Elsőként a PlayDome hasábjain: feltaláltuk az írásos podcastot! Az első "adásban" Sityi és gregmerch kollégánk beszélgetnek a The Legend of Zelda: Skyward Sword HD-ről, és persze értékelik is a játékot.

Sityi: Szia gregmerch bácsi!
gregmerch: Bácsi a torontói nagynénikéd szobatársának unokahúga, Sityi...
Sityi: Én is szeretlek. Itt a Skyward Sword switches remastere, mit szólsz hozzá?
gregmerch: Figyelemreméltó darab. Ugyebár az eredeti Wiire készült el és adták ki 2011-ben, és több jelentősége is volt. Egyrészt ez mesélte el Link és Zelda kalandjainak kezdetét. Másrészt a Nintendo meg akarta mutatni, hogy lehet komoly játékot is kreálni a mozgásirányítás köré, ezért is tartott olyan sokáig a fejlesztés – öt év akkoriban meglehetősen hosszúnak számított.

Sityi: Szerintem manapság se rövid... A kritikai és kereskedelmi siker meglett, és mivel a Switch Joy-Conjaiban van giroszkóp is, gondolom, adta magát az ötlet, hogy ezen a platformon javítsák fel ezt a klasszikust.
gregmerch: Így van, teljesen érthető és logikus volt ez a lépés a Ninty részéről. Nekem nagy kedvencem volt Wiin a Skyward Sword, és itt is remekül megállja a helyét. Szerencsére nem sima portolás történt, hanem csiszoltak is a játékmeneten – például átugorhatóak lettek a mozibetétek, gyorsíthatjuk a szövegek pörgetését, új az inventory, és végre nemcsak automatikus mentés, hanem több mentési hely is van: 3 a régi 1 helyett. És Fi sem bukkan fel lépten-nyomon okoskodni... :D És persze a grafikát is feljavították.
Sityi: Nekem ez a része picit furcsának tűnik. Nem, nem azt mondom, hogy csúnya, sőt. A karaktereken és a tárgyakon látszik, hogy új, nagyobb felbontású textúrákat kaptak, de a táj és a pályák inkább tűnnek különféle szűrőkkel javított egyszerű felbontásnövelésnek, ezért is ez a festményszerű hatás.
gregmerch: Nekem tetszik...
Sityi:Mondom, nem csúnya, és van egy sajátos stílusa – csak technikailag látom picit öszvér megoldásnak. Művészileg szerencsére jól jöttek ki belőle. A felbontás pedig dokkolva 1080p lett 60 fps-sel, és kézben tartva is csak a pixelszám lesz kevesebb, a sebesség nem.

gregmerch: Én örülök, hogy sikerült átmenteni az eredeti irányítást is.
Sityi: Nekem fura volt eleinte, de simán szokható. Sőt, inkább abban játszottam, de ez valahol köszönhető a csak gombos-karos irányítás egyik hülyeségének.
gregmerch: Nocsak! Mi bajod volt vele?
Sityi: Hogy lehetett erre áment mondani, hogy folyamatosan nyomva kell tartani az L gombot ahhoz, hogy a jobb analóg karral irányítsam a kamerát, mert amúgy a karddal hadonászok? Könyörgöm, ez az irányítás szempontjából alapvetően egy kvázi TPS cucc, és mint ilyen, többet piszmogok a kamerával futkorászás közben, mint amennyit a disznóbökővel hentelek.
gregmerch: Nono, mégiscsak a Goddess Swordről beszélsz!
Sityi: Értsd jól! ;) De nincs igazam?
gregmerch: Próbálom átérezni a fájdalmad…

Sityi: Köszi. Értem én, hogy gondolni kellett a Lite tulajokra is, és alapvetően működik a dolog, de ez az egy vonás idegesítő. Jobb lenne fordítva. Vagy akkor az L gomb kapcsoljon a bámész és a hentes módok között – a harcnál úgyis ott a ZL a célzáshoz. De hogy némi kritikát a mozgásérzékeléssel kapcsolatban is megfogalmazzak: hajlamos elmászni a középpont. Mondjuk itt nagy segítség, hogy dedikált gomb van a középreállításhoz, ami harc közben jól jön, ha Link nem feltétlen azt mozogja le, amit hadonászunk.
gregmerch: Azt hiszem, egyet kell értsek veled. Mondjuk ez az elmászás Wii-n sem volt ismeretlen, de a tévé tetejére rakott érzékelő miatt legalább nagyjából tudta tartani az irányt. No és akkor mit gondolsz összességében a játékról?

Sityi: Én úgy gondolom, hogy ez a rész simán tud új játékosokat bevonzani Link és Zelda történetébe. Mondjuk én már a Breath of the Wildnál megtörtem, de az azért kicsit más, mert nem tartozik szorosan a kánonhoz. A Skyward Sword HD itt-ott ugyan jellegéből adódóan kicsit avittnak hat, de engem lenyűgözött – és tulajdonképpen a picit fura grafika és a nem mozgásérzékelős irányítás egyetlen bosszantó kényelmetlensége ellenére is azt mondom, ott a helye a lehető legtöbb játékos polcán.
gregmerch: Mint veterán, nem is tudnék veled jobban egyetérteni. Jó látni, hogy méltó felújítást kapott ez a gyöngyszem, és egy modern platformon is tökéletesen élvezhető. Az apró változtatások szerencsére csak jobbá tették a játékot, miáltal gördülékenyebben kalandozhatunk Skyloft és a Felszín világában. Csak ismételni tudlak: polcra vele! De nem ám porfogónak!