Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Assassin’s Creed Valhalla

4354 levél
Válasz 20.08.07. 20:52 #92
Sucee
Köszi! Ennek kapcsán egyből elkezdte dobálni Sarah Schachner és Jesper Kyd oldalairól a(z elvileg hivatalos) zenéket, szóval asszem jön kis "hallgatózás"...
10307 levél
Válasz 20.08.07. 19:41 #91
davkar9
Mennyivel másabb ha normális zenét raknak alá...
All me best mates are trees.
475 levél
Válasz 20.07.17. 13:52 #89
Trufa
Az Origins kimaradt, de a Syndicate-tel játszottam. Olyannyira kiábrándító volt az angliai városos szerencsétlenkedés, hogy majdnem ki is hagytam miatta az Odyssey-t. De, ha jól emlékszem, ott is egy DLC része, hogy megjelenik Juno, újat nem mond, csak részleteket abból, amit már eddig is megtudott a játékos.

Képregényben fejezték be? De jó fejek...

Én örülnék egy modernkori résznek, akár az egyébként elcsépelt bleeding-effectre alapozva, hogy választhatsz, melyik korábbi rész szereplője mosódjon össze a főhőssel. Ott folytatva a történetet persze, ahol az AC3-ban félbeszakadt.

Az Odyssey-ben is elég meredek volt, hogy az Atlantis DLC tulajdonképp szimuláció. SPOILER
Egy szimuláció a szimulációban, egy hülye bot miatt, amit Kassandra / Alexios röpke 2500 év alatt tök jól megregulázott, de át kellett adni egy szerencsétlen picsának, hogy szenvedhessen vele tovább, ki tudja, miért.


Peace: hát lényegében szerintem maximum két mondatban ki lehet fejezni a több száz órányi játékokban eltöltött időt: az assassinok és a templomosok rühellik egymás világnézetét, ezért ott tesznek keresztbe a másiknak, ahol tudnak. SPOILER
Az Isu, egykor hatalmas tudással bíró nép már k***a régen megjósolta, hogy lesz egy napkitörés, amit Desmond segítségével / áldozatával Juno végül megakadályozott, de így ő elszabadult, és kiderült róla, hogy nem jó fej.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
2597 levél
Válasz 20.07.17. 10:17 #88
Shadowguard
Valóban. De a GTA-t is dicsérik sokan, az mégsem jött be
Egyébként "MedveDisznóEmber" is van benne
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
23992 levél
Válasz 20.07.17. 10:03 #87
Peace
Nem véletlenül dicsértük.
2597 levél
Válasz 20.07.17. 09:14 #86
Shadowguard
A melléküldetéseket úgynevezett "world event"-ek váltják fel, na, majd meglátjuk, hogy itt tudnak-e ugrani RDR2 minőséget.

Na arra befizetek Én erős kétségekkel kezdtem neki az RDR2-nek, de olyan szinten beszippantott a világ, hogy az valami hihetetlen. Meg hogy mennyire élő a világ. Valamelyik nap elindultam Rhodes felé, mert azt írták ott van egy jó fegyver ingyen. Menet közben kihívtak versenyre teljesen másfelé, utána belekeveredtem egy kocsmai bunyóba egy Bertram nevű figurával, aztán meg kellett keresnem egy másikat, de akkor már közel volt Black Belle, aki egy másik mellékküldetéshez kellett. Aztán mikor annak a végén lootoltam a fejvadászokat egy sérült fickó jött, aki kérte, hogy vigyem el St. Denisbe orvoshoz.

Hogy ilyet tud-e majd produkálni a Valhalla? Én nem hiszek benne. Mondjuk a bennem élő gyűjtögető szellem már akkor boldog volna, ha nem lenne 5000+1 kérdőjel a térképen, amiket nekem MUSZÁJ kipipálnom. És a felénél rá is unok.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
23992 levél
Válasz 20.07.17. 08:07 #85
Peace
A rajzolt egy pöppet jobb!
1108 levél
Válasz 20.07.17. 00:26 #84
Ricsi1976
Jogos! Nem nagyon jöttek be eddig az AC játékok, de ez tényleg rendben van! Részletgazdag, szép grafika, sztori jónak ígérkezik. Tetszik!
5423 levél
Válasz 20.07.16. 22:27 #83
Skorpio90
Azért ez rendben van, meghozta a kedvemet a játékhoz.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
5374 levél
Válasz 20.07.16. 16:36 #81
Pras
Ő nem más, mint Matheld a Mount and Blade: Warband-ből.
...a játékban nem pont így néz ki mondjuk.
23992 levél
Válasz 20.07.16. 15:31 #80
Peace
De kis aranyos az a rajzolt viking lányka!
4571 levél
Válasz 20.07.16. 15:18 #79
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Aribeth tudom, hogy te is mondtál ilyet, de most én konkrétan Sucee kommentjére emlékeztem emlékeim homályából. Egyelőre én megvárok egy Gold leárazást, amiben van Season Pass (elvileg), a CP2077 sokkal jobban érdekel, a limonádé meg jó lesz jövőre is.

Ami nem tetszik, hogy a játék közben is lehet nemet váltani. Az Odyssey-ben ezt ügyesen megoldották, bár ott sem volt lényegi különbség, amit a magam részéről egy kicsit fájlaltam is. Itt a viking-érában, mivel voltak shieldmaidenek, nagyon adta volna magát, ha egy kicsit árnyalják - felfogom és megértem, hogy ez mekkora plusz munka és költség, de ez az új megoldás egyszerűen akkor is furcsa az AC-k esetében.

Csirke a Gamestartól egy ellenvéleményt fogalmaz meg, és részben (talán) igaza van, hogy egy halom játékban újra lehet formálni a karakteredet játék közben. Az ARPG-sítés ellenére szerintem az AC esetében ez rossz irány, mert még a kezdeti nem-választás lehetősége sem teszi ennyire "karaktertelenné" a főszereplőt, mint a játék közbeni csere. Igaz, hogy az RPG/dialógusok/döntések behozatala épp azt hozza el, hogy te formálod a karaktered, de szerintem jobb megoldás lett volna, ha külön néven fut a két nemű szereplő, akár csak minimális háttér különbséggel, leírás szintjén (ha már ennyi stúdió dolgozik rajta). A szinkronban nem hinném, hogy nagy gondot kellene, hogy okozzon a két különböző név, mert pl. a Fallout 4-ben, megadtam angolul a nevem (Daniel) és az ébredés után a robotom a nevemet kiejtve így szólított. Igazából, annak ellenére, hogy mennyit írtam/ok róla , nem különösebben zavar, aki akarja, használja, de ha már az ARPG és Witcher 3-like irányába megy el a széria, szerintem jobban járnánk egy karakterorientált megoldással alá Geralt. Ha nem egy cRPG-t készítünk vagy nem részben semleges indulású alapú (Elder Scroll, Fallout, Obsidian játékok), akkor egy bizonyos szempontból fókuszáltabb karakter és történetvezetés élvezetesebb lesz, ami jobban illik a franchise-ba.

Lehet jobb lett volna, ha az Odyssey-ben csak Kassandra elérhető játszható főhősnőként, most csak Eivor "férfiként" (tudom, tudom, szétszednék az Ubisoftot , ha nem lehetne női vikinggel csapatni, főleg, hogy voltak női viking harcosok is).

Egyébként érdekes, hogy a The Last of Us második részénél a neten ment az acsarkodás, hogy néz ki Abby, de itt nem érzékeltem ebből túl sokat (nem azt mondom, hogy kellett volna), pedig szerintem ez a karakterdesign jobban passzolna a női Eivorhoz.

Peace

Igazából nem akadok fenn a arcmimikán és a testmozgáson, mert simán eltudok így is játszani vele, de az Ubisoft egy világcég, 14-15 stúdió dolgozik az új részen, és a RDR2/Witcher 3 után a mocap ilyen szintű alul használtsága, nem tudom jobban mondani, "gáz" és "égő".

TheVR Pisti tényleg sokszor idegesítő tud lenni a stílusával, de ettől még követem őket. Az első (próba)körös végigjátszások végén is egész jó összefoglalókat szokott mondani, hogy miket tapasztalt, milyen mechanikák tetszenek neki.

A melléküldetéseket úgynevezett "world event"-ek váltják fel, na, majd meglátjuk, hogy itt tudnak-e ugrani RDR2 minőséget.
2597 levél
Válasz 20.07.16. 10:04 #78
Shadowguard
Na ez az első jó hír eddig a játékkal kapcsolatban. A vikinges téma abszolút hidegen hagy és amit eddig láttam belőle... Hát az alapján sem akarom beszerezni. A történet része annyira nem is érdekelne, pár Origins küldetésen kívül nem igazán van olyan sztori része a sorozatnak, amit most fel tudnék idézni. Pedig a Rogue kivételével minden résszel játszottam.
Odyssey-ban van 62 órám, térkép nagyobb része felderítve, de semmi késztetést nem érzek rá, hogy folytassam. Módszeresen mentem a kérdőjelekre és amikor egy nap a harmadik ugyanolyan tábort kellett kitakarítani... Semmi változatosság, semmi véletlenszerű történés, ugyanott álltak a katonák és mindenhol volt egy oroszlán a ketrecben
Pedig előző részekben jól működött az Ubi-féle OW-recept: nagy, nyílt, világ, rengeteg felfedezni valóval és alibi történettel. Akár AC, akár FC, mindkettőre igaz.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4354 levél
Válasz 20.07.16. 09:05 #77
Sucee
Ha nem gameplay, akkor ilyen mindig. A beszámolókban meg tech csatornájukon sokkal inkább ez a jellemző.
23992 levél
Válasz 20.07.16. 08:35 #76
Peace
Ez most meglepett rendesen!!! Egy videó, amiben kulturált hangnemben nyugodtan beszél és nem ordenáré mód visítva káromkodik 20 másodpercenként! Én azért rühelltem meg ezt az embert, mert akármit mutattak ismerősök, hogy nézd meg Vérpistit, mert nagyon állat videói vannak, ott minősíthetetlen módon fejhangon ordított. Úgyhogy ez most kellemes meglepetés volt.
23992 levél
Válasz 20.07.16. 08:02 #75
Peace
Assassin’s Creed Valhalla Will Have Almost No Side Quests <- Bennem ez tartja valamelyest a lelket!!! Én az Odyssey-től ott csömörlöttem meg, hogy 25-30 órán keresztül mentem a kérdőjelekre meg mellékküldetésekre és teljesen besokalltam tőle. A klisés kaptafa feladatok egymás után, hihetetlenül ráuntam. Félre is tettem egy kis időre. Aztán rávettem magam a fő történet folytatására, de a vége utáni legvégéhez már egyáltalán nem volt erőm és kedvem. Ott is pihentettem pár hónapot, hogy folytatni tudjam. Aztán első DLC után végleg letöröltem PS-ről. Szóval én nagyon remélem, hogy sokkal történetorientáltabb lesz és kisebb eséllyel csömörlök majd meg tőle. Ahogy nézem a videókat, úgy kedvelem meg egyre jobban a hangulatát. A förtelem arcmimikán és szánalmas párbeszédeken meg valahogy túlteszem magam, ha tényleg képes beszippantani a hangulatával. Bár még mindig vicces, ahogy a viking kúszik az épületek oldalán és guggolva kommandózik a tetőn. Értem én, hogy alkalmaztak lopakodást, ha a helyzet megkívánta, de akkor is rettentő furcsán hat képernyőn.
4354 levél
Válasz 20.07.15. 22:43 #74
Sucee
Legutóbb én is ilyet mondtam.

Emiatt nem tudom egyszerűen rávenni magamat RDR2-re sem, mert az pedig az éles ellentéte. Próbáltam, de egyszerűen így nem... Teljesen szabad hónapom meg ilyesmire nemigen lesz, hacsak hirtelen ki nem rúgnak.
1837 levél
Válasz 20.07.15. 22:37 #73
Aribeth
Azt hiszem, hogy az én voltam. Köszönöm a videót!

Valószínűleg megveszem majd a fullos ultimate gold über verziót a megjelenéskor, és biztos jól fogok ezen is szórakozni idővel. De egyelőre még nem múlt el az Odysseybe beleölt egy év emléke, kell majd egy mély levegő a több hónapos viking skines lootolás-farmolás elkezdéséhez.

Abban az egyben vagyok biztos, hogy most a kis Edward Kenway-Thor-Charlie Hunnam klónnal fogok játszani, jelenleg ő tűnik az érdekesebb (és hihetőbb) (és dögösebb) verziónak.

Sucee:
Szerintem az AC3 fénypontjai voltak a modernkori küldetések, az összeset nagyon élveztem, és sajnálom, hogy azóta nem tudnak mit kezdeni a napjainkban játszódó részekkel. Eskü még a BF és a Rogue Abstergo székházas keringéseit és puzzle feladványait is szerettem, Laylánál viszont szintén alig várom, hogy vége legyen a jeleneteknek.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
4571 levél
Válasz 20.07.15. 21:22 #72
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Hogy ne csak ekézés legyen róla. A TheVR is kipróbálta és Pisti inkább ajánlóval él, elmondja, hogy miket látott benne (játékelemek), miket tapasztalt benne. Megkockáztatnám, összeszedettebben mutatta be, mint az IGN és a Gamestar, és a végén elmondja, imádja az egész franchise, de nem szabad az új résztől sem világmegváltást várni, nem egy agyeldobós AAA cím - aki szerette korábban és a változtatás óta is, az most imádni fogja most is.

Ahogy elhangzott itt valahol, lényegében egy olyan széria ez, ami elé egy fárasztó nap után egy-két órára le lehet csapódni. Ezt a besorolást egész találónak tartom.
4571 levél
Válasz 20.07.15. 19:27 #71
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Desmondon kívül a jelenkori szál egyik AC-ben sem izgatott. Az a pár percnyi Layla nem alakított ki olyan kötődést, mint Bayek vagy Kassandra. Alig vártam, hogy visszatérhessek a múltba.

Két lehetőségük van: vagy kihagyják, ha a múltban kell molyolnunk, vagy felhúznak egy teljesen modern korra épülő részt, még szerintem úgyis működne, hogy nem OW, hanem kapnánk az UC-hez vagy a Hitmanhez hasonló, de ezektől egy kicsit nagyobb, nyitott tereket.

De ez a ki és be, nos, totál hangulatromboló időhúzás.
23992 levél
Válasz 20.07.15. 08:14 #70
Peace
Nem hiszem, hogy valaha is kaphatunk lezárást majd. Mondjuk én totál elvesztettem a fonalat. BF és Unity kimaradt. Syndicate, Origins, Odyssey megvolt, de ha őszinte akarok lenni, akkor fel sem tudnám idézni a jelen történéseit. Valami csajjal kellett szerencsétlenkedni egy barlangban és a fűben elkapni ellenfeleket. Nagyjából ennyi maradt meg az utóbbi 5 évből.
4354 levél
Válasz 20.07.14. 19:17 #69
Sucee
Nagyon fájdalmas pont nekem is a jelen szál. A gyönyörű újmagyar "cringefest" kifejezés írja le legjobban, ami megy itt Layla óta. Valamelyik AC topikban már szóba jött ez, ott pl. be is linkeltem Desmond zenei témáját Brotherhoodból, csak hogy érzékeltessem a tónus éles váltását... Egy erősen sötét hangulatú jelen volt eredetileg az AC jelene, némi Shaun-Rebecca comic relief pillanattal.

Most meg... Már az is, ahogy Origins végén William Miles viselkedett, teljesen felismerhetetlenné tette őt is, pedig ő egy többé-kevésbé ismert karakter (még talán a szinkronhangja is más volt).

Na de a "főhősünk", az "új Desmond"... Ugh. Mélypont. Sokatmondó, hogy google-ba beírva az "Assassin's Creed Layla" szavakat, a második javaslat a Hassan (teljes neve) után az, hogy annoying.

A Juno szál hatalmas pofon. Egészen Syndicate-ig vitték - majd egy képregényben fejezték be.

Tudom, hogy a régi részekben is húzták a szájukat sokan, amikor kikerültünk az animusból, de pl. AC3-ban én kifejezetten szerettem, hogy végre rendes küldetésekre megyünk Desmonddal. Origins és Odyssey esetében én is csak elskipelem gyorsan az átvezetőket, és szállok is vissza...
475 levél
Válasz 20.07.14. 18:56 #68
Trufa
Király témaválasztás, hegyek-völgyek, tengerek, de félek, hogy nem lesz más, mint egy AC: Odyssey re-skin. Meg aztán a történet is már nulla, vagy én maradtam le valamiről, vagy az AC3 utáni Desmond-szálat ott elvágták, ahol volt, és kész, semmit nem halad előre a Juno-szál. Időnként feltűnt a részekben egy cameo erejéig, azt annyi.

Az külön patkányság, hogy minden DLC-t meg kell venned, hogy láthasd a jelen alakulását. Ideje volna már egy jelenbeli lezárórésznek, mert most komolyan, ki a fene tud követni egy sztorit 10+ éven keresztül?

Na, mindegy, ezt is megvárom a DLC-kkel együtt, aztán úgy veszem meg szerintem. 170+ óra Odyssey-zés után egy kicsit most elég volt.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
10307 levél
Válasz 20.07.12. 22:29 #67
davkar9
2 napra rá C77, én már el is engedtem. Nyáron jó lesz majd az olcsó gold, ha megéri foglalkozni vele.
All me best mates are trees.
4571 levél
Válasz 20.07.12. 22:10 #66
Juraviel.Ihuan.Bedvin
A kiszivárgott gameplayből is voltak jelenetek, de voltak/vannak az összefoglalóban és a post showban is új jelenetek. Viszont, amíg egy kis stúdiónak (pár tíz fő), mint a Spider talán elnézhető a tíz, sőt, tizenöt évvel ezelőtt arcmimika hiánya, addig a W3, RDR2 és TLoUPII uátn egy olyan világstúdiónak, mint az Ubisoft, aki állítása szerint 14 csapata összehangolva dolgozik ezen, nem. Mármint nem egy szinten vannak, de ez így akkor is nagyon gyenge.
23992 levél
Válasz 20.07.06. 06:58 #65
Peace
30 percnyi rossz minőségű gameplay...lényegében AC Origins 3. Egyelőre semmi új, nulla hangulat. Meglátjuk majd a véglegest, hogy mit tud majd. De gondolom nagyjából ezt.
4571 levél
Válasz 20.05.18. 15:56 #64
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Megjegyzem, alapvetően az Assassin's Creed széria zenéi nagyon jók, az utóbbi két részé is tetszett (Odyssey-ben a kezdő, elvileg tényleg ókori szöveggel énekelt dal gyönyörű!), de talán egyik sem olyan ikonikus és zseniális, amit Jesper Kyd tett le az asztalra, akarom mondani "hangszerelt". Az Ezio-féle alaptéma, ami mondhatni minden részben visszaköszön valamilyen formában, meghatározza az egész sorozatot.

Szóval, nagyon kíváncsi vagyok a soundtrack-re, hogy mit alkot, hogy most visszatér! Itt egy rajongói Valhalla-téma, ugyanúgy az Ezio-témára fűzve.
475 levél
Válasz 20.05.09. 23:00 #63
Trufa
Az önuralom, az segít. Pár hete vettem csak meg például az Odyssey-t. Vagy fegyvert fognak a fejedhez, hogy nézz YT videókat? A kivárás abban is nagy segítség, hogy erősebb vason tudom tolni. Még a Cyberpunk 2077-et is leszarom már nagy ívben, majd megjelenik, amikor kész lesz, aztán úgyis akkor játszom vele, ha 1., időm lesz rá, 2., emberi áron adják.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
4354 levél
Válasz 20.05.09. 11:53 #62
Sucee
Jaja, csak ugye ez a baj, mostanában már a "megjelenés" sem garancia, amikor xReaperzZZ23 (a név hasraütés eredménye, elnézést minden tényleges xReaperzZZ23-tól) már három nappal előtte végigjátszhatja és feltöltheti youtube-ra...

Vagy amikor (szerintem meglehetősen undorító módon) az a deluxe/ultimate/cicafarok edition jutalma, hogy előbb játszhatsz. Nem baszki, a megjelenési dátum az legyen megjelenési dátum mindenkinek.
23992 levél
Válasz 20.05.09. 11:42 #61
Peace
Az bizony hatalmasat ütött! Állat, hogy nem futottam bele sehol spoilerbe. Mondjuk viszonylag hamar kijátszottam megjelenéskor.
4354 levél
Válasz 20.05.09. 11:31 #60
Sucee
Bár csak részben kapcsolódik az itt folytatott eszmecseréhez, ezek kapcsán jutott eszembe: ami engem borzasztóan zavar a készítők oldaláról mostanában, hogy a PR és hype / hírverés kedvéért lelőnek olyan fordulatokat a még alig készülő művekben, amik hatalmasat üthetnének akkor, amikor ténylegesen átéljük és magunknak felfedezzük.

Gondolok itt a közelmúltból pl. SW EP9 Palpatine húzására (film végső minőségétől függetlenül), de most Mandalorian kapcsán is láttam egy fb-n random megosztott (el is rejtettem a srácot) hírt, amit nem akartam volna előre tudni, még ha én amúgy nagyon nagyon húztam is a számat az első évadon.

Ezzel a hype építéssel nálam elképesztően mellé tudnak lőni, amikor a mű átélésének rovására megy. Teljesen más az, ha egy - az előző példáknál maradva - ismert karakter egy más settingben váratlanul besétál, mint az, ha már előre várom, és semmit nem okoz, csak "ah, na valóban itt van".

És ennek kapcsán egy Star Wars - Jedi: Fallen Order spoiler - csak annak, aki a teljes történetet végigjátszotta, vagy ismeri!

SPOILER
Bár egy későbbi (megjelenés utáni) traileranyagban ők is nonszensz módon lelőtték, valami hihetetlen élmény volt Darth Vader megjelenése a játékban úgy, hogy titokban tartották, és valahogy a neten sem kezdte terjeszteni semmi "influencer", aki early access kipróbálta a címet.

Borzasztó hatásos és hátborzongató jelenetet kapott, és az, hogy váratlanul is ért, csak erősített az egészen... És még csak nem is érződött oda nem illő beleerőltetésnek.


Na, így kell ezt, kérem szépen.
23992 levél
Válasz 20.05.09. 10:32 #59
Peace
Teljesen szuperül megfogalmaztad! Egészen más volt a '90-es évek közepén vagy végén várni egy játékot. Mikor olvastam róla az 576kbyte-ban vagy Cool magazinban és láttam belőle pár rossz minőségű képet és annyi. Vagy pár évvel később, mikor már pár perc alatt betöltött egy jobb minőségű kép az interneten!

jawsika is jól mondja! A megjelenési dátum belengetése majd háromszori eltolása sem segít. Viszont hype nélkül meg a kutyát nem érdekelné és nem lennének eladások. Ott van a másik véglet is, például a "Necromunda: Underhive Wars". Először iszonyatosan felcsigáztak, rápörögtem, hogy mekkora királyság már! Majd nem jöttek az infók, teljesen magára hagyta a hivatalos fórumot is a fejlesztő gárda. Biztosra ígérték a 2019-et, majd meg már semmit nem ígértek. És eljutottam olyan szintre, hogy fél évente egyszer eszembe jut, majd újra elengedem. Lesz is majd nagy meglepetés, ha egyszer megjelenik!
4571 levél
Válasz 20.05.09. 08:41 #58
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Igen, van ennek egy másik oldala is a kiadói/fejlesztői részről (jól összefoglaltad, nem is tudok mit hozzáfűzni), mondhatni egy hypeképzés. Ez pedig egymást gerjesztő folyamat, amit, mint jelenséget, ami lehet a hangos, de valójában nem jelentős "tömeg" miatt tűnik az ellenkezőjének, azért "elszomorítónak" tartok.
1992 levél
Válasz 20.05.09. 02:18 #57
jawsika
Erről a mindent akarok és azonnalról: talán ha nem lengetnék be a címeket hatalmas csinnadrattával egy évvel hamarabb, aztán tologatnák kéthetente a megjelenést, közben meg lebegtetnék az infókat, vakszeg az is segítene.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
5374 levél
Válasz 20.05.08. 23:35 #56
Pras
Eltűnődtem a beszélgetés kapcsán. Egyetértek azzal, hogy észrevehetően (bár azt hiszem, továbbra sem riasztóan erősen) kiéleződött a kommunikáció, és megerősödött egyfajta - bár utálom ezt a szót, hirtelen nem ugrik be frappánsabb - "entitlement". Nem is csupán a "mindent akarok és most azonnal", hanem az is, hogy nem kevés hozzászólónál ilyen-olyan fórumokon észrevettem már, hogy él a fejében egy előkép a jövőbeni termékkel kapcsolatban, és ha attól megfigyelhetővé válik a fejlesztése során valamiféle deviancia, azonnal megy az ordítás, most függetlenül attól, hogy ez mennyire indokolt. Az egyéni vélemény szerepe(nek az illúziója) felerősödött.

DE.
Ennek azért a cégek is vastagon adták/adják alá a lovat. Anno ugye, az ember olvasta az ismertetőket, hallotta a szóbeszédeket, játszott vele a haverjánál, lehúzta a Dome-ról a demót, és ha tetszett neki, megvette. Vagy "megvette", na. Próba -> értékítélet -> tranzakció. Esetleg volt előtte egy-két fejlesztői interjú meg screenshot meglebegtetve, és annyi.
Mostanra viszont mind a termék maga (season pass, DLC-k, pack-ek, mikrotranzakciók, egyáltalán-nem-szerencsejáték-lootboxok stb.), mind a marketing szegmentálódott. Ebben, legalábbis ez utóbbiban szerepe lehetett a közösségi finanszírozásnak is, ahol létkérdés a jó PR, ennek megfelelően a közösséggel fenntartott szoros és rendszeres kapcsolat, de szerepe lehetett általánosságban a közösségi média térnyerésének is, ahol már a legutolsó hulladék olajipari cég is kötelességének érzi a személyes jófejség érzetéhez a tőkehal-mémeket twittelni. Biztos létezik erre egy szakkifejezés valahol a pszichológia és a marketing határán, gőzöm sincs róla, de kétségkívül nem csak alulról telt meg a színház, felülről is volt és van egy nyomás, hogy ők márpedig a színpadon akarnak lenni.
Ez pedig valahol törvényszerűen hozta magával a lájk/diszlájk hozzáállást, elvégre olyan rohadt sokan tolonganak a színpadon, hogy ki sétál ki előadás közben differenciált színikritikát alkotni egy trailerről? Volt tehát egy eltúlzott és primitív visszacsapás, mert hozzászoktunk az ordításhoz és a baltával faragott reakciókhoz, amire pedig nagy bölcsen érkezett a bocsánatkérő hajolgatás, függetlenül attól, hogy ezt mennyire gondolják komolyan.

Végigvittem az Odyssey-t máskülönben, mert hangulatos volt a hellén háttér, tologattam az Origins-t, ami addig volt úgy-ahogy érdekes, amíg a térképen voltak ismerősen hangzó nevek ill. akkora nyomot hagyott bennem, hogy el kellett gondolkodnom a rész címén, ennyivel a hátam mögött van egy olyan érzésem, hogy nem feltétlenül az AC új része szorul rá egy részletes trailerre ahhoz, hogy meg lehessen tippelni, milyen is lesz. Hangulatos bloatware.
4354 levél
Válasz 20.05.08. 22:24 #55
Sucee
Ja félre ne érts viszont, én semmilyen formában nem vagyok a negatív visszhang része, vagy azzal szimpatizáló.

Nyilván nagyon izgatottan várom már a tényleges gameplayt én is, és jelenleg totál AC láz van nálam, megjelenésig tervezem Originst és Odysseyt is végigjátszani (elsőre egyikhez sem voltak dlc-im) - de addig nem süllyedtem, hogy habzó szájjal dislike-oljak egy amúgy korrekt trailert (bár most egyáltalán nem tetszik a zeneválasztás).

Szerk.: Ami viszont joggal okozhat csalódást (mind Ubisoft, mint Microsoft irányába), az az, hogy a Series X kapcsán került bemutatásra - joggal hihette mindenki, hogy szeretnék előtérbe helyezni a gép teljesítményét, ahhoz pedig nem egy ilyen ízelítő dukál.
4571 levél
Válasz 20.05.08. 22:15 #54
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Mégis ebben az AC "GP" ízelítőben/"in-game footage"-ban megjelenik a Stonehedge, ahová valószínűleg pont ebben a formában látogathatunk el, láthatunk jeleneteket a portyákból/várostromokból, továbbá a tájegységekből, amiket a RS-hez hasonlóan, szintén bejárhatunk. Ez sem sokkal kevesebb a szememben. Tudom minek szól (ezt ki is fejtem a másik hozzászólásban, pont egy időpontban küldtük el), de ezt most totál feleslegesnek érzem, ahogy a készítő magyarázkodását (megértve, hogy nem teheti meg, hogy nem reagál).
4571 levél
Válasz 20.05.08. 22:07 #53
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Nem próbálok ideológiát gyártani mögé, és nem is állt szándékomban eltúlozni (most sem tekintem annak). Azzal egyetértek veled, hogy a megvásárolandó termékek kapcsán nyugodtan kifejezhetjük a nemtetszésünket, jelezve az alkotók felé, ha nem jónak érezzük az irányokat, és igen, építő is lehet, kell és legyen. Nem is arról beszéltem, hogy ezzel ne éljünk.

Ha már statisztika, a bejelentő trailernél ez az arány nincs ennyire durván egyensúlyban (mondhatni "elenyésző" a negatív szám, tehát alapvetőn tetszett az embereknek), és megnézve az új "gameplay" teaser alatti kommenteket, javarészt arról szólnak, hogy ez nem a "beígért" gameplay (vagyis amit vártak) és nem tekinthető annak (ebben részben igazuk van, bár ez egy trailer, ami mindig egy rövid, összevagdosott ízelítőt jelent, általában). Szóval, ez inkább szól ennek a saját elvárás be nem következtének, nem pedig annak, hogy tetszett-e, amit ebben láttak. Ezért ideológiagyártástól függetlenül úgy érzem, egy létező jelenségről beszélek, függetlenül attól, nem feltétlen sokkal több a hülye mint régebben, mondjuk két évtizede, csak mindenki jelen van az online kommunikációban és ez a jelenség nemcsak az AC-ra vonatkozik.

Lehet, hogy ez a nagy "dislike" mennyiség az Ubisoft téves kommunikációjának szól, ezt aláírom. Szerintem igenis megváltozott az emberek ingerküszöbe, türelme a készítők irányába (és ez továbbra sem jelenti azt, hogy nem kell kifejeznünk az ellenvéleményünket), mindent azonnal akarnak/akarunk, látni, befogadni. Ez nem mindig negatívum, de egy hete leplezték le a játékot, én a magam részéről nem is csalódtam, hogy itt nem kaptunk tíz perces-negyedórás, az elemeket magyarázó bemutatót. Ahogy mondtam, a nagy negatív szám szerintem pont ennek szól, nem pedig annak, hogy jó-e vagy rossz-e, amit elénk tártak, és ebben az esetben ez a nem is teljesen kritikának tekintem (max a kommunikációnak, de még mindig úgy vélem ez egy elkapkodott "hiszti"-jelleget ölt, hisz még hónapokra vagyunk a megjelenéstől, egy héttel a bejelentés után).
4354 levél
Válasz 20.05.08. 22:07 #52
Sucee
Itt szó sincs a hosszról - itt arról van szó, hogy "gameplay", csak épp nem az, és ezt reprezentálja a like-dislike ratio és a csalódott visszhang.

Az általad linkelt Rogue Squadron pedig az, azzal játszottam, valóban létező pályákon repülő létező hajók, az valóban gameplay.
10508 levél
Válasz 20.05.08. 21:35 #51
MattMatthew
Túlzol szerintem. Nincs komoly védőruhám, hogy TeCső kommentekbe alá mernék ereszkedni, de az általad írt statisztika alapján az embereknek nem tetszett. Erre a készítők reagáltak. Ennyi.
E mögé nem hiszem, hogy ideológiát meg problémát kéne gyártani. Gyorsabban, elérhetőbben és több infó van mint régen, ettől nem lett sokkal több hülye mint 10 éve, csak többet látni.

Martin meg egyrészt menjen írni(bocs, muszáj volt) más mint az AC széria. Az AC nem egy egy főből és segítőkből álló művészeti alkotás, hanem egy profitgyártó gépezet. Ha alkotói válság miatt nem halad úgy ahogy kéne akkor vagy bővítik a csapatot vagy próbálnak továbbra is mondjuk fele annyi emberből kicsikarni kétszer annyi munkát mint amennyit tényleg kreatívan, szakszerűen el tudna végezni, abban a reményben, hogy így lesz több profit, mert így is megveszik.
Másrészt a trailer egy reklám. A kiadott fejezetek a kiadatlan könyvből reklám. Az írós felolvasósdi reklám. Szándékosan állnak oda, adják ki, teszik fel TeCsőre. Azért van, hogy ne felejtsék el a vevők, csináljanak kedvet hozzá. Van, hogy balul sül el a reklám.
Az nem működik, hogy csak a készítőket szolgálhatja ki az információközlés gyorsasága.


Végül még hozzátenném, hogy természetesen nem állítom, hogy az ember életére jelentős hatással szabad, hogy legyen egy csúszás, rosszul sikerült játék, lelketlenné vált sorozat stb. De kommunikálni arról, hogy tetszik-e amit láttunk és egybevág-e azzal amit remélünk, vagy bízunk-e az irányban építő is tud lenni. Sőt, annak kell lennie.
“This is not going to go the way you think.”
4571 levél
Válasz 20.05.08. 20:49 #50
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Én is azt hittem, hogy egy kicsit hosszabb lesz, de hogy csalódott lettem-e? Nem. Erre jön a hír, hogy "az Assassin's Creed Valhalla rendezője szerint is csalódást okozott a gameplay trailer". Most gyorsan le is ellenőriztem, és nézd csak, milyen furcsa (irónia ON), az Ubisoft YT-oldalán 23e/14e, az Xbox csatornán 5,9e/6e a tetszik/nem tetszik aránya.

Tényleg durván ismét beigazolódott a "mindenen megsértődünk, felháborodunk, kérj bocsánatot máris -> másnap: bocs, tévedtem, én vagyok a hülye, szégyellem is magam" korát éljük. Annak idején film és játékelőzetessel a magazinok CD (!) mellékletén találkoztunk. Most már még inkább igazat adok Martinnak, amit idéztem a TLoU2 hír alatt.

Tessék, itt a Rogue Squadron egyik előzetese. Ez sem sokkal több, pedig 1999-es.
4571 levél
Válasz 20.05.08. 09:51 #49
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Ez a videó egész jó összefoglalja, hogy az újabb érás AC-k miként illeszkednek lore-ba, ez pedig érdekes párhuzamot előlegez meg a Black Flag és a Valhalla főhősei között.
2597 levél
Válasz 20.05.08. 08:54 #48
Shadowguard
És ez miért is AC? Szegény rókán már hús sincs, nem hogy bőr, nem lehetne békén hagyni szegény állatot?
Már az előző két rész is csak nyomokban tartalmazott AC-t, de még éppen belefért, mert maga a játék jó volt. De (nekem) a vikinges témához alapból nem illik a lopakodós, rejtett pengés játékmenet. Attól még lehet jó, de ez ránézésre annyira része a sorozatnak, mint amennyire a Primal Far Cry volt
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
10508 levél
Válasz 20.05.07. 19:45 #47
MattMatthew
Ennyi? Attól Gameplay trailer mert van benne in-game footage?
Ez megint a teaser trailer teasere feeling...
“This is not going to go the way you think.”
4571 levél
Válasz 20.05.07. 17:55 #46
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Assassin’s Creed Valhalla: First Look Gameplay Trailer

Azt hittem, egy kicsit hosszabb lesz. Úgy tűnik, hogy "For Honor"-szerű várostromok is lesznek.
23992 levél
Válasz 20.05.07. 17:55 #45
Peace
Ez rohadtul nem gameplay volt...
23992 levél
Válasz 20.05.07. 15:11 #44
Peace
17:00-kor livestream, amiben több másik játék mellett a Valhalla-ból is érkezik gameplay videó.
23992 levél
Válasz 20.05.03. 07:14 #43
Peace

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.