26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Kütyü+hardver

ASUS ROG Falchion Ace HFX billentyűzetteszt – Te, hallod, ez milyen már?

Hallatlan? Épp ellenkezőleg!

Írta: Sityi 24 hozzászólás

ASUS ROG Falchion Ace HFX billentyűzetteszt – Te, <u>hall</u>od, ez milyen már?

No jó, befejezem a szörnyű áthallásos szóvicceket... A múltkorában lelkendeztem egy nagyot a SteelSeries Hall-effektes kapcsolókkal szerelt billencsén (Apex Pro TKL Gen 3) – az bevallottan az első ilyenem volt. Nos, nem kellett sokáig várnom összehasonlítási alapra, ugyanis az ASUS-tól is megérkezett az asztalomra a saját Hall-effekt kapcsolós billentyűzetük, így már némileg felkészültebben csaphattam a lovak közé – vagyis inkább magukra a gombokra.

Jelenleg az ASUS kínálatában csak a ROG Falchion Ace HFX az, ami az ASUS saját fejlesztésű mágneses kapcsolójával (ROG HFX), azaz Hall-effektes kapcsolóval van szerelve. A 65%-os méret bátor választás volt a debütáló terméknek: profi e-sporthoz remek méret, hétköznapi használat esetén azért már kompromisszumos a sok megtanulandó billentyűkombináció miatt (magyar kiosztásnál a mai napig nem jöttem rá, hogyan tudnék 0-t írni egyszerűen). Az viszont tagadhatatlan, hogy praktikusan kompakt, ugyanakkor élhető és kellően mobilis ez a méret – még egy kemény fedelet is mellékeltek a dobozban, ami megfordítva lényegében tartótálcává lényegül át. Szellemes...

ASUS ROG Falchion Ace HFX billentyűzetteszt – Te, hallod, ez milyen már?

A súlya is megvan, hiszen a ház maga fém, belül pedig 5 réteg rezgéscsillapító réteg van. Érdekes extra a két Type-C USB-port: egy kapcsolóval tudunk váltani, melyik az aktív, így két gépet is ráköthetünk, és könnyedén váltogathatunk közöttük (a home office bajnokai tudják ezt kellőképpen értékelni). Ezúttal nincs kis képernyő a menüvezérléshez, helyette egy gomb segítségével választhatjuk ki, mit szeretnénk állítani (hangerő, nyomáspont stb.), és a mellette lévő érintésérzékeny csíkot simogatva tudjuk magát a beállítást elvégezni. A rapid triggert meg egy külön forgatható kapcsolóval lehet ki- és bekapcsolni; a rapid tap viszont az Armoury Crate-ben kapcsolható, és itt speed tapnek hívják.

És a gépelési élmény? Ezeknél a kapcsolóknál is 0,1 és 4 mm között lehet állítani a nyomáspontot, így akár egyforma is lehetne a SteelSeries Apexével – de nem! Az ASUS megoldása valahogy keményebbnek érződik, marginálisan bár, de erősebben kell a gombokat lenyomni. Hátránynak ezt sem mondanám, mert van, aki a selymes siklást szereti, más viszont pont az ellentartás miatt tud precízebben nyomóerőt adagolni. Persze itt centiNewtonokról beszélünk, de aki sokat gépel, az érzi az ujjaiban, az ujjbegyeiben.

ASUS ROG Falchion Ace HFX billentyűzetteszt – Te, hallod, ez milyen már?

A 8000 Hz-es polling rate impresszívnek hangzik, de a megszokott 1000 Hz-hez képest minimális előnyt ad – talán a felsőligás profik érzik a különbséget. Én, mint hétköznapi halandó itt is ugyanazt a két beállítást használtam, mint a SteelSeriesnél: 1 mm a játékokhoz, 2,5 a sima gépeléshez, és ha az abszolút személyes preferenciáimat kiveszem a képletből (65% méret és a kicsit keményebb ellentartás), remekül megvoltunk egymással. :-)

Három játékkal kergettem meg jobban a kicsikét a teszt során. A Counter-Strike 2 esetében kezdek arra hajlani, hogy aki akárcsak egy kicsit is komolyabban veszi a játékot, annak jól át kell gondolnia, ne ruházzon-e be egy ilyenbe. Egész egyszerűen még rapid trigger és speed tap nélkül is érezhetően gyorsabb, reszponzívabb a mozgásunk – talán itt domborodik ki a legjobban ez. Az Overwatch 2-nél is jó szolgálatot tesz, de talán a nyújtott előny ott nem annyira markáns így pár kör alapján – de ott van, tehát rosszul semmi esetre sem járunk. A The Finalsszel valahogy úgy vagyok, hogy bár komálom, de béna vagyok benne – nos, ezzel a billentyűzetcserével valamivel kevésbé béna lettem és összeszedettebb lett a mozgásom.

ASUS ROG Falchion Ace HFX billentyűzetteszt – Te, hallod, ez milyen már?

Összességében véve a Falchion Ace HFX megmutatta, hogy az ASUS implementációja is kiválóan sikerült – viszont a kivitelezés szerintem megosztó. A pro gamerek jó eséllyel csak játékra fogják használni, arra tökéletes – de aki nem szeretne hétköznapi célra külön billentyűzetet tartani, annak meggyűlhet a baja vele. Nagyon jó lenne ebből egy TKL és/vagy egy 96%-os verzió is, azokat ugyanis sokkal bátrabban tudnám ajánlani, és a mérettel/hordozhatósággal sem lenne így sem gond.

A teszthez a billentyűzetet az ASUS-tól kaptuk kölcsön.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Dark Archon
Dark Archon [11644]
Walking Dead-et néztem sokáig, azzal égtem ki annyira a témából, hogy játékban végképp nem kívánom :) Amúgy meg az a picsogás megy folyton háttérzajnak a nejemnek, amikor itthonról melózom, szóval adta magát.
david139
david139 [18599]
Hát én szoftverfejlesztőként baromira nem használom őket :-D
Aribeth
Aribeth [2656]
Szeretem a TLOU-t, de a "zombis Szívek szállodája" jellemzésen hangosan felröhögtem. :-D
subject17
subject17 [6850]
Yep, max. azt határozza meg a készség, hogy milyen szintre tudod vinni, az meg megintcsak idő kérdése.

Pl. én jóval kevesebbet játszom, mint egyetemista koromban, akkor hatalmas mágus voltam konzolos PUBG-ben. Azóta évente 1-2 nosztalgia játékot tolunk max., és a szinten tartás hiánya is azonnal kiütközik.
Peace
Peace [28486]
Ezzel a készséggel azért erősen vitatkoznék. Mert a tanulási szakasz legelején még nem alakul ki semmiképp készség szinten a használata. Nekem is nagyjából a 3. játékra ment már teljesen jól és aztán jutottam el szép fokozatosan arra a szintre, hogy már műfajtól függetlenül bármit röhögve játszok vele.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (24 db)