Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

TOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST]

TOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolva

Először látogatott nagyobb platformokra a híres széria.

2020.01.10. 17:10 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Az animeadaptáció mindig is kényes műfajnak számított. Bár a legtöbb sorozat esetében gyakorlatilag tálcán kínálkozik egy verekedős vagy hack-and-slash kaszabolós koncepció, a gyakorlatban legtöbbször közepes, inkább csak a rajongói tábor számára élvezetes, középkategóriás címek születnek.

TOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolva

A Tokyo Ghoul egy olyan világban játszódik, amelyben ghoulok rejtőznek – külsőre átlagos, valójában emberfeletti képességekkel megáldott lények, akik viszont csak emberi hús fogyasztására képesek, fajunk pedig emiatt speciális alakulatokkal és rendfenntartó erőkkel törekszik a kiirtásukra. Főhősünk Kaneki, aki a történet kezdetén kis híján maga is egy ghoul lakomájává válik, azonban egy szerencsés baleset megmenti – hogy aztán a kórházban egy életmentő műtét során pont támadója szerveit ültessék a testébe, ember-ghoul hibriddé változtatva őt.

A re [CALL to EXIST] Kaneki szempontjából mutatja be az anime (az eredeti mangától egy ponton túl eltérő) eseményeit, egy klasszikus beat-em-up keretein belül, amelyben feladatunk a történet kulcsfontosságú jeleneteit végigjátszanunk lineáris, meglehetősen ingerszegény pályákon, többnyire agyhalott ellenfelek tömeges kiirtásával. Amennyiben esetleg a túlerő, vagy a lőfegyverrel támadó ellenfelek legyűrnének, pályánként megadott számú alkalommal éledhetünk újra a legutóbbi checkpointnál, ha ezekből kifutottunk, az egész pályát kezdhetjük elölről.

TOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolva

Az egyes szintek teljesítését követően lehetőségünk van azokat két másik karakter szemszögéből, úgynevezett melléktörténetekként végigjátszani – ezek jellemzően Ayato a radikális, emberekkel háborúzó ghoulokat összefogó Aogiri berkeiből és Amon, a ghoulokra vadászó Galambok képviseletében. Ez különösen utóbbi szempontjából érdekes, a ghoulok speciális képességei hiányában vele ugyanis kénytelenek vagyunk főleg lőfegyverekre, kézigránátokra és életerőcsomagokra támaszkodni.

A történet mellett pedig elméletileg egy multiplayer mód is rendelkezésünkre állna – elméletileg, ugyanis a gyakorlatban egyetlen alkalommal sem tudtam folyamatban levő játékhoz csatlakozni, vagy általam hostolt játékhoz játékosokat fogadni. Pedig számos játékmód állna így a rendelkezésünkre, kezdve az egyjátékos pályák kooperatív végigjátszásától horda módon át team deathmatchig, ahol az egyik csapat a ghoulok, a másik a Galambok színeiben küzdhet.

TOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolva

Sajnos hiába van potenciál az ötletben, a megvalósítás meglehetősen felemás. A Tokyo Ghoul:re [CALL to EXIST] a széria első próbálkozása volt nagy platformokon (a korábbi játékok csak kézikonzolokra és okostelefonokra érkeztek), és sajnos ha valaki már nem ismerte hozzám hasonlóan a történetet, nem a re miatt fogja megszeretni. Az anime és manga kiváló hangulatából ugyanis szinte semmi nem jön át, de a narratíva is annyira inkonzisztens, hogy ha valaki már nem ismerte a történetet, az animéből kiragadott állóképek, pályák közötti szöveges leírások alapján nem hinném, hogy megértené, ki kicsoda és mi miért történik. Ráadásul személy szerint hiába ismertem az alapművet és szórakoztam így valószínűleg jobban, mintha ismeretek teljes hiányában kaptam volna fel a játékot, a játékmenet borzasztóan minimalista, elavult megoldásai időnként még így is megnehezítették számomra, hogy őszintén szerethessem ezt az adaptációt. Emiatt inkább csak keményvonalas rajongóknak tudom ajánlani – a többiek inkább még várjanak, vagy inkább nézzék meg az animét/olvassák el a mangát, azok kifejezetten jók, és nagyon érdekes (időnként hátborzongató vagy gyomorforgató) koncepciókat boncolgatnak. ■

értékelés


Támogasd oldalunkat,
vásárold meg online!

TOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST]

TOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST]
Pozitívumok
  • Végre kaptunk egy hivatalos Tokyo Ghoul játékot
Negatívumok
  • Ingerszegény pályák, öt-tíz éve elavult megoldások
  • Szinte semmit nem ad át az alapmű hangulatából, annak ismerete nélkül pedig a játékélmény a töredékére redukálódik

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega biztosította.

TOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolvaTOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolvaTOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolvaTOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolvaTOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolvaTOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolvaTOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolvaTOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolvaTOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] teszt – Animeadaptáció, inkább rajongókra hangolva

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló