Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Pillars of Eternity II: Deadfire [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Pillars of Eternity II: Deadfire
Megérkezett az Obsidian remek RPG-jének folytatása.

Pillars of Eternity II: Deadfire

Pillars of Eternity II: Deadfire
A legutóbbi Pillars of Eternity II: Deadfire cikkek, hírek
183 levél
Válasz 18.05.10. 10:03 #5
Noggle
"....Ez ugyanakkor azzal is jár, hogy a szintünket jóval meghaladó helyekre is könnyen elkeveredhetünk alapos felfedezéseink közben. Azonban erre már csak akkor jövünk rá, amikor egy ütéssel szedik le nemcsak a saját, hanem felmenőink HP-ját is".
CRPG-k esetén ez egy nehéz ügy. Pont ezért nem nagyon szokott zavarni, ha kissé lineáris a dolog, mint mondjuk az Icewind Dale. PoE első része sem volt szabad ebből a szempontból, kb annyira, mint 16 évvel korábbi Neverwinter Nights.

A fősztori azért bízom, hogy jobb, mint a PoE 1-ben, mert ott gyakorlatilag a tutorial legvégétől a fősztori végéig egy pasast üldöztünk, ahol aztán egymagában ácsorgott és bossfight, ennyi. Ha jól érzem, most pont ugyanezt fogjuk csinálni a lelkünkért. Rossz fősztorit még egy Fallout 4-nek csak-csak elnézek, de egy CRPG-nek nem.

Illetve bízom benne, hogy az előzetes cikknél általam leírt PoE1 problémák itt nem jelentkeznek.
4146 levél
Válasz 18.05.09. 13:26 #4
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Köszönöm a választ! Nem kötekedésképp írtam, örlök, hogy ez lejött.

Igen, részben egyetértek a kalózromantikával kapcsolatban írtakkal. Azonban mondhatjuk nyugodt szívvel, hogy a kalózok évszázadok óta népszerűségnek örvendnek és az utóbbi időkben is egy ideig felkapottak lettek (Black Sails, AC:BF, Risen, karib kalózok), így, akik szeretik ezt a "mesekört", biztos kíváncsiak arra, hogy a készítők tudtak-e újat mutatni a karakterek és a történet terén, mivel a játék részét képz.

Mint pl. Robin Hobb Kennit kapitány karakterével az Élőhajók könyvekben (aki Sparrow egyfajta előképének is tekinthető).
1724 levél
Válasz 18.05.09. 11:41 #3
TheHolyOne
Soha nem volt objektív szempont, hogy nem szeretem a kalózokat. Ez 100%-ig szubjektív. Soha nem értettem miért leng körbe ilyen romantika néhány koszos, büdös, alkoholista tolvajt. És igen, számomra ez a téma negatívum, de ez ne gátoljon meg senkit, hogy élvezze a kalózos filmeket vagy játékokat.

Ahánlom mindenki figyelmébe az alábbi videót:

Stop liking things I don't like

Röviden:
a játékok kapcsán vannak objektív szempontok, pl
-hogy fut a gépen (fps)
-van-e game-breakingh bug
-a port minősége
és hasonlók

Minden más viszont szubjektív. Éppen ezért nem a cikkíró véleményébe kell belekötni (tudom, nem kötöttél bele, most általánosságban mondom), hogy miért nem szeretem a kalózokat, vagy hogy szerintem a Total War játékoknál egy faék is komplexebb, hanem

minden olvasónak a saját maga számára releváns információt kell leszűrni.

Tehát ha az olvasó szereti a kalózokat, akkor ne essen neki a cikkírónak, hogy miért a negatívumokhoz írta a kalózokat, hanem örüljön, hiszen ezek szerint vannak kalózok a játékban.

A The Keep kapcsán hasonlít artam a puzzle-ökkel kapcsolatban. A negatívumokhoz írtam, mert szubjektíve nem szeretem a puzzle-öket. (Meg objektíve sem, mert ha pár percen belül nem tudom megoldani, elkezdek izzadni és émelyegni a fel-alá rohangálástól, tehát fizikailag rosszul leszek tőlük.) Ezért nem kell kérdőre vonni, hogy hogyan merészelem elhányni magam a puzzl-heavy játékmenettől, hanem örülni, hogy "de jó, én viszont szeretem a puzzle-heavy játékmenetet."

Ezek már egy ideje kikívánkoztak, de most konkrétan a kérdésedre:
A Pillars of Eternity egy szerepjáték, amiben most ezúttal lehet egy kalóz szerepét is játszani, de nem kötelező. Mivel a helyszín a fantasy-Karib-tenger, így emiatt nem lehet teljesen kikerülni ezt a motívumot, de nem kötelező kalózként játszani.

Legalábbis ezt vettem le a cikk írásáig játszott 14 óra alatt, habár még így is csak a felszínét kapargattam.

Remélem tudtam segíteni.
"Hear the berserkers' roar, they call to mighty Thor, the fury in their raging eyes will burn forevermore""
4146 levél
Válasz 18.05.09. 10:02 #2
Juraviel.Ihuan.Bedvin
A negatívumoknál a kalóz tematika objektíven nézve is az (sablonos, klisés), vagy csak ez egy szubjektív szempont?

Csak azért kérdem, mert az előzetesben ezt írtad:

"A hajókkal kapcsolatban vegyesek az érzéseim. Kezdve a semlegestől a negatívig, ugyanis hidegen hagy a kalóz tematika, még akkor is ha nem papagájos-falábas. Nem érdekeltek a kalózok, amikor az Assassin’s Creed csinálta, sőt még akkor sem érdekeltek, amikor maga Sid Meier volt az elkövető. A Risen sorozatnak is csak az első részével játszottam, ahol még nem nyomták fullba a kalózt. A Karib tenger kalózait pedig csak Keira Knightley miatt néztem, de már egy jelenetet sem tudnék felidézni belőle. Amikor a játékban véletlenül belefutottam egy tengeri csatába, reakcióm a teljes rezignáltság volt. „*sóhaj* Szóval ilyen is lesz.”"

Nekem ebből az jön le, hogy már eleve érződik benned egy negatív érzet az ilyen típusú/témájú történetekkel kapcsolatban. Szóval, ha ez így van, az értékelésnél -noha mindegyik szubjektív valamilyen szinten, mélységben- a kalóz tematika negatívként feltüntetve megtévesztő lehet, hisz, a fenti bekezdésből ítélve elképzelhető, hogy a téma iránti, mondhatni egyfajta "ellenszenved" tükrében az csak.

Mivel nem játszottam vele, meg egyelőre az első rész MorroHunos csapatának honosítására várok, csak kíváncsiságból kérdem, hogy tényleg, objektívebb szempontok alapján sem sikerült a kalóz téma megugrása a klisésen legalább túlmutatóra vagy tudtak új megközelítést is nyújtani és csak neked nem tetszett?

Kösz a választ előre is!
21654 levél
Válasz 18.05.09. 08:53 #1
Peace
Kíváncsian várom!!! Az első részt egyszerűen nem vette be a gyomrom, hiába ugrottam neki 2-3 alkalommal. A Divinity: Original Sin-el is ez volt a helyzet, ott a második rész elképesztően zseniális lett!!! Abban reménykedem, hogy itt is valami hasonló lesz a helyzet.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.