A Bad Yolk Games csapata az elmúlt év nehézségei ellenére úgy gondolom, maximálisan odatette magát. A Main Assembly korai hozzáférésű verzióját még tavaly nyáron próbáltam ki, megnézve az összes építési lehetőséget és játékmódot. Anno meglepődve tapasztaltam, hogy néhány teljes verziós játékban nincs annyi tartalom, mint amennyi a Main Assembly-ben akkor volt. Mondanom sem kell, hogy mekkorát néztem, amikor megtapasztaltam, mennyi újdonság került be azóta. Tulajdonképpen duplázódott a lehetőségeink száma, így pedig az ajánlott vételből az én szememben előrelépett a játék kötelező darabbá, az építésért és kreatívkodásért rajongók számára.
A szoftver összetettsége miatt a tutorial mód még mindig kifejezetten ajánlott. Rengeteg mindent megtanulhatunk, és az irányítható drónszerű robotkarakterünk mozgását is kipróbálhatjuk. Ha ügyesen nyomjuk a betanuló részt és mindent felszedünk, akkor egyedi sapkákat, szemüveget és egyéb magunkra aggatható csicsatárgyakat is begyűjthetünk. A tanulómód után viszont kinyílik a világ, és kedvünk szerint felfedezhetünk mindent a sandbox részen belül. Itt érkezett el egyébként a következő meglepetés, hiszen a bejárható világ óriásit fejlődött. Sokkal részletesebb lett a környezet, és lehetőségeink tárháza is megsokasodott. A teljes verzió elhozta az általam olyannyira hiányolt hajózást, ezáltal pedig még több vizes helyszínt kapunk. Ha már eluralkodott rajtunk a tengeribetegség, akkor pedig irány az űr, ahol a súlytalanság miatt teljesen újra kell gondolnunk a járműkészítés mikéntjét. Viccen kívül mondom, hogy annyi új lehetőség lett a játékon belül, ami már a bőség zavara fogalmát is alaposan kimeríti.
Az alapmechanikát egyébként roppant egyszerű elsajátítani. Építő módban minden egyértelmű, és pár percnyi próbálkozás után látni fogjuk, hogy mit mikor kell használni, és hogy mi mire való. A kulcs az egészben a végtelen lehetőség. Szó szerint bármilyen mozgó dolgot megalkothatunk, amit csak szeretnénk. Persze a komolyabb gépekhez kelleni fog alapfokú programozás is, aminek segítségével beállíthatjuk, hogy mi hogyan működjön, és hogy egyes elemek mikor lépjenek működésbe. Bevallom őszintén, a tesztidőszak alatt én azon voltam, hogy minél több dolgot megnézzek, viszont a Steam Workshop fantasztikus lehetősége által a legkomplikáltabb hajót, pókot, F1 autót, és még egy X-wing utánzatot is ki tudtam próbálni. A mások által készített járgányok szerkezetébe ugyanolyan könnyen bele tudunk nyúlni, mintha csak a sajátunk lenne, ezáltal pedig kitanulni is könnyebb, hogy a bonyolultabb dolgok milyen elemekből állnak össze. A Main Assembly egyik legkomolyabb erényének tartom, hogy alkalmi játékosok mellett profik számára is bőven akad tennivaló, az igazán értelmes kreálmányainkat pedig egy gombnyomással megoszthatjuk a nagyvilággal.
Ha már ellaposodott a cél nélküli építés, majd az őrültködés, akkor jöhet szóba a Challenge opció, ami egyfajta single player játékmód. Ha a maximumra törekszünk, akkor itt is jó pár órát el lehet tölteni, mivel több, mint 100 különféle kihívással tesztelhetjük képességeinket. A könnyebb akadályversenyektől a nehezebb, stopperóra elleni hegymászós off-road futamokig rengeteg elfoglaltság vár ránk. A kérdés viszont mindvégig az lesz, hogy mennyire szeretünk alkotni. A játékidő nagy részét az építgetés, fejlesztés fogja kitenni, ezt fontos szem előtt tartani. A járműtervezés további mélyítése mellett nagyobb fejlesztésnek még a pályaszerkesztő mondható. A terep alakítása kapcsán egyelőre még korlátozottak a lehetőségek, viszont így legalább tervezhetünk saját versenypályát és kifutót a szupergyors kocsiknak. Meglátásom szerint ezen a téren még jelentős újítások lesznek, hiszen a fejlesztők továbbra sem fogják magára hagyni a játékot.
A megannyi egyjátékos újítás mellett a multiplayer lehetőségeket is kibővítették a készítők a teljes verziós megjelenésre. A lobbyban lévő csapatban építés és fejlesztgetés után az egyik legélvezetesebb esemény a bot brawl fantázianéven futó roncsderbizés tetszett a legjobban. Ebben a módban minden energiánkkal arra kell koncentrálni, hogy egy pusztítógépet hozzunk létre. Ahhoz, hogy teljes legyen a kép, még az egészen kulturált törésmodell is hozzátartozik az élményhez, ami minden jármű esetében fennáll, így a sima autóversenyek esetében is érdemes vigyázni. Mindentől függetlenül a borzasztó kamerakezelés sok esetben elrontja az élményt. Emlékeim szerint már az early access időszakában is ugyanilyen rossz volt a kamera, ami továbbra sem javult szinte semmit. Egyéb komolyabb hibát nem véltem felfedezni, és ez igazán felüdítő, hiszen a lényeg, avagy az építés tökéletesen lett kivitelezve. Grafikai szempontból leginkább a rajzos design illik rá a legjobban, ennek pedig az a hatalmas pozitívuma, hogy kisebbekkel együtt játszva könnyedén és barátságos keretek között elsajátíthatóak a programozás alapjai.
Összességében nagyon sokat lépett előre a Main Assembly az elmúlt közel háromnegyed év alatt. Hajózás, űrrepülés és pályaszerkesztő mód is felütötte a fejét, ezek pedig további lehetőségeket adtak a kreatív játékosok kezébe. Az őrületes mennyiségű tartalom mellett egyébként az árazás is teljesen korrekt, így aki érzi magában az alkotót, annak kötelező vétel.