálva is. Eredményeink alapján a szerver rangsorol minket, ami az erre fogékony játékosoknak adhat némi motivációt a többszöri nekifutáshoz. A plusz tartalmak a fő sztorit remekül egészítik ki, szépen bele is illeszkednek az átvezetők, no meg a kapott cuccok szintén jó szolgálatot tesznek a későbbiekben, de aki az alapjátékot már végignyomta, annak azért fura lehet olyanok ellen küzdeni, akiket elvileg már régen kinyírt, vagy olyan ügyet szolgálni, amely már kvázi irreleváns.

Shadow of the Tomb Raider - The Pillar
Shadow of the Tomb Raider - The Pillar

Az első extra pálya a The Forge, amelyet Kuwaq Yakuban vehetünk fel Abby nagynénjétől, és egy régóta a családjuk birtokában lévő ősi térkép titkai után eredhetünk benne. Miután némi kutatást követve megtaláljuk a foszladozó papíron lévő X-ek által jelölt chakana (inka kereszt) darabokat, elindulunk azok nyomán, hogy felkeressük az istenek kohóját, amelyet a térkép valójában jelöl. Az nem más, mint egy hatalmas torony, amelyet a benne lévő kapcsolók, a szobrok szájából kiereszthető gázok, reflexeink és leleményességünk segítségével mászhatunk meg.

Shadow of the Tomb Raider - The Nightmare
Shadow of the Tomb Raider - The Nightmare

A második a The Pillar, és a benne lévő küldetést Paititben kapjuk, a felkelők titkos búvóhelyén. Egy rebellis hölgy, Q’orianka kér meg minket, hogy szerezzük vissza az Időteremtő pajzsát, mielőtt az rossz kezekbe kerül. Ezúttal süvítő szelek nehezítik utunkat, amelyek elsöprő erején némi csellel túljutva a Trinity egy regiment katonájába botlunk, akiken nem lesz egyszerű mulatság átgázolnunk. A hét bónuszpálya közül ez az egyik, amelyet csak szóló módon tudunk teljesíteni.

Shadow of the Tomb Raider - The Price of Survival
Shadow of the Tomb Raider - The Price of Survival

Ezt a The Nightmare követi, amelynek ugyanitt kezdhetünk neki Jonah-val beszélve, aki elmondja, hogy az Uchu arcán lévő csúnya sebet egy, az egész mozgalomra veszélyes méreg, a Fehér lehelet okozta. Mi sem lenne természetesebb, minthogy mi magunk eredünk a dolog receptje után, amelyet a beszédes nevű Félelem ösvényének végén találunk. Útközben természetesen saját démonjainkkal is szembesülünk, míg végül eljutunk egy halálos csapdákkal teli helyre, a Majomikrek völgyébe. Nekem ez a pálya volt az egyik személyes kedvencem, annak ellenére, hogy nem kevésszer lapított ki vagy nyársalt fel a nagy igyekezet közben valami.

Shadow of the Tomb Raider - The Serpent?s Heart
Shadow of the Tomb Raider - The Serpent?s Heart

A The Price of Survival egy fiatal kissrác kezében látott korong, illetve az erről megint csak Q’oriankától kapott infó alapján bontakozik ki. Ezúttal a tárcsán lévő véset titkát kell megfejtsük, amely valamikor Amaru birtokában volt, így kizárólag rosszat jelenthet a felkelők számára. Számos szektás őrön és csapdán keresztül vezet az utunk egy ősi falu romjai közé, Amaru titkos rejtekébe, ahol végül meglelhetjük, amiért jöttünk. A főmenüből külön is lejátszható, megint csak single módban teljesíthető sír az egyik leggyorsabban letudható mind közül.

Shadow of the Tomb Raider - The Grand Caiman
Shadow of the Tomb Raider - The Grand Caiman

Nem ez a helyzet a The Serpent’s Heart esetében, ahol azt hittem, hogy megőszülök, mire eljutottam az egyik legnehezebb kihívást jelentő kripta végére. Ezt a missziót egy mellékküldetés után vehetjük fel, amelyben kiszabadítjuk Etzli egyik kis barátnőjének halálraítélt apját a szekta uralta felső városrészből. A frissen szabadult fickó, Hakan bajtársa, A’aron nem tért vissza az őrök körletében tett felfedezőútjáról, így mi indulunk el megkeresni őt. Strázsákon és veszélyeken át érünk végül egy pirájáktól hemzsegő vizekkel, imbolygó tutajokkal, süllyedő platformokkal, bennünket felszabdaló vagy szénné égető csapdákkal teli templomba. Itt nincs időnk sokat vakaródzni, tekintve, hogy a komplett rejtvény megoldása szinte kizárólag reflexeinken múlik.

Shadow of the Tomb Raider - The Path Home
Shadow of the Tomb Raider - The Path Home

A The Grand Caimanban Zipacna, az ősi kajmánisten kiengesztelése a feladatunk. San Juanban Jonah elmondja, hogy Abby úgy hiszi, hogy a Trinity fokozott fegyveres jelenléte miatti félelem elfordította a lakosokat régi hitüktől, ami felbosszantotta Zipacnát. Ismét Laráé a feladat, hogy őrök sokaságán átjutva fellelje a régi szentélyt, amelyben egy földalatti lávatenger közepén áll a halhatatlan kajmán szobra. Halálos tüzes csapdáit legyőzve kell végül „megetetnünk” őt ahhoz, hogy újra békére leljen, ami mellett még tartogat némi titkot és számos ellenséget is az ősi templom.

Shadow of the Tomb Raider - The Forge
Shadow of the Tomb Raider - The Forge

Végül a játékot, és annak valamennyi mellékküldetését is lenyomva juthatunk el az utolsó kalandhoz, a The Path Home-hoz. San Juanba visszatérve Abby, Jonah és Q’orianka hozza Lara tudomására, hogy úgy fest, a yaaxilek eltűntek Paititből, és a fő sztori végén lévő vulkanikus tevékenység valamiféle titkos katakombarendszert nyitott meg. A még talpon lévő Trinity harcosokon át végül Ms. Croft eljut egy minden eddig látottnál régebbi emlékekkel teli szentélybe, ahol Xquic istennő kegyetlen csapdáit csak józan eszünkre, reflexeinkre és logikánkra alapozva kerülhetjük el. Ez a fejezet engem nagyon emlékeztetett a nagy rivális Uncharted szériára, főleg a szoborforgatós utolsó feladvány, amelyhez hasonlókkal az említett sorozat epizódjaiban többször is találkozhattunk.

Shadow of the Tomb Raider - The Pillar
Shadow of the Tomb Raider - The Pillar

Ennyi lenne kérem szépen a Shadow of the Tomb Raiderhez megvásárolható hét DLC rövid tartalma. Ha egyenként nem is, de összességükben azért kellemes mértékben egészítik ki, teszik teljesebbé Lara eddigi utolsó kalandját. Véleményem szerint érdemes őket a játékot újrakezdve, a maguk helyén, teljes valójukban lejátszani a komplett élmény eléréséhez. Aki azonban csak egy kis parkourelemekkel teletűzdelt rejtvényfejtésre vágyik, avagy dúl benne a versenyszellem, ne adj’ Isten, egy cimborájával közösen szeretne egy kicsit virtuálisan mókázni, az nyugodtan kezdjen bele az egyes sírok végigvitelébe, ahányszor csak kedve szottyan rá.

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Shadow of the Tomb Raider - The Nightmare
  • Shadow of the Tomb Raider - The Price of Survival
  • Shadow of the Tomb Raider - The Serpent?s Heart
  • Shadow of the Tomb Raider - The Grand Caiman
  • Shadow of the Tomb Raider - The Path Home

Shadow of the Tomb Raider

Platform:

Fejlesztő: Eidos Montréal

Kiadó: Square Enix

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés:
2018. szeptember 14. PC
n/a: PS4, X1

» Tovább a játék adatlapjára

gregmerch

gregmerch
Amióta az első kvarcjátékát meglátta kb. 6 éves korában, mindennél jobban érdekelték az elektronikus játékok. 2010 óta árasztja el cikkeivel a magazin oldalait.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!