25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Warhammer 40,000: Boltgun – Forges of Corruption teszt – A káosz erői visszatértek egy kis repetára

Öt új pályával, két mordállyal és pár combos ellenféllel bővült a retro Warhammer lövölde.

Írta: Zoo_Lee

A tavaly megjelent Warhammer 40,000: Boltgun készítői egyszerre ragadták meg a ’90-es évek FPS-einek hangulatát, stílusát, és kombinálták azt sikeresen a Warhammer 40,000 univerzumának eltúlzott brutalitásával. Az így megszületett játék a koncepció ellenére sajnos nem volt hibátlan darab – különösen a fináléhoz közeledve vált egyre repetitívebbé és fárasztóbbá az egyre hosszabb arénák kitakarításával, illetve irritálóbbá az ellenfelek azon képessége miatt, hogy akár falak mögül előlépve is mesteri precízióval kaptak telibe támadásaikkal. Ám pont időben ért véget ahhoz, hogy a lendület kitartson, és még jó játékként könyveljem el – bár ahogy azt a tesztem konklúziójában is írtam, valószínűleg ha nem a Warhammer világát használta volna körítésként, lényegesen feledhetőbb darabként nyelte volna el a boomer shooterek lavinája.

Warhammer 40,000: Boltgun – Forges of Corruption teszt – A káosz erői visszatértek egy kis repetára

Azt már a tavalyi cikkben is pedzegettem, hogy bizony a játék menüfelépítése erősen sugallta, hogy a készítők gondolkodtak kiegészítésekben is – lényegében adott a hely mind új fejezetek, pályák, mind alternatív karakterek számára. A Forges of Corruption névre keresztelt, alig 6 euróért kínált kiegészítés tisztán az előbbi kategóriába tartozik, és öt új pályával, két új fegyverrel, illetve két új ellenféltípussal vezényel vissza minket Graia egyik kulcsfontosságú ipartelepére, amelyet még az inváziót vezető káoszmágus elfoglalása után is uralmuk alatt tartanak a káosz erői.

A két új mordály a Multi-Melta, amely az alapjáték egyik legcombosabb fegyverének még durvábban felbikázott változata, illetve az abból érthetetlenül kimaradt klasszikus rakétavető. Új ellenfélként köszönthetjük a Chaos Havocot, a káosz űrgárdista egyik új típusát, amely többnyire nagy távolságból, magaslatokból küldi az állást rakétavetőjével, és a Helbrute névre keresztelt sétáló tankot, amely a Boltgun talán legdurvább és legveszélyesebb ellenfele. Képes ugyanis teleportálni, illetve regenerálni az életerejét, amivel alaposan megbolygatja a harcok dinamikáját. Felbukkanását követően muszáj folyamatosan szemmel tartani, hol is van éppen, és mikor készül indítani a regenerációját, különben irreálisan hosszúra is elnyúlhat egy-egy olyan arénaharc, amelyben Helbrute a fődémon, a kisebb ellenfelek pedig egészen addig termelődnek újra, amíg életben van.

Warhammer 40,000: Boltgun – Forges of Corruption teszt – A káosz erői visszatértek egy kis repetára

A Forges of Corruption emellett mind az új, mind a meglevő ellenfelek sorait dúsítja különböző alternatív variánsokkal is: a káosz űrgárdisták immár képesek plazmavetővel osztani az áldást, a káosz terminátorokból is felbukkannak közelharcos, az idegesítő championok mintájára viselkedő változatok, de még a helbrute-ból is több, különböző fegyverzettel ellátott változat bukkan fel az öt pálya során.

Az új fejezet összességében nem okozott különösebb meglepetéseket – az új ellenfelek és variánsok ugyan frissítenek valamennyit a harcmező dinamikáján, maga a pályadesign azonban nem különösebben kiemelkedő, sőt megkockáztatom, egy-egy szegmenst leszámítva még akár visszalépés is az alapjáték fináléjához képest. Az új fejezet viszonylag gyorsan rákap az alapjátékból ismert szokásra, miszerint szinte ész nélkül hányja be az ellenfeleket az arénákba, és a Doom Eternal, illetve más boomer shooterek kifinomult designja helyett erőnléti próbává tesz minden összecsapást.

Warhammer 40,000: Boltgun – Forges of Corruption teszt – A káosz erői visszatértek egy kis repetára

Az arénákban nyújtott teljesítményünknek pedig – már ha túléljük a néha akár tíz percig is elhúzódó csatákat – továbbra sincs hatása, ugyanis a nagyobb összecsapások között a Boltgun változatlanul olyan bőkezűen szórja a muníciót, az életerőt és a páncélt, hogy semmiféle erőforrás-menedzsmentre nem vagyunk rákényszerítve.

Ezeket az alapjátékból is ismert problémákat a kiegészítő azonban megfejelte a tesztelés során pár, korábban nem tapasztalt buggal is. Ezek közül a legproblémásabb, hogy a játék néha azelőtt észlelte teljesítettnek az aktuális arénát, hogy végeztem volna az összes ellenféllel, vagy legalább az adott aréna aktuális fődémonával, akit a vöröses-lilás effektus és az arénát körbezáró falak eltűnésével akár így ignorálhattam is egyes esetekben.

Warhammer 40,000: Boltgun – Forges of Corruption teszt – A káosz erői visszatértek egy kis repetára

A Forges of Corruption tehát összesen két és fél órányi extra játékidő azoknak, akiknek az alap Warhammer 40,000: Boltgun esetleg nem lett volna elég – de amivel valószínűleg már ők is eltelnek majd. A kiegészítő megjelenéséhez időzítve minden játékos megkapta még a gombnyomásra aktiválható navigációt, hogy kicsit kevésbé legyen nehéz eltévedni a pályákon a nagyobb összecsapások után, valamint a több nehézségi szinten indítható horda módot is, amelyben egy fokozatosan bővülő arénában kell helytállnunk az egyre erősebb hullámokban érkező ellenfelekkel szemben.

Cikkajánló
Warhammer 40,000: Boltgun teszt

Warhammer 40,000: Boltgun teszt

Ilyen lett volna, ha a ’90-es években DOOM stílusú FPS készül a Warhammer 40,000 univerzumában.

Sajnos a horda módba még akkor sem kerülnek be a kiegészítő ellenfelei és fegyverei, ha birtokoljuk azt, maga az aréna pedig a legnagyobb jóindulattal is optimalizálatlannak érződik. Az ellenféltenger miatt néha elég csúnyán beszaggatott a játék, az aréna több szintjéből, méreteiből és mellékfolyosóiból fakadóan pedig rendszeresen belefutottam abba a problémába, hogy ha az egyes hullámok végén épp csak egy-két kisebb démon vagy kultista maradt még talpon, azokat egyszerűen nem tudtam megtalálni, így végül egy helyben állva vártam, hogy akár tizenmásodpercek elteltével valahonnan előkerüljenek, és befejezhessem az adott hullámot.

Warhammer 40,000: Boltgun – Forges of Corruption teszt – A káosz erői visszatértek egy kis repetára

Továbbra is szórakoztató játék a Warhammer 40,000: Boltgun – de továbbra sem hibátlan, az új addíciók pedig sajnos csak jobban rávilágítottak pár olyan problémára, amelyek már az alapjáték vége felé is kezdtek egyre csúnyábban szemet szúrni. Ha a fejlesztők komolyan gondolják a hosszútávú támogatást, esetleg további DLC-ken túl folytatásban is gondolkoznak, mindenképp foglalkozniuk kellene ezekkel a hibákkal, mert még egy hasonló körre már a WH40K világa iránti rajongásom sem biztos, hogy visszacsábít majd.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Még öt pálya, két és fél órányi játékidővel bővítve az élményt
  • Új fegyverek, ellenfelek
  • A kiegészítővel egyidőben megjelent navigációs játékelem és hordamód
Negatívumok
  • Az alapjáték problémái többszörösére fokozva
  • A játék néha nem érzékeli megfelelően egy-egy összecsapás végét
  • Horda módban nem érhetőek el a kiegészítő tartalmai

További képek

  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!