25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Star Renegades teszt – Veszélyben a multiverzum!

Mentsük meg a világot az űrlényektől! De nem baj, ha nem sikerül, hiszen mindig van egy másik...

Írta: Puddle

A magazinban megjelent tesztjeim során már biztosan utaltam rá, hogy nagyon nagy gyengém a pixel art grafika, a körökre osztott harcrendszer és a roguelike műfaj. Ezek a játékok az utóbbi években úgy látszik, a reneszánszukat élik, ami külön öröm, hiszen a rengeteg cím között nagyobb eséllyel lelünk gyémántra. A Massive Damage második játéka, a Star Renegades pedig pont ilyen gyémánt, ráadásul elég szépen csiszolt, bár még nem tökéletes a felszíne.

Star Renegades teszt – Veszélyben a multiverzum!

A játékkal két éve találkoztam először egy rövidke teaser keretében, és már akkor felkaptam a fejem, elsősorban a feltűnően gyönyörű pixel art grafikája miatt, ami már abban a korai verziójában is teljesen levett a lábamról. Ahogy teltek az évek, és figyeltem a róla megjelenő híreket, betekintéseket az én elvárásaim egyre nőttek, ahogy félelmeim is, hiszen nem akartam a végén csalódni. Csalódni nem csalódtam, sőt odáig megyek, hogy az év eddigi legjobb roguelike játékát tette le az asztalra a Massive Damage.

A világ támadás alatt áll, pontosabban nem áll, hanem már el is pusztult az emberiséggel és minden előlénnyel együtt. Csupán egy aprócska droid jutott át a párhuzamos univerzumok egyikébe egy különleges kapun át, a hírrel, hogy gonosz, világugró földönkívüliek járják és pusztítják az univerzumokat. Jó lenne, ha a következőnek lenne esélye felkészülnie... A Star Renegades megmaradt tagjainak kell megtisztítani az otthonukat a betolakodótoktól, és elpusztítania az „Anya”-ként emlegetett kozmikus tudatot, ami az invázió hátterében áll.

Star Renegades teszt – Veszélyben a multiverzum!

Kilenc hős közül válogathatjuk össze háromfős csapatunkat, akikkel egy bevezető pálya után három bolygón és egy anyahajón kell átverekednünk magunkat a győzelemért. Eközben még két renegát is csatlakozik hozzánk. Mindegyikük saját képességekkel, erősségekkel és gyengeségekkel, na meg személyiséggel rendelkezik. A játékot legjobban a JRPG-khez tudnám hasonlítani. A pályákon felülnézetben mászkálhatunk csapatunkkal, különböző „szobák” között, és ha ellenfélbe ütközünk, akkor megremeg a képernyő és elkezdődik a harc. Felsorakoznak egymással szemben az ellenfelek, és kiválaszthatjuk, hogy harcosaink melyik képességüket vagy támadásukat használják a körben, míg az ellenfél is ezt teszi, pont, mint például az Octopath Travelerben vagy a Persona 5-ben. A különbség és a harc sava-borsa az, hogy előre látjuk ellenfelünk lépését, és azt is, hogy az mikor fog bekövetkezni. Ha valaki, akár renegát, akár űrlény megelőzi ellenfelét, és előbb támad, mint áldozata, akkor kritikus találatot fog bevinni, és hátra is löki az idővonalon, vagyis tovább késlelteti az akcióját. Ha valaki „kiesik” a 60 másodperces idővonalról, akkor megtörik, és kimarad az adott körből.

Vannak képességek, amelyek például keveset vagy alig sebeznek, de hatalmasat löknek, míg mások lassúak, és kvázi kivégzésre használhatóak. Ez a mechanika fogja a vesztünket okozni vagy éppen győzelemre vezetni, mivel csak pajzsunkat regeneráljuk vissza az ütközetek végén, életerőnket nem. Az alapelgondolás valami olyasmi, hogy próbáljuk legalább a legveszélyesebb támadásokat betörni, míg a többit felfogják a tankjaink, és úgy időzítsük össze képességeinket, hogy azok ne gátolják egymást. Nehezítés, hogy az ellenfelek egy idő múlva immunissá válnak a lökdösésre, ami lassan visszatöltődik. Ezért arra is figyelnünk kell, hogy ha valakit nem éri meg késleltetni, akkor ne tegyük, mert csak az immunrendszerét erősítjük vele. De ne ijedjen meg senki, a rendszer csak leírva tűnik bonyolultnak, játék közben hamar el lehet sajátítani az alapokat.

Star Renegades teszt – Veszélyben a multiverzum!

Hőseinket a harcokban összegyűjtött pontokból fejleszthetjük, így új képességekre tesznek szert, vagy felszerelhetjük őket különböző fegyverekkel és páncélokkal. A bejárható pályák szobákra vannak osztva, amelyek közül kilencet járhatunk be, míg megjelenik a boss, hogy meghívjon egy nem túl barátságos verekedésre. Előre el kell terveznünk az útvonalat, hogy lehetne a legoptimálisabban végigvergődni a bolygón csapatunkkal. Közben a Shadow of Mordorhoz hasonló kapitányokkal is találkozhatunk. Ezek különleges ellenfelek, negatív és pozitív módosítókkal. Például regenerálódó páncél és magasabb sebzés pajzs ellen, viszont védtelen a tűzzel szemben. Ráadásul, ha legyőznek bennünket, akkor előrébb lépnek a ranglétrán, erősebbek lesznek, és a következő játék során ismét beléjük botolhatunk, hogy elégtételt vegyünk vagy újra elhalálozzunk. Az útitervbe érdemes belekalkulálni őket is, mert nem biztos, hogy aktuális csapatunk képes felvenni ellenük a versenyt. Viszont bizonyos időnként táborozásra is van lehetőségünk. A Darkest Dungeonhöz hasonlóan elfáradt csapatunk leül beszélgetni és pihenni. Ilyenkor használhatjuk karaktereink speciális képességeit, és különböző buffokat pakolhatunk egymásra. Ha két renegát sokat pajtáskodik, akkor közelebb kerülnek egymáshoz, és először csupán főértékeik erősödnek, majd később megtanulnak egy speciális képességet, amely mindkettőjük körét felemészti, viszont könnyen megfordíthatja a csata kimenetelét. Ez persze speciális nyersanyagba kerül, és meg kell gondolni, mikor használjuk el.

A Star Renegades gyönyörűen néz ki. A pixel art grafikától kezdve az animációkon keresztül a színeken át az összhatásig tökéletes. A zenével és hanghatásokkal együtt pedig minden ütésnek érezni lehet az erejét. Amikor az exoskeletonos űrlovag megpörgeti maga körül a nálánál kétszer nagyobb kardját, vagy a robotmágus izzó üstökössé változva csapódik az ellenség közepébe, azt a képernyőn és hangfalakon keresztül a bőrünkön is érezzük, és biztosak lehetünk benne, hogy ez most nagyon fájt. Nézzétek el, ha túlzásba esnék, ez a stílus a gyengém.

Star Renegades teszt – Veszélyben a multiverzum!

A Star Renegade-et mindenkinek tudom ajánlani, mert látszik rajta, hogy a szíve-lelke benne van a fejlesztőcsapatnak. Tele van tartalommal, kioldható felszerelésekkel és karakterekkel, fejlesztésekkel. Ráadásul megjelenés után is folyamatosan fogják bővíteni a játékot. A harcrendszer mély, és a különböző renegátoknak köszönhetően nehéz megunni. Az első végigjátszás után feltornázhatjuk a nehézséget is, ha éppen arra vágyunk, és minden győzelem után megváltozik kicsit a felállás, de nem akarok spoilerezni. Legnagyobb negatívumnak csupán azt tudnám felhozni, hogy nem lehet permanensen felgyorsítani az animációkat, ahhoz nyomva kell tartani a szóköz billentyűt, ami kicsit kényelmetlenné válhat. Mondjuk ez a probléma csak akkor áll elő, ha valaki már annyi időt ölt bele a programba, hogy minden mozdulatot ezerszer látott már, mint én.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Gyönyörű pixel art grafika
  • Taktikus harcrendszer a lökés és törés mechanikákkal
  • Rengeteg felszerelés, karakter és képesség
  • Adaptálódó ellenfelek
Negatívumok
  • A tutorial pálya egy idő után felesleges
  • Kényelmetlen az időgyorsítás

További képek

  • Star Renegades
  • Star Renegades
  • Star Renegades
  • Star Renegades
  • Star Renegades
  • Star Renegades
  • Star Renegades
  • Star Renegades
  • Star Renegades
  • Star Renegades
  • Star Renegades

Star Renegades

Platform:

Fejlesztő: Massive Damage Inc.

Kiadó: Raw Fury

Megjelenés: 2020. szeptember 8.

» Tovább a játék adatlapjára

Puddle

Puddle
Ötéves lehettem, amikor először lestem meg apukámat, ahogy a Warcraft 3-mal játszik, és azóta odavagyok a videójátékokért. Amellett, hogy rá vagyok kattanva a roguelike és RTS játékokra, mindig is kerestem a videojátékok esztétikájából fakadó művészeti értéket.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!