25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Uncle Chop’s Rocket Shop gamescom bemutató

Űrhajószerelőnek állva várnak majd ránk változatos kihívások.

Írta: Dino

A Kalypso kiadó indie-kre szakosodott részlege, a Kasedo Games karolta fel a háromfős Beard Envy brit csapatot, akik a Filament után most egy újabb érdekes játékon dolgoznak. A gamescom során ebbe is kaptam egy kis bepillantást.

Uncle Chop’s Rocket Shop gamescom bemutató

Az Uncle Chop’s Rocket Shopban róka főhősünkkel űrhajókat szerelhetünk. Gyakorlatilag az időmenedzselés a legfőbb játékelem, de a körítés igen jópofa hozzá. A sztori szerint Uncle Choptól béreljük a szerelőműhelyt, aki egy igazán barátságos valaki, ugyanis ha nem fizetjük a bérleti díjat, akkor megöl. Célunk persze nem más, minthogy ezt elkerüljük...

Napunk a helyi étteremben indul, itt készülhetünk fel, intézhetünk el pár dolgot, majd ha úgy érezzük, kezdődhet a munka, becsekkolhatunk és megkezdődhet a munkaidő, ami valós játékidőben mérve 8 percet jelent. Ez alatt kell minél több – de legalábbis minél jobban fizető – munkákat elvégeznünk.

Uncle Chop’s Rocket Shop gamescom bemutató

Klienseink az univerzum minden részéről érkezhetnek, és különböző nehézségű munkákat kaphatunk tőlük. Gyakorlatilag véletlenszerű, hogy mikor mivel hoz össze a sors, a feladatokat pedig különböző módosítók is megkavarhatják. Ha például fatális megjelölésű egy adott feladat, akkor a sikertelenség végzetes lehet, ellenkező esetben viszont busás jutalom vár ránk.

A javításra beérkező űrhajókon különböző modulok találhatók, például az egyik fedőlap az üzemanyag-újratöltési részt takarja. Azt, hogy mit hogyan kell megszerelni, különböző kézikönyvek segítségével sajátíthatjuk el. Ezekben IKEA-szerű leírásokat találunk minden feladattal kapcsolatosan. Drótokat kötögethetünk a helyükre, tartályokat tölthetünk meg, esetleg cserélhetjük ki a bennük lévő folyadékot, PDA-nkból feltölthetjük a navigációs rendszer térképét – ilyen és ehhez hasonló fázisokból áll össze a munkánk.

Uncle Chop’s Rocket Shop gamescom bemutató

Amikor elkészültünk, egy számla jelenik meg, amelyen láthatjuk, mivel jártunk sikerrel, illetve miért kaptunk levonást. Ha pedig ügyfelünk különösen elégedett volt, még borravalót is kapunk. Olyan extrák is várnak ránk, ha ügyesek vagyunk, mint például a rendelkezésünkre álló időt bővítő bónusz (például 8 és fél percesre nő a munkanapunk), vagy annak a lehetősége, hogy ügyfelünk megszállhat a motelben, így nem gond, ha nem végzünk az adott napon az űrhajójával, nyugisan megvárja a másnapot.

Megrendelőink öt frakció valamelyikéhez tartozhatnak, és egy-egy munka elvégzésével változik az adott frakciónál elért reputációnk is. De olyan módon is javíthatunk azon, hogy egy frakció mennyire kedvel bennünket, hogy például az ellenségeiknél szabotáljuk a munkát. Direkt elrontva egy javítást bár rövid távon pénzt veszítünk, hosszabb távon többet húzhatunk abból, hogy lojalitásunk nő a másik csoportosulás felé.

Uncle Chop’s Rocket Shop gamescom bemutató

Műhelyünk fokozatosan nő, egyre több szobából áll, amelyeket egyre több gép népesít be. Így tudunk majd nagyobb, nehezebb munkákat is elvégezni, vagy gyorsabban végezni egy-egy dologgal. A bérleti díjat 4 naponta kell fizetnünk, és fokozatosan nő is az összeg, így oda kell figyelni, hogy biztosan elegendő bevételünk legyen. Ha nem járnánk sikerrel, elveszítjük műhelyünk bővítéseit, és úgy folytathatjuk tovább.

A játék hangulatával az 1950-es évek Amerikáját, azon belül is Utah államot idézik meg a fejlesztők. A keretsztori pedig a Groundhog Dayre (Idétlen időkig) hajaz: itt is minden nap megfigyelhetünk ismétlődő dolgokat, amelyekre azonban kis módosításokkal hatással lehetünk, és így juthatunk el az öt végződés valamelyikéhez. De a meghatározott nap után lezáruló történetet követően se feltétlenül lesz vége a játéknak: várhatóan endless módra vált majd ilyenkor a program.

Uncle Chop’s Rocket Shop gamescom bemutató

Az Uncle Chop’s Rocket Shop fejlesztése jelenleg pre-alfa státuszban van, megjelenését 2023 végére tervezik. A látottak alapján egy mókás kis játékra számíthatunk.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Uncle Chop’s Rocket Shop
  • Uncle Chop’s Rocket Shop
  • Uncle Chop’s Rocket Shop
Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!