Szeretem az állatokat, ki ne szeretné őket? Volt már vadászgörényem, aki foggal az ujjamra csimpaszkodva cipeltette magát körbe a lakásban (nem harapott, csak beakasztott, mint a gémkapocs-kiszedő...). Volt ezernyi díszhalam és persze teknős is. Most épp a vízicsigák a kedvencek, de persze ne feledkezzünk meg Fülesről, a nyúlról sem. És akkor már említsük meg a macskát, aki sajna allergia miatt nem nálam, hanem az ősöknél rohangál fel-alá a lakásban. Szóval szeretem az állatokat. Éppen ezért egy olyan játék, amelyben ők a főszereplők, nálam szinte telitalálat. Szerencsére egész sok ilyen játék van, de a többség általában elrugaszkodik a talajtól, mint például a Moss. Vagy ha nem, akkor bezárja őket egy állatkertbe, ugye Planet Zoo? Most viszont egy olyan játékról mesélhetek, amelyben pontosan ott találkozunk az állatokkal, ahová valók: a vadonban.

A DreamStorm Studios boszorkánykonyhájában készül a Natural Instincts, amelynek korai változata néhány hete érhető el a Steamen. Ha szigorúan nézzük, akkor tulajdonképpen egy stratégiai játékról van szó, és nagyon erőltetve akár a tycoon szó is ráerőltethető. De kérem, itt tényleg valami olyasmire kell gondolni, amilyen nem sok játékban volt meg korábban. Vagy csak engem sodort messze tőlük a véletlen, nem tudom. A Natural Instincts lényege ugyanis rém egyszerű: egy erdőben élő vadállatok életét kell egyengetnünk. A korai változatban egyelőre csak négyféle állat szerepel: szarvasok, nyulak, farkasok és vaddisznók. Mindegyikük kapott egy-egy saját kampányt, míg az oktatómódban mindegyiket irányíthatjuk egy picit, rajtuk keresztül mutatja be a játék, hogy mit is kellene tennünk.

Ami a játékmenetet illeti, tulajdonképpen rém egyszerű, mégis valamiért piszok addiktív. Miután kiválasztottuk, hogy melyik állat felett vennénk át az irányítást, a játék máris ledob minket egy erdő kellős közepébe, és a kezünkbe adja az irányítást. Minden kampánynak van egy pici saját története, amely meghatározza feladatainkat is. Példának okáért a nyuszik kampánya az üregi nyulakról szól, amelyek egykor sűrűn benépesítették az erdőt, ám az embernek köszönhetően sajnos idővel gyakorlatilag teljesen kipusztultak. A mi feladatunk lesz, hogy néhány máshol befogott példányt szélnek eresztve újra benépesítsük velük az erdőt. Ez pedig azt jelenti, hogy a kis kolónia tagjait kell vezetgetnünk: enniük és inniuk kell, üregeket kell ásniuk, hogy elbújjanak a ragadozók elől, és persze szaporodniuk kell. Elsősorban szaporodniuk. A farkasok kampányában pedig a falka épp elhullott alfa hímjét kell helyettesítenünk egy másik hímmel, de nekünk kell azt előbb felnevelnünk.

A játék tehát tulajdonképpen tényleg egyszerű feladatok végeláthatatlan és elég sűrűn ismétlődő sorából áll. Ez elsőre nem hangzik túl izgalmasan, viszont valahogy a készítőknek sikerült mégis szórakoztató módon tálalnia mindezt. Az pedig külön ötletes, hogy a kampányok során narrálják is az eseményeket, ami valósággal dokumentumfilmet farag a játékból. Ehhez egy semmit extrát sem mutató, szépnek is csak részrehajlással nevezhető, de összességében a célnak tökéletesen megfelelő grafika társul, valamint igen hangulatos zenei aláfestés. A játékból így árad a nyugalom, vagyis remek választás lehet akkor, ha az ember a nehéz nap végén tényleg inkább csak le szeretné csendesíteni az agyát.

A Natural Instincts így nem csak egy szórakoztató és egész nyugtató hatású játék lett, de arra is jó, hogy egy picit közelebb vigyen a vadonban élő állatokhoz. Oké, szakmainak vagy dokumentaristának aligha nevezhető, de például a gyerekeknek remek kiegészítő lehet az iskolai tanulmányokhoz: a könyvben elolvassák, a YouTube-on megnézik, a Natural Instinctsben pedig levezénylik a vadállatok hétköznapjait. És ez még csak a korai változat – a fejlesztők ígérete szerint további állatok és más környezet is várható. Ha minden igaz, később akár a sarkvidéket és az ott élő állatokat is megismerhetjük.