Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Új divat a kamu gépigény? [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Új divat a kamu gépigény?
Az utóbbi napokban két nagyon várt játékhoz is érkezett meghökkentően magas gépigény, amelyekről kiderült, hogy nem hivatalosak.

441 levél
Válasz 13.10.10. 21:53 #18
Attak
4243 levél
Válasz 13.10.10. 19:22 #17
xeLaR
Az asztali PC-met úgy olyan 2007-ben lett lecserélve legutóbb, és bár alkatrészek ki lettek cserélve benne az évek folyamán, de nagyjából ugyanolyan szinten maradt. És azzal a vassal kb. minden high-on ment el, még ha nem is használt ki Dx10-et/11-et egészen mostanáig. Azelőtt pedig sztem olyan 3 évente kellett cserélni. Ez sztem nem véletlen, a konzolok (és valszeg vhol a válság is) közrejátszott ahhoz, hogy igazán nagy erőforrásbeli változás nem történt az előző években.
Most pedig a generációváltással megindult a lavina. Kíváncsi leszek, hogy mennyire erőforrás igényesek ezek valójában...
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
3766 levél
Válasz 13.10.10. 16:36 #16
gregmerch
Nekem az a véleményem, hogy hirtelen megindult egy amolyan rákényszerítés arra, hogy fejleszd a hardvered. Eddig a - mondjuk ki, ha fáj, ha nem - mára már elavultnak mondható, 7-8 éves, 32bit-es konzolpark (ami azonban a játékipar talán legfontosabb sarokkövévé vált) visszahúzta a pécés fejlesztéseket. Évente jöttek ki az új alaplapok, chipsetek és processzorok, de igazából eddig max GPU-t volt értelme cserélni, azt sem kötelező jelleggel. Most viszont, hogy a konzolok is megújulnak, és átváltanak 64bitre, megtáltosodhat a játékipar, és végre a pécé sem lesz visszahúzva. Ez furcsán egybeesik a nagyon várt, új címek horribilis hardverigényével, ami persze kiveri a biztosítékot még nyugaton is, hiszen senki nem rohant feleslegesen tuningolni pl. egy i7-2600-as processzort eggyel, vagy kettővel újabbra, melyek a tesztek szerint számottevően nem is voltak erősebbek. Sőt, a játékok túlnyomó többségéhez egy ma már igencsak öregecske Q-jelű, 2 vagy 4 magos Intel processzor is bőven elég volt. Erre most tessék, itt van (egyelőre csak) 2 játék, melyekhez ajánlottan már nem "négy magos processzor" kell, hanem 3. generációs i-jelű Intel, abból is az i7-es. Plusz 4 helyett 8Gb RAM, meg a legújabb GPU erőművek. Ennek azért erősen direkt, szándékos vásárlásra kényszerítő szaga van. Mert ugye vagy a pécédet fogod fejleszteni előbb utóbb, vagy megveszed az egyik új konzolt. Mindenképpen nő a dzsídípí, és örül a gyártó. Erre hajaznak, szerintem...
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
5413 levél
Válasz 13.10.10. 16:03 #15
Gump
+1
(hozzátenném, hogy már 4GB-nál is, ha figyelembe vesszük - és illik -, hogy legalább 1GB-os videókártya kell)
2230 levél
Válasz 13.10.10. 15:51 #14
GeryG
Mondjuk a 64bit teljesen érthető, ha a minimum elvárás 6-8 GB RAM.
482 levél
Válasz 13.10.10. 15:47 #13
Playbahnosh
Nem tudom feltűnt-e, hogy a Watch Dogs új "hivatalos" gépigénye MAGASABB, mint az a rémhírekben volt. Most már elvárt a 6 GB ram (4 helyett), Quad Q8400 (Quad Q6600 helyett) és még mindig követelmény a 64-bites rendszer. Mindez annak ellenére, hogy Sebastien Viard, a játék technikai vezetője azt ígérte, hogy a rémhírekkel ellentétben sokkal alacsonyabb lesz a gépigény.

Azon az 50 gigán mondjuk nem tudom miért kell ennyire kiakadni. Mutasson nekem valaki egy mai gamer vasat, amiben nincs több TB tárhely és SSD. Azt ne mondja senki, hogy ilyenekkel játszik az nem talál 50 GB szabad tárhelyet Ez már csak hiszti.
1675 levél
Válasz 13.10.10. 13:26 #12
-T0ng-
Talán a programozók védelmében legyen annyi, hogy azt soha nem tudhatjuk, hogy egy-egy beépített játékelem ténylegesen mennyire igényli a vasat.
Számomra a dolog csak a GTA V esetében válik igazán kínossá: Az Ubisoft ódákat zeng pl. az AC IV next-gen tengerszimulációjáról, ami elvileg kizárólag az új konzolokon lesz, míg a GTA V tengermegjelenítése és szimulációja épp annyira meggyőző, mégsem igényli a következő generáció tudását. Persze ez elmondható bármilyen más aspektusban is. A Watch Dogs esetében mindenki el volt ájulva, hogy a füst az egyik háztetőnél a kéményből milyen élethűen és lenyűgözően szállingózott, holott ha az ember figyelmes elcsípheti, hogy a GTA V-ben legalább annyira meggyőző.
717 levél
Válasz 13.10.10. 13:13 #11
xyzw
Jó példa erre a Rome2 Total War is. Az Empire óta (2009) ugyanazt a motort használja a sorozat. Mégis gyalázatosan fut high end gépeken (gtx 780-al pl.), különösen az előző címhez a Shogun 2-höz képest.
5492 levél
Válasz 13.10.10. 12:59 #10
Skorpio90
Épp ez az, hogy nem azt mondom, hogy "ááá ugyanaz a motor úgyis elfut". Ezt csak a józan ész diktálná, de a fejlesztők megoldják, hogy ne induljon el az a játék a gépeden, aminek az előző része ugyanazt a motort használta 3 éve is. Remek példa erre a CoD. Gyakorlatilag ugyanazt az engine-t használták a 4. résztől a Black Ops 2-ig, és érdemes végigkövetni a gépigény növekedését, ami teljesen indokolatlan. Visszatérve az AC-hez, vicces, hogy az első rész jobban néz ki, mint a második, tekintve, hogy abból kivették a dx10-es effekteket.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
1675 levél
Válasz 13.10.10. 11:01 #9
-T0ng-
Függetlenül attól egyébként, hogy az AnvilNext egy 5 éves motor, azért a gépem szenvedett az AC III alatt. Teszem hozzá a gépem is két éves, de ha arról lenne szó, hogy "ááá ugyanaz a motor úgyis elfut" cáfolnom kell, mert nem minden esetben van így.

Jó ellenpélda erre persze a Mass Effect esete, ahol ugyanabból a motorból jelentős látványbeli különbségeket voltak képesek produkálni a fejlesztők a gépigény jelentős növekedése nélkül.

Nincs mese, a világot a piac vezérli: Ha egy általad várt játéknak nyilvánvalóan magasabb lesz a gépigénye, mész és beújítasz pár használhatóbb alkatrészt. Nem biztos, hogy a motor tényleg követelne ennyi vasat, de ahogy egyik kollégám szokta mondani: Ez a titkos kézfogások és rejtett összekacsintások ideje.

Nem baj, én is igyekszem beszerezni az új gépemet még időben.
710 levél
Válasz 13.10.09. 16:49 #8
Bomc.
En meg a gta1-et 486-oson
19623 levél
Válasz 13.10.09. 13:31 #7
sipec
nem kell bedolni mindennek, gta3at is p433on toltuk
3766 levél
Válasz 13.10.09. 13:03 #6
gregmerch
A cikkek is saját szerzemények, jegyezném meg.
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
5492 levél
Válasz 13.10.09. 11:42 #5
Skorpio90
Tetszik a cikk, eredeti. Nekem egyből az ugrott be, hogy szerintem a kiadók sunnyognak, és komolyan gondolták az eredeti gépigényeket, csak épp a nagy felhördülés miatt tompítottak rajt a kicsit. Az ingyen reklám csak bónusz. Amúgy meg vérlázító, hogy a generációváltással indokolatlanul megnőnek a gépigények. A CoD Ghosts-ban is tuti ott van még egy-két Quake 3 engine sor (), az Assassin's Creed is 2008 óta ugyanazt a motort használja, és hogy néznek ki? Úgy gondolom, hogy egy igazi next-gen játékra legalább egy-másfél évet kell még várni, legalábbis grafika szempontjából. Mert hogy a játékmenetben valószínűleg nem lesznek újítások, amiért nagyon csalódott vagyok. Jönnek a bivalyerős konzolok, de például olyan fizikát, ami alapjában változtatná meg egy játék mechanikáját, nem készítenek. Illetve ott van a készülő Occulus Rift, aminek létjogosultságát érzem, mégsem csaptak le rá új ötletekkel a fejlesztők.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
2230 levél
Válasz 13.10.09. 11:30 #4
GeryG
Nem is biztos, hogy rosszul jársz, ha nem rögtön a megjelenéskor veszed meg. Jövő tavaszra nagyjából kiderülnek a gyermekbetegségek mindkét konzolnál, talán addigra már megoldás is lesz rájuk. Csakhogy én képtelen vagyok tavaszig várni, inkább kockáztatok... (na jó, pár hetet én is várok vele szerintem, hogy a nagyon durva hibákba ne szaladjak bele, ha lesznek. Azok rögtön ki fognak derülni).
143 levél
Válasz 13.10.09. 11:26 #3
medve91
Ez tetszik megy is a gyűjtés keményen egy PS4-re, remélem jövőre valamikor már meg lesz
Murzsa Roland
2230 levél
Válasz 13.10.09. 11:25 #2
GeryG
Megjegyzés: a hírek nem "máshonnan copy-paste, majd fordítás" elven működnek. Tény, hogy elsősorban a külföldi sajtóra támaszkodunk, vagyis az ott megjelent hírek jelennek meg nálunk is. Ehhez jönnek még a hivatalos sajtóközlemények, valamint a saját források. Meg az ilyen anyagok, mint ez...
7048 levél
Válasz 13.10.09. 11:22 #1
GustyX
Na, ilyesmi hírből/cikkből kellene több, ami nem egy "máshonnan copy-paste, majd fordítás" elven működik.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.