A ’80-as évek egyik ikonikus sci-fi-thriller-akciófilmje volt a Menekülő ember, amelyben Arnold Schwarzenegger egy kegyetlen valóságshow-ban volt kénytelen menekülni a rá vadászó gazfickók elől. Aztán persze fordult a kocka és végzett mindegyikkel, mi meg faltuk a film minden percét, nem törődve egy rakás bugyuta bakival és következetlenséggel (főleg kameranézetek terén). Később sok film megpróbálta leutánozni, de többnyire kevés sikerrel. Videojátékos fronton is voltak próbálkozások, elég a Manhuntra gondolni. Most pedig a Good Shepherd Entertainment által felkarolt Artificer stúdió új alkotására, a Homicidal All-Starsra készülhetünk. A játék egyelőre nem kapott megjelenési dátumot, a Steamen is csak a szokásos coming soon feliratot találjuk. Viszont a gamescomon volt szerencsém, ha nem is saját kezűleg, de az egyik fejlesztő által irányítva közelebbről is megnézni a játékot.

A Homicidal All-Stars a nem olyan távoli jövőben játszódik, amikorra a világ legnézettebb és legnépszerűbb valóságshow-ja egy kegyetlen öldöklés lett. Ebbe kétféleképpen lehet bejutni: valaki csak azért kerül be, mert az élete tönkrement és már csak így szerezhet némi pénzt, mások viszont kifejezetten azért jelentkeznek a játékba, hogy másokon kitöltsék a bennük fortyogó agressziót. Az általunk alakított karakter inkább az előbbiek táborába tartozik majd, a célja pedig egyértelműen az, hogy egyedül vagy másokkal közösen, de megnyerje a játékot. Így pénzhez is jut, és ami fontosabb: az élete is megmarad.
Ami a játékmenetet illeti, első ránézésre klasszikus XCOM-ot vizionálhatunk bele, de valójában jobban hasonlít talán a Mutant Year Zero: Road to Edenre. Ennek oka, hogy bár a harcok tényleg körökre osztva zajlanak, két összecsapás között valós időben fedezhetjük fel a játék, vagyis a show világát. Ilyenkor fejtörők és halálos csapdák is várnak ránk.

Fő karakterünk mellé társakat is gyűjthetünk, akik mind eltérő személyiséggel, más képességekkel és így eltérő harcmodorral rendelkeznek. Van köztük olyan, aki katanákkal felfegyverkezve kifejezetten a közelharcban erős, míg mások a figyelemelterelésben jeleskednek, megint mások jelentős tűzerővel a zsebükben mennek a WC-re is. Hasonló diverzitásra az ellenségek között is számíthatunk, de nem ők lesznek az egyetlen veszélyforrás a játékban.
Ne felejtsük el, hogy egy valóságshow részesei vagyunk, és mint ilyen, a műsornak van forgalmazója, műsorvezetője és persze nézői is. A forgalmazó megavállalatnak, az Omega Corporationnek egyetlen dolog számít, a nézettség és az abból fakadó bevételek. Éppen ezért a műsorvezető feladata, hogy ha túl lapos lenne a gyilok, egy kicsit belepiszkítson a szabályokba. Ilyenkor egyik pillanatról a másikra új ellenfelek kerülhetnek a pályára, esetleg halálos csapdák, robbanó hordók jelennek meg és más finomságok várnak ránk. Csak a vicc és az adrenalin kedvéért.

Mindez egyébként elég véres és darabolós játékmenetet ígér, röpködnek a végtagok és fröcsög a vér. És mint említettem, vannak nézők is, akiknek lesznek kedvenc versenyzői – jó esetben mi leszünk azok. Ha így van, egyre több szponzorunk lehet, akik aztán jobb felszerelésekhez juttatnak minket, ami nyilván javítja valamelyest a túlélési esélyeinket.
Be kell vallanom, hogy nem én vagyok a világ legnagyobb XCOM-rajongója, ideig-óráig azért el tudok szórakozni ezekkel a játékokkal is. De a Homicidal All-Starsnak van egy olyan sajátos bája, ami már a bemutató alatt is megfogott. Éppen ezért azoknak, akik eleve rajonganak a körökre osztott taktikai játékokért, talán nálam is sokkal jobban fog tetszeni. Az biztos, hogy a megjelenés után én is ki fogom próbálni.