25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Order of Battle: Allies Victorious teszt

Jól sikerült a szövetségesek küzdelmeit bemutató trilógia záróepizódja.

Írta: Wing

Nos, ahogy várható volt, megjelent a a népszerű stratégiai játék, az Order of Battle szövetségesekkel foglalkozó DLC-trilógiájának záróepizódja, az Allies Victorious. Ahogy megtippeltem az előző részben, a folytatás valóban a normandiai partraszállással kezdődik – persze az olasz hadjárat után olyan sokat azért nem kockáztattam a kijelentéssel. Az új DLC nem kevesebb mint 14 új küldetést tartalmaz, és persze számos új egység is belekerült a játékba.

Order of Battle: Allies Victorious teszt

Az új küldetések fényévekkel jobbak, mint az Allies Resurgent esetében voltak. Először is jóval nagyobbak. A D-napon például mind az öt partszakaszon harcolnunk kell, így még arra is lehetőség nyílik, hogy kihasználjuk a játék egyik legerősebb feature­-jét, a dinamikus utánpótlási vonalakat. Lesz hely arra, hogy kisebb átkaroló hadműveleteket indítsunk, elvágjunk német csapatokat az utánpótlástól, aztán egyenként felmorzsoljuk őket.

Ehhez néha sajnos az MI is asszisztál, még mindig hajlamos arra, hogy érthetetlen módon előretörjön 1 darab egységgel, ha valamiféle rést érzékel frontvonalunk pajzsán. Volt, amikor egyetlen egység (század? ezred?) Hummellel átsuhant az egységeim között, elfoglalt egy vagy két falut, aztán persze se előre, se hátra, amikor elfogyott az ellátmány, és kényelmesen végezhettem velük. Sokszor az MI akkor sem mozdítja a beásott egységeket, amikor pedig egy vagy két hex távolságban tőlük ádáz harc dúl; pl. pont az első küldetésben nem hajlandó mozgatni a gép a Tigriseit, végig asszisztálva ahhoz, ahogy kemény harcok árán nyugatról bekerítem Caent.

Order of Battle: Allies Victorious teszt

A küldetések amúgy néha eléggé megizzasztottak, egyetlen alkalommal sem sikerült elsőre megnyernem őket úgy, hogy minden másodlagos célt is teljesítsek – amire pedig szükség van, hiszen bár opcionálisnak vannak nevezve, egyrészt sokszor szinte kötelező jellegűek a küldetés teljesítéséhez, másrészt kevesebb parancsnoki pontot kapunk, amelyből új egységeket vásárolhatunk, illetve a régieket újíthatjuk fel.

A feladatok ismerősek lehetnek a történelemből, legyen szó akár a hírhedt 112-es domb elfoglalásáról vagy Falaise körül a „zsák” bezárásáról. A küldetések nehézségét az is fokozza, hogy mennyiségi és minőségi fölényben lévő ellenséggel kell harcolnunk. A németeknek nehézharckocsijaik vannak, az egységeik 4-5 csillagos elit egységek, sokszor 1-1 ellen esélyünk sincs. A másik oldalról viszont a légifölény szinte mindig könnyen kiharcolható, és a stratégia bombázók (na meg a tüzérségünk) gyorsan megpuhítanak bármilyen beásott védelmet. Lényegesen többet használtam a vontatott páncélelhárító ágyúkat is, a 17 fontos brit lövegek például remekül beválnak a német nagymacskák ellen.

Order of Battle: Allies Victorious teszt

Természetesen most is „vásárolhatunk” különböző specializációkat a küldetések között. Ilyenekből sokféle van, például fejleszthetjük a bombázók védelmét, olcsóbbá tehetjük a vadászgépek javítását vagy éppen a nőkkel erősíthetjük meg a hazai ipart, hogy több erőforráshoz jussunk hozzá. Vannak egyéb döntési lehetőségek is, például fókuszálhatunk a légierő vagy a harckocsifejlesztésre – ettől függően bizonyos egységekhez hamarabb juthatunk hozzá.

Az Allies Victorious szerencsére jól sikerült, nagyon élveztem a küldetéseket, és ezúttal bugok sem találkoztam. Az egyetlen dolog, ami kevésbé tetszett, az az árazás: a három DLC árából kijönne egy új játék. Ennek ellenére ez a rész sikerült talán a legjobban a három közül.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Order of Battle: World War II
  • Order of Battle: World War II
  • Order of Battle: World War II
  • Order of Battle: World War II
  • Order of Battle: World War II
  • Order of Battle: World War II
  • Order of Battle: World War II
  • Order of Battle: World War II

Order of Battle: World War II

Platform:

Fejlesztő: The Aristocrats

Kiadó: Slitherine

Megjelenés: 2015. április 30.

» Tovább a játék adatlapjára

Wing

Wing
Régi Dome-motoros, aktív fórumozó a hőskorszakból. Szereti a 300 oldalas kézikönyvvel érkező játékokat, melyeknek a grafikája a születésekor is elavult lett volna – a felesége ezért vétózza évek óta az új videokártya-beszerzést. Emellett szeret mindent, ami történelmi keretek között játszódik, legyen az középkori autóverseny vagy ógörög űrszimulátor. Szabadidejében gyereket nevel és metalt hallgat. Na meg néha játszik is.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!