Végre megérkezett a megújult Nintendo kézi konzol Európába is. Akik ismernek, talán nincsenek meglepve, hogy azonnal beszereztem belőle a magam példányát, méghozzá mindjárt mindkét méretből. Az XL-es verzióból a nagy kedvenc Zelda sorozat legújabb remake-ének tisztelgő speciális kiadást választottam, míg a "normál" méretűből egy fehéret kaptak a lányaim, Yoshis előlappal.
Nos, ez bizony nem egy amolyan megszokott, "csináljunk egy kicsit módosított hardvert" típusú áttervezés, amit a japán óriáscég mérnökei eszközöltek! Ez bizony, kérem szépen, egy sokkal jobb, korszerűbb és gyorsabb masina! Kezdetnek nem, hogy leegyszerűsödött volna a gép tudása (ez szokott lenni Nintendoéknál az új sorozatszámú masinák tervezésekor a legfőbb csapásirány - gondoljunk csak a Wii újabb és újabb iterációira, vagy a DS egymást követő szériáira), hanem az immár még szebb és jobb is, mint az alap 3DS volt.
A képernyőméretek nem változtak számottevően (bár egy hajszálnyit nagyobbak lettek), és a kasztni is inkább csak valamivel laposabb lett az eddiginél. A gép mindazonáltal kapott egy igen jelentős áttervezést és bővítést, ami mindjárt az első alaposabb szemrevételezéskor, illetve az első elindításkor szembeszökik. A játékkártyát elől tehetjük a megfelelő slotba, és a toll is itt kapott helyet, a szintén előre áthelyezett power gomb mellett. Az alsó, érintőképernyő alatt csupán a főmenübe vezető home gomb maradt, a start és a select billentyűk kikerültek az akciógombok alá. Ez utóbbiak immár különféle - természetesen valamennyi konkurens kiosztásától különböző módon implementált - színekben pompáznak - a New 3DS esetében a teljes billentyű, míg a New 3DS XL esetében csupán a rajta levő szimbólum.
A japán mérnökök a masinába ültették az üzletileg nem túl sikeres, és eleddig nem is igen alkalmazott Circle Pad Pro valamennyi funkcióját, így egy új, második analóg karként használható vezérlővel, valamint egy-egy jobb és baloldali célzó billentyűvel nőtt meg a gép eszköztára. Ezek (ZR és ZL) a R és L gombok mellett, és nem alatt kaptak hátul helyet. Ezt a kibővített irányítást a szintén tegnap megjelent játékújdonságok ki is használják, ám a vezérlés egyszerűen átállítható az alapgép kisebb lehetőségeit kihasználó formára is a játékok menüiben.
A kézi masina minden kétséget kizáróan legüdvösebb, legfontosabb újítása a szuper stabil 3D mód, amelyet bekapcsolva és kalibrálva minden eddiginél jobb térhatású megjelenítésre képes a szerkezet. Ez annyit tesz, hogy ameddig lát bennünket az első kamera, addig mi a fejünk helyzetétől függetlenül három dimenziós képet nézhetünk. Az eddig ezt a módot beárnyékoló, azt szinte feleslegessé tevő kettős kép (amely amint egy picit oldalra mozdult a fejünk, és nem merőlegesen néztük a monitort megjelent) ezen túl nem fogja megzavarni a szórakozásunkat! Mint minden technikai vívmány természetesen ez sem működik ezer százalékosan, de tény, hogy az újgenerációs 3DS háromdimenziós képe végre azt nyújtja, amire hivatott! Mivel pedig a kétféle méretű gép felbontása megegyezik (fent 800x240, lent 320x240 pixel), a kisebb konzol képe egy kicsit élesebb a nagyobb képpont sűrűség miatt. Ezen túlmenően csupán a New 3DS-hez kaphatók cserélhető burkolatok, míg nagyobb testvéréhez nem - az viszont cserébe kapható speciális, igen kellemes küllemű The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D és Monster Hunter 4 Ultimate 3D kiadásban is, amelyekre az adott játék előre fel van installálva.
A fentieken kívül a gép által kezelt külső memóriakártya mérete és helye változott még meg. Mindkét gép előre behelyezett 4GB-os microSD kártyákkal kerül a vásárlókhoz. Ezek a kártyák cserélhetők tetszés szerint más memóriatartományúakra is, amihez a külső burkolat levétele szükséges - ezúttal ugyanis a kártya helye az alá került. Az új masina tehát immár nem nagyméretű SDHC kártyákat kezel, hanem microSD-ket, amelyeket nem egy a burkolatba épített slotba helyezhetünk be, hanem az alsó burkolat (2 csavarral történő rögzítésének oldását követő) levétele után az az alatt, középen található foglalatba.
A hardver erősebb processzorral lett felszerelve, ami a gyorsabb töltési időkön is meglátszik, illetve a beépített akkumulátor is nagyobb kapacitású, 7-12 órára növelve ezáltal az egy töltéssel elérhető játékidőt. A gép érzékeli a külső fényerősséget is, amelyhez igazodva képes saját fényerejét kalibrálni - ebbe természetesen mi is beavatkozhatunk a konzol opció menüjében. A Nintendo gyűjthető figurái, az Amiibo-k az érintőképernyőre helyezve azonmód be is kerülnek a memóriába, így immár semmiféle plusz kütyüt nem szükséges csatlakoztatni a gépekhez a beolvasáshoz. A 2DS és 3DS konzolokon tárolt adatainkat elvileg áthelyezhetjük az új hardverre, de kis hazánkban ez a funkció nem támogatott (mint ahogy sajnos a webáruház sem). A masinák szerencsére továbbra is kompatibilisek az előd DS programjainak futtatására, így régi játékainkat nyugodt szívvel játszhatjuk új konzolunkon is.
Akik eddig vacilláltak, nyugodtan vállalják be a New 3DS modellek valamelyikét! Azok nem csupán egy egyszerű áttervezésen estek át, sokkal inkább egy külső-belső megújuláson mentek keresztül. A Nintendo mérnökei ezúttal valami nagyon profit alkottak, ami minden tekintetben túlszárnyalja valamennyi eddigi kézi konzoljukat, és végre arra is alkalmas, amiről a nevét kapta!
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/