Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Assassin’s Creed Valhalla

5125 levél
Válasz 21.06.07. 16:00 #568
subject17
Odyssey számomra ezt is túlzásba vitte, meg kicsit azért már Origins is.

Persze nem kötelez senki a completionist játékra, de azért az Alvilágot kipucolni mocsok unalmas volt az ugyanolyan síkságaival, meg hát Elysium sem nyújt nagy változatosságot, csak az elején még megvan az újdonság varázsa.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
2033 levél
Válasz 21.06.07. 15:55 #567
Aribeth
Wrath of the Druids kipörgetve. Röviden jellemezve: ez a DLC közepesen dögunalom volt, egyedül a trade postok menedzselését élveztem igazán, plusz az új karakterek közül bírtam Ciarát.

Az Origins és az Odyssey kapcsán nekem tetszett az a koncepció, hogy az egyik DLC a főszálat vitte tovább, a másik pedig egy túlvilági first civ agybajba vitt el minket. Jelen esetben a kiegészítő nem rövid, itt is van benne mit csinálni, de semmi extrát nem ad az alapjátékhoz képest.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
5125 levél
Válasz 21.05.20. 19:16 #566
subject17
Nem volt még idő, elég nagy backlog lett hirtelen. WD Legionbe is vissza kell nézelődni majd, kijött Wrath of the Druids is, aztán megjelent ME Legendary Edition...

Írország miatt engem is nagyon érdekel már.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
10741 levél
Válasz 21.05.20. 18:56 #565
Dark Archon
Toljátok a DLC-t? Én rákattantam, egész jó, az új helyszín - Írország - is remek. Oké, lényegében ugyanazt kell csinálni, mint eddig, csak más a körítés, de bármeddig tudom bámulni a tájat.
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
10741 levél
Válasz 21.02.06. 17:08 #564
Dark Archon
Az is a karakter befejezése volt csak, a sztorinak sosem lesz vége, durvább bármelyik szappanoperánál.

Remélem, lesz New Game Plus, mert már tolnám újra. A korábbi játékokkal 1-2 évvel megjelenés után játszottam, ott már volt.
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
5125 levél
Válasz 21.02.06. 16:09 #563
subject17
Nyilván nem a dlc-ről beszélek, hanem az alapjáték Atlantisz befejezéséről.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
10741 levél
Válasz 21.02.06. 14:36 #562
Dark Archon
Epilógus? Vagy minden játéknak kötelezően egy epic bossfight-tal kell véget érnie? Volt olyan is, csak te nem tudod, mivel az előző vagy 10 játékkal nem játszottál. De erről tényleg nem a játék tehet. Mintha egy sorozatot a 10. évadtól kezdenél el nézni.

subject17: és az Atlantisz is már DLC volt. Bizonyára ennél is lesz vagy 2 folytatás, amit folytatnak a következő játékban...
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
25355 levél
Válasz 21.02.06. 12:20 #561
Peace
Nem éreztem ilyesmit annál a két résznél, ez van. Ettől függetlenül a Valhalla tetszett a legjobban a három közül a vége ellenére is.
5125 levél
Válasz 21.02.06. 10:42 #560
subject17
Odyssey-nek melyik befejezésére gondolsz?

Volt a család, Atlantisz, és a Szekta befejezés... És a játékoson múlt, hogy milyen sorrendben csinálja.

Origins is egy béna befejezés szerintem, a cutscene rendben van, de bennem milliószor nagyobb hiányérzetet hagyott - Bayek volt a fő karakter, nem Aya, én azt hittem, kapunk vele egy utolsó küldetést. Jelen szál is lógott csak (jön egy helikopter, addig menj animusozni).

@jawsika: Tényleg nem baszogatni szeretnélek ezzel, de egyszerűen nem a játék hibája, hogy nem tudod, mi történt előtte, és emiatt nem érted... Nem magyarázhatnak el egy teljes sztorit minden egyes új játékban.

Az AC mindig egymásra épülő volt, Brotherhood konkrétan az AC2 záró cutscene-ével nyit, és továbbviszi.

Ad egy teljes egészet a játék, csak épp nem érted. Nagy vonalakban pedig a zavaros részekhez is csak a klasszikus epizódok (leginkább Ezio trilógia, AC3) és Odyssey ismerete kell.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
2459 levél
Válasz 21.02.06. 10:37 #559
jawsika
Érdekes amúgy. Ugye én nem vágom az előzményeket, ami persze részben az "én hibám", de mondjuk azt hiszem elvárható egy gametől, hogy teljes egészt adjon akkor is, ha nem ismerem az előző 15 epizódot, 71 képregényrészt meg 34 novelláskötetet.

Tetszett, igazán. A vikinges téma meg maga ez a világ bejött. Voltak nagyon jó fejezetek, remek sztorik. Iszonyatosan tetszett, hogy elhajóztunk olyan messze is (tudod mire gondolok), az Order-system jó volt, a skillek között tudtam egy nekem tetsző stílust öszerakni( mondjukén jobban kedvelem, ha specializálódni kell, és nem lesz meg minden pont mindenen, mire végzünk, de sebaj), meg a fegyverek között is megtaláltam a nekem legjobban fekvőt (dárda). A vége az, ami nagyon... tré lett így. Rosszkor volt, nem volt felvezetve, nem volt elmagyarázva, összecsapottnak is tűnt picit talán és meglehetős hiányérzetem maradt. Na de mindegy.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
25355 levél
Válasz 21.02.06. 10:21 #558
Peace
Nem hiszem. Valamiért beakadt Nála a lemez már egy ideje.
Értettem én, hogy boss fight meg minden, csak utána visszatérünk, 1 perces jelenet és ennyi. Totális hiányérzete marad az embernek, nem akarja elhinni, hogy itt a vége. Utánanéz és basszus tényleg ennyi a vége. Értem én, hogy DLC-k meg minden, el kell adni valahogy, de Origins-ben meg Odyssey-ben legalább érződött egy pont a játék végén. Itt meg csak pislogsz. És ha az itteni fórumozók közül már hárman vagyunk, akik így éreztek, akkor csak van benne valami...
2459 levél
Válasz 21.02.06. 10:06 #557
jawsika
Gyanítom, rám reflektálsz. Hát úgy, hogy utána még volt Order-hunt (ami csak utána lett elérhető), illetve volt még egy semmitmondó fejezet is. Rossz helyre lett időzítve. Igen, nem vagyok ilyen primitív, biztos voltam benne, hogy az a vége, de egyszerűen olyan, mintha a karácsonyfa csúcsdíszét valami középső ágra raknák. De már túlléptem rajta.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
25355 levél
Válasz 21.02.06. 08:10 #556
Peace
10741 levél
Válasz 21.02.06. 07:56 #555
Dark Archon
Áruld már el, hogy nem lehetett észrevenni a végét? Teljesen egyértelmű, hogy akkor ért véget, amikor SPOILER
Basim (aka Loki) beszállt az Animusba. Viszont kicsit meg vagyok zavarodva, mert mintha maga a játékos lett volna ő, ugyanis amikor befeküdt a gépbe, azt mondta, hogy 4-5 nap, és be kéne ütnie a bleeding effectnek. De akkor meg hogy létezhettek egy időben, illetve miért akarta megölni Eivort?
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
3218 levél
Válasz 21.01.24. 17:29 #554
Shadowguard
Az achievement szövege szerint "using the fishing line"... Ők is gondoltak rá, egyébként ami kész volt azt így csináltam, de még így is baromi hosszadalmas és unalmas a horgászat.
Másfelől amíg a többit se adja be addig teljesen mindegy
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
5125 levél
Válasz 21.01.24. 17:05 #553
subject17
Odin's Sight és lődd ki az íjaddal a halakat. Gyorsabb sokkal.

Persze lehet, hogy van valami mechanika, hogy a ritka halak csak rendes horgászással spawnolnak, én sem csináltam ezeket.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
3218 levél
Válasz 21.01.24. 15:23 #552
Shadowguard
Kis érdekesség, be( vagy vissza)kerültek a PC-s verzióba is az achievementek. Ami tök jó dolog, elvileg aki már teljesítette a követelményeket annak egy küldetés befejezése után számolja el ami már kész van. Na ez pont olyan ubisoftos módra működik. Random fejezeteket nem adott meg, az Order minden tagjára vonatkozó sincs meg és a masteryhez is lépnem kellett még egy szintet.

Talán majd egyszer jó lesz és összeszedem a maradékot. Bár horgászni kell ehhez is
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
2033 levél
Válasz 21.01.20. 17:57 #551
Aribeth
A Valhalla animus fragmentjei utánozták az AC2 legszebb pillanatait, amikor az ottani glitchekből Desmond összerakta a feltápolt Ádám és Éva isu embergyárból/rabszolgatelepről történő szökésének videóját.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
10741 levél
Válasz 21.01.20. 17:50 #550
Dark Archon
TESSÉK, ez még fénykoromból volt, amikor totál odavoltam az AC-ért. Az első rész eseményei, kérdései megválaszolva. Kb. az első honlapom is volt, szóval olyan, amilyen, de a lényeg a szöveg.

A világító gömb az "Éden Darabja", Pieces of Eden, tulképp egy feljett technológiájú eszköz (már-már mágia), ami jó kezekben épít, rossz kezekben pusztít. Mint mostanra kiderült, az Első Civilizáció, azaz az Isu által készített cuccok.

Nagyon király volt az első játékban is összerakni az Első Civilizáció videóját, amit a Valhallában is meg lehet tenni. Ez is egyfajta visszautalás. Szóval sokkal rejtélyesebb volt annak idején az AC széria, mára sajnos annyira jelentéktelenné vált a jelen szál, hogy kár érte. Ugyanakkor reprezentálja azt is, hogy ez egy véget nem érő háború a templomosok meg az asszaszinok közt, és igazából csak nézőpont kérdése, hogy melyik a "jó".

Ettől függetlenül rohadtul folytathanák az AC3-mal félbemaradt Juno-szálat.
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
2033 levél
Válasz 21.01.20. 17:44 #549
Aribeth
Ez valóban kiváló beszélgetés, már csak annyit kérdeznék, hogy meddig akarunk szövegdobozolni? A Bruce Willis halott volt részeknél az itt tobzódó fél tucat néma olvasó iránti tiszteletből még rendben, de a korábbi részek lore-ját én nem fogom spoilerbe rakni.

Minden épkézláb AC játéknak három szintje van: a történelmi homokozó, amikben hivatalosan csak már megtörtént emlékeket élhetünk újra, az eseményeken nem változtathatunk; a homokozóba (Animusba) befekvő jelenkori ember története; valamint a mindezek hátteréül szolgáló információmorzsák, amikből kirajzolódik az isu/first civilization világa, de mindig csak olyan formában, ahogy az adott játék készítői akarják, akár ellentmondva a korábbiaknak. A három réteg között a kapcsolat egy kaptafa: mindig van pár isu artifact, ami alkalmas az emberek fejét befolyásolni, hatalmas pusztításra képes, blablabla, ezért a jelenkori és a történelmi antagonisták megszállottan kergetik őket az ősi tudás megismerése, saját hatalmuk erősítése és egy új világrend felépítése érdekében, ezzel mennek szembe a régi és modern főhősök. Gyakran kerülnek még elő elrejtett, az idő vasfoga által kissé megrágcsált first civ épületek is, a jellegzetes magas bazalt/beton falaikkal meg a led égősorokkal, voltaképpen a modern dúsgazdag hipstermajmok ipari indusztriál stílusú otthonainak előképei.

Ahogy a kollégák írták, a jelenkori részek nagyon, a first civ háttérsztori közepesen zavarosak, de szerintem még így szórakoztatóak.

Kezdődött azzal, hogy Desmond Milest, az assassincsaládból megszökött csapost elkapták a templomosok (akik modern arcokhoz méltóan egy geci techcégen, az Abstergón keresztül működtek) a genetikai háttere miatt, és így letolta az AC1-et az egyik őse, Altair emlékeiben turkálva, egy aktuális isu mcguffint kergetve. Végül kiszabadult, és három részen át a másik nagy assassin ős, a fanfavorit Ezio útját követte. Itt még komolyan vették a vérvonalhoz kötött mozizást, az egyik kedvenc jelenetem az volt, amikor Desmond megleste Altair és szerelme titkos légyottját, majd a randevújelenet után ment volna Altairral tovább, de ehelyett az asszony hasában ragadt a nézőpontja, mivel megfogant a következő őse. A harmadik részre sikerült előkaparni még egy neves, bár annál sótlanabb őst, a félig indián, félig brit Connort, akinek a függetlenségi háborús emlékei kapcsán Desmond sikeresen megakadályozta a világvégét.

A következő, kalózos résztől jött a modern szál első látványos átszabása, ugyanis innentől fogva nem volt szükség a vérségi kapcsolatra az ősök és az animusba befekvő mozizó között, így lett a jelenkor főhőse egy (vagy több?) noname, belső nézetből irányított gyakornok a magát szórakoztatóipari cégnek álcázó Abstergo kanadai központjában, aki az elmúlt pár száz évben elhunyt orgyilkosok emlékeibe járkált ki-be nyolctól ötig munkarendben, szépkártyás cafeteria és korlátlan kávégéphasználat mellett.

A kalózost követték a párizsi francia forradalmas, majd a Londonban játszódó ikertestvéres játékok, amik önmagukban nagyon élvezetesek, de a modern szál pár perces, semmitmondó videóbejátszásokra korlátozódott, a többség szerintem itt engedte el az egész hátteret.

Az Originstől indult a reboot, ismételten nevesített jelenkori hőssel, de sajnos Laylába nem fektettek annyi energiát, mint Desmondba, így az ő története langyos víz minden dráma ellenére, és ezen Desmond apja, William Miles felbukkanása sem javított. Pozitívum viszont, hogy a Valhallára a régi játékosok örömközpontjainak birizgálása érdekében visszahozták Desmond két jó orgyilkos haverját, a kockacsaj(TM) Rebeccát és a karót nyelt, ám jó dumájú angol történészgyereket(TM), Shaunt, akik az AC2-től a Syndicate-ig folyamatosan jelen voltak, és segítették az aktuális hőst.

Az Odyssey-től lett ismételten hangsúlyosabb az isu szál, ami szerintem nagyszerűen csúcsosodott ki a Valhallában.
SPOILER
Különös tekintettel arra, hogy több, korábbi játékokból megismert görög-római nevű isu isten/űrlény visszatért északi mitológiai formában. Az isuk részleges újjászületése a kalózós, majd a francia epizódokból jön, ahogy azt Davkar írta, a lore-ban jó ideig Aita, Juno férje volt az, akinek a genetikai öröksége és emlékei különböző korokban született emberekben bukkantak fel. Jelen játékban pedig tobzódunk a reinkarnálódott ufóistenekben Eivor-Odin, Sigurd-Tyr, Basim-Loki, Svala-Freya személyében. Bár jelen állás szerint nem mind ébredtek öntudatra, egyetértek Subjecttel, hogy Eivor szinte zavaróan nem tudta összekötni a pontokat, azok után sem, hogy még Odinnal is megküzdött a saját autonómiája érdekében.

A lényeg az, hogy erre a koncepcióra szerintem nagyon ügyesen húztak fel egy olyan történetet, amiben a középkori viking, az északi mitológiai, a fragmentekből előcsalogatható first civ, a jelenkori szálak és a régi játékokra utaló fanservice-ek gyönyörűen fonódnak össze.

Más kérdés, hogy a játék maga nem mindenütt tartja az ehhez szükséges színvonalat, a történelmi küldetések minimum harmada dögunalom volt, egy nagyon fontos központi küldetés után leült a főszál, és hiába kisebb hivatalosan a térkép, meggyőződésem, hogy többet kell pöcsölni a feladatok/tereptárgyak pipálgatásával, mint az Odyssey-ben (és még messze nem értem a végére).
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
2459 levél
Válasz 21.01.20. 17:39 #548
jawsika
Igen, én is köszönöm a segítséget!
Jó, hát így már legalább azt értem, miért nem kukázzák ezt a jövő szálat teljesen, mert eddig azt gonoltam, hogy full fölösleges, és senkit nem érdekel, mindneki inkább nyomná a sima gameplayt az adott korban. Most már tudom, hogy nem fölösleges. Továbbra sem érdekel senkit ugyanakkor. Egyszerűen... nem tudom, szóval nagyon elmérték ezt... Itt van ez a game, amit normális háttértudás nélkül ha kiviszel, csak pislogsz, hogy mi van? Most ez mi? Meg honnan? Meg te b@zmeg ki vagy? Meg hol vagyunk? Meg miért vagyunk itt? És ezek így a teljes semmiből jönnek, amire így full nem számítasz. Csak míg a Bruce Willis is szellem típusú filmeknél ez ilyen mindblast, hogy "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Akkor érteeeeem!", és ez az élményed, és megőrülsz, itt így ülsz, hogy mi? Kb ha elővettek volna AK-kat és azzal kezdenek lövöldözni, hát az nem lett volna ilyen fura. De még egyszer: a viking részek adták nagyon. Kéne egy ilyen... akarsz a jövőben is játszani? opció On-Off gombokkal a game elején.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
5125 levél
Válasz 21.01.20. 11:59 #547
subject17
Jah, a játékok általában nem mondják ki, hogy "ez retcon", "ez szembemegy az eddigi dolgokkal", "ezt elbasztuk két résszel ezelőtt srácok, inkább így csináljuk"... Ez nagy segítség azért.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
25355 levél
Válasz 21.01.20. 09:01 #546
Peace
Most többet tudtam meg az AC-ről davkar9 és subject17 válaszaiból, mint az összes általam játszott AC játékból együttvéve!!!
25355 levél
Válasz 21.01.20. 08:52 #545
Peace
"Azt se tudtam, hogy vége a gamenek, vagy mi van." Tökéletesen átérzem!
10574 levél
Válasz 21.01.20. 01:05 #544
davkar9
Gyorsan dobok egy disclaimert, én csak videóztam, minden részletet nem tudok, elsősorban a tizenjátéknyi ismeretből dolgozom.

SPOILER
Animus alapból úgy indult, hogy ha benyomod a saját mintádat a gépbe, akkor újraélheted (ja, interaktív mozi) az ősöd élet. A "tudományos" magyarázat az volt, hogy olyan mint az állatoknál a genetikusan kódolt tudások, pl gólya tudja, hogy télen afrikába kell húznia, ilyesmi. Ez egy érdekes ötlet volt. Mostanra már mindenki használhat mindent. Basim nem fog tudni belenyúlni Eivor életébe, ő is csak mozizni tud. Részben ennek kapcsán írtuk már korábban, hogy az AC-ben nem sok értelme van ennek az rpgs döntésrendszernek.

Basim egy korábbi ac ötlet 2.0 változata. A bf (kalózos) hozta be először azt, hogy a first civ emberek újjászülethetnek. Illetve csak egy ember volt, Aita ha jól emlékszem, a sage, ismertetőjegye a felemás szem (mi a szakszó heterokrómia?). Az ő felesége volt Juno, ő "élve" hologram istennőkként tengette az évszázadokat amíg Aita újra és újra és újraszületett (többszázéves eltérések mire újra felbukkant a génje). Talán volt valami ötletük erre vonatkozóan, sajnos ezt kukázták (valami 3. alkalommal rebootolt képregény sorozatban, ha a tizenjáték nem lenne elég alapanyag...). Ezért gondolom, hogy ezt a vázlatot vették elő újra most Basimmal és a staffal (ebben is lakik egy "istennő"). Mondjuk az odysseyben nem igazán tűnt úgy, hogy ilyen irányba viszik el a staffot, de ahogy írtam ezek az új információk általában csak az adott játék és befejezéséig "fontosak". Több, párhuzamosan futó hidden plotba, amit minden egyes retcon, kiegészítés behoz jobb nem is belegondolni, mert ahogy Sucee is írta, még aki benne is van a franchiseban se feltétlenül tud eligazodni rajta.

Napkitöréses világmegmentés ac3-ban sikerült, Desmond ebbe belehalt (vagy akkor most mégsem? ő az vagy csak valami digitális másolat). Utána a lore (eredeti ötletnek megfelelően) már csak arra használta, hogy a génjeiből készültek a játékok (néha szó szerint). A mostani jelenkori világvége emiatt volt, a gép amivel elkerülték a napkitörést túl jól végezte a feladatot. Lehet a videózás miatt, de különösebb veszélyt ezügyeben nem éreztem, inkább csak ürügynek tűnt, hogy Basim ki tudjon szállni a gépből. De ugye ő számított a staffra, ami viking korban még Kassandránál volt így viszont... bbbrppppp. Ismét, nem érdemes nagyon belemerülni. Üdv az AC jelenszálban, katyvasz az egész.
5125 levél
Válasz 21.01.19. 23:55 #543
subject17
Karaktermodell és szinkronhang tök ugyanaz minden esetben. Max. más a haj és az arcszőrzet.

SPOILER
Fulke kínzása előhozta Sigurd előző (vagy arguably igazi), Isu énjét, Tyrt. Játék végére - az én esetemben legalábbis - ez normalizálódik, alábbhagy az ebből eredő őrület, és Sigurd végül inkább Sigurd marad. Ez érdekes volt, mert Sigurd esetében ez még mindig úgy realizálódott, hogy ő "isten volt", míg érzésre Basim sokkal jobban érezte, hogy ki és mi volt, az adott kor tévképzetei nélkül.

Freyára én nem jöttem rá, mert annyira keveset szerepel Valka édesanyja, ahhoz nekem már Google kellett, hogy ő ki volt Eivor jelenében.



Szerk.: A másik kommented meg AC3.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
2459 levél
Válasz 21.01.19. 23:52 #542
jawsika
Ja és egy utolsó dolog, ez már sztem spoiler nélkül mehet. Erről teljesen megfeledkeztem, csak most, a printscreenek miatt ugrott be. Vinlandon mi az a világító gömb, amire Eivor azt mondja, hogy nem az övé, vagy nemtom, nem emlékszem pontosan, de értitek. Az valami az Amerikás AC-ból?
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
2459 levél
Válasz 21.01.19. 23:46 #541
jawsika
SPOILER
Hohohohohó
Najó. Mindfuck... Eivort értettem Odinként. Basim Loki, még az is valahol oké, mert fent a gépen. De Sigurd? Őt Fulke kínozta, az hozta ezt ki belőle? Igen, Tyr elveszíti a kezét, és... hm... logikus igazából, igen. Csak nem tudom hova tenni. A Valka-Freya és a nemtudomkiregondolsz-Thor kapocs az mi alapján?
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
5125 levél
Válasz 21.01.19. 23:38 #540
subject17
Reflektálok ezekre szívesen én is, majd max. kijavít/kiegészít/egyetért.

SPOILER
- Basim Loki tudatának újjászületése. Loki egy Isu volt, ami már magában is rengeteget jelent. Anomáliákat begyűjtve látod, hogy ő is feltölti a tudatát a gépbe, hiába akarták pont ezt elkerülni Odinék. Miután Basimként elragadja a gép Eivorékkal folytatott harc során, ott bent élt a tudata irgalmatlan ideig. Ezalatt állt össze aztán a terve igazán.

- Isu technológia sehol sincs átfogóan megmagyarázva. Mindig arra használható, amire az íróknak szüksége van. De egyébként alapvetően az első civilizáció tudta, hogy közeleg a vég, ezért a prioritásuk az volt, hogy valami módot találjanak arra, hogy túléljék a közelgő kataklizmát. Ez nem sikerült, csak bizonyos kis fél sikerek, remnant dolgok maradtak fenn.

- Az animus nem időutazás, nem kimondott irányítás. Eh... Picit ez bonyolult, meg önmagával is szembe megy az elv, már csak a játékok játék mivolta miatt is. "Irányítasz" is, nem is. Talán az "interaktív mozi" a megfelelő kifejezés. Az ember elmeállapotán stb. múlik, hogy mennyire van összhangban az alany genetikai emlékeivel. Lényeg, hogy Basim (se senki) nem tudna Eivorként olyan emlékeket újraélni, amik sosem történtek meg, és nyilván a múltat sem tudja befolyásolni.

- A Reader valószínűleg Desmond Miles, az eredeti főhős egészen AC3-ig, ahol az életét adja (ezek fényében akkor kicsit másképp) a világ megmentéséért. És igen, a bot is egy artifact.

- Desmondként akadályozzuk meg a napkitörést AC3 végén.

- Valószínűleg azt szolgálja a dolog, hogy Eivornak egyre idegenebb és visszataszítóbb legyen a hely, és az "ébredés" fele sodorja. Egyébként ahogy Asgardban láttad, Tyr elveszti a kezét - Sigurd egyben Tyr reinkarnációja is.

- Az utolsó mondatom válasz erre is. Asgard egy kivetülés volt csak - amikor Eivornál látomást idézett elő Valka "bájitala", azok valós emlékek voltak, csak épp egy Eivor számára felfogható környezetben. Éppen ezért láthattuk az animus anomáliák keretében a valóságot: igazából minden egy high-tech isu bázison zajlott. Eivor Odin reinkarnációja, Basim Lokié, Sigurd Tyré, Svala (Valka idős édesanyja) Freyáé, és a játék végefele levő király, akinek nem jut eszembe a neve, Thoré.

Az sajnos nincs megmagyarázva, hogy mi triggereli bizonyos szereplőknél ezt az "ébredést". Eivor számomra zavaróan buta volt ennek kapcsán, az Asgard látomások ellenére sem volt képes összerakni a képet, és a végén sincs semmi tudatos megjegyzés erre.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
2459 levél
Válasz 21.01.19. 23:20 #539
jawsika
Másik. Ezek most fogmosás közben ugráltak be, ha lesz időd, ezekre esetleg (akkor-amikor) reflektálnál?

SPOILER
-Basim mitől ilyen különleges? Ő itt le volt hibernálva 1000 évig és most kikerült a gépből a csaj helyett. És most itt él a jelenben. De honnan a mesterterve? Ő nem csak egy randomNPC a sok közül?
-Mivel megcsináltam az anomáliákat, láttam a videót az "istenekről" abban a Superman erődje szerű helyen. Aztán ugyanazt a videót Asgardban. Ez valami más gameben van megmagyarázva? Mert itt iszonyat out of context volt.
-Basim irányítja Eivort most, vagy csak mozizza? Mert erre sem volt semmilyen infó.
-Akiről beszélsz, a világító valaki, az valami pozitív hős? Korábbról? A Kassandra botja meg szintén valami artifact akkor?
-Most végülis megmentettük a világot a napkitöréstől?
-Amikor Sigurddal Valhallában vagyunk, ahol minden nap elveszti a kezét, akkor az csak valami szimuláció? Úgy értem, értem, hogy az, csak... miért...
-Sigurd miért tudja a passwordot ahhoz a nagy ajtóhoz északon?

Subject17: Oké, az Asgard szál az nagyon jó volt, az mutatta az istenek távozását, amit az anomáliák miatt tudtam, hogy már láttam. De csak mert kiszedtem mindent, amúgy nem tudtam volna.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
5125 levél
Válasz 21.01.19. 23:10 #538
subject17
Nyilván túl hosszú ideje megy a sorozat, és egyébként jellemző is az AC részekre, hogy még annak is zavaros, aki képben van - de azért az tényleg nem a játék hibája, hogy nem játszottál az előzményekkel. Nyíltan hagyott sok dolgot a Valhalla, de egyébként most teljesen érthetőre sikerült, főleg Asgard szállal.

Félrementek sokszor a fő sztorival, és ahogy Davkar is említette, ez afféle soft rebootos helyrerángatása volt régebbi dolgoknak. Lényegében AC3 vége nem az kellett volna legyen, ami, és AC4 (max. 5) kellett volna legyen a teljes zárása a sorozatnak.

Az utolsó post-story történetnek-területnek meg a nagy képet tekintve van értelme.
SPOILER
Aelfred egy új, tiszta rend megalapításáról beszél, ami a hiten alapul, Eivor pedig útjára engedi. Lényegében ez az AC sorozat antagonista csoportjának (Templomosok) első igazi szikrája, mi pedig hagyjuk, hogy megtörténjen.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
2459 levél
Válasz 21.01.19. 23:01 #537
jawsika
Hát... oké, esküszöm ez be is jönne nekem, ha mondjuk 2 gamet kéne kitolnom, nem mondjuk 15-t, hogy ezt értsem. Szóval... Fú én ebbe szerintem bele se megyek, mert ez tuti sok lenne.

SPOILER
Szóval... azért ez így... érted, gondolom nem én vagyok az egyetlen, aki kihagyta a korábbi részeket. Még anno az 1-el toltam, de félbehagytam. Illetve toltam az Odyssey-t, de azt meg emiatt hagytam ott, mondván, inkább majd ezzel. 140 óra volt, tényleg, szuper meg minden, de így elengedni a játékost... 0 magyarázattal. Úgy, hogy tényleg tizenx éves a sorozat, 10-ből állítom 7 ember nem tolta ki mindet, vagy legfeljebb párat. Ez így elég... felemás megoldás. Érted, képzeld magad a helyembe: eleve az egész jövő szál egy katyvasz, de akkor még a végén van a testcsere, meg hogy az istenek azok valami űrlények (ez bevallom mocskosul adja, azzal együtt, hogy kb 40 helyen láttuk ezt elsütve) és semmi, de semmi konkrétum nincs, valami kapaszkodó, vagy bármi. Áh... Nem tudom, nem egy elegáns megoldás. Január 2-án lett meg a Basim-féle endboss sztori. Erre tegnap visszaülök, van még egy zóna, DE MINEK?? Semmi értelmezhető nem volt, ami tényleg olyan gamechanging lett volna, minek kellett ezt még azutánra tenni? Kb. mintha a Jedi visszatérben az Uralkodó halála után még lenne 20 perc amiben rohamosztagosokat ölnek valami térképért, vagy nemtom. Azt se tudtam, hogy vége a gamenek, vagy mi van. Csak a viking setup miatt ültem le elé, és legfeljebb egy japánosért, vagy világháborúsért tenném meg újra. De ahhoz képest, hogy mennyire hangsúlyos rész a jövő szál az endingben, meg úgy egyáltalán a gameben, a 0-nál is 0-bb infót kapunk. Kb mintha egy filmet norvégul néznék mandarin felirattal. Mindegy, feldolgozom azért. Csak ha ez nem ilyen lenne, akkor állítom, azt mondanám, hogy szinte tökély, minden hülyesége ellenére. Így meg itt ez a "meh" élmény.


Azért köszi a segítséget, lehet valami gyorstalpalóban utánaolvasok, vagy nemtom.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
10574 levél
Válasz 21.01.19. 21:21 #536
davkar9
A sorozat tizenhatodik, talán, részeként a játék feltételezi, hogy legalább az első három számozott és az utóbbi két epizódot ismered. Nem tudom utánanézés után mennyivel lesz? jobb.

SPOILER
Tldr ac lore. Volt anno a first civ (idióta reboot nevükön isuk), fejlett, emberszerű lények. Jól rábasztak egy napkitöréssel, ki is pusztultak. A játékok során sorra derült ki, hogy különféle módokon és (egyre növekvő) számban élték túl az eseményt, általában xy kultúra istenségeként (görög, római, stb, vagy épp az itteni) álcázva magukat hologramként, tárgyként, jelenésként, stb. Voltak aki az emberiség dns-ébe (embereket is ők teremtették, rabszolgának-nyersanyagnak, hosszú) "bújtak", hogy újra és újraszülessenek, itt is hasonlóról volt szó.

AC 1-3 arról szólt, hogy közeleg egy újabb napkitörés (feat. 2012 "valódi" világvége), amit az akkori jelenkori főhős, Desmond megakadályozott egy first civ technológiával és Juno segítségévvel (azóta kukázott háttér gonosz ötlet, ne is foglalkozz ezzel). A játék végi fénylő emberalak 99%, hogy ő volt, ezért ~izgalmas az ő "visszatérése". A csaj, Layla, a reboot óta főhős, béna volt, dobták. Basim miatt ne aggódj, max 2-3 játék lesz vele. AC3 óta így írják a jelenkori szálat, bedobnak egy időkérős cliffhangert, amíg kitalálnak valami mást a következő részre. Talán a Junos szál soft rebootjának szánják.
2459 levél
Válasz 21.01.19. 20:29 #535
jawsika
Végeztem. Fullosan, platinásan.

Megvallom, elég... nem tudom, mit mondjak, inkább megy az egész spoilerbe.

SPOILER
Én... én nem is értem, mi van. Úgy értem, hogy ez volt életem első AC-je. Bvallom, elég se füle-se farka lett nekem a vége. Csináltam a zónákat, voltak nagyon jó, baromi szuper zónák. Az ólommérgezős, a Soma-féle nyomozós, a Wicker Man, Asgard és Jötünheim a valódi mitológiából átemelt sztorikkal, hogy csak párat említsek.
Gyűlöltem, hogy nem lehet taggelni, inkább el is mentem a kaszabolós stílus felé. Nagyon bejött. Női Eivorral toltam, fantasztikusan bejött. A szinkron, a mozgás, minden.

Lenyomtam a zónákat, utána elmentem az álomzónákba, Vinland nekem telitalálat volt. De... Szóval, nem tudom, ez normális egy AC game végén, hogy ilyen vége van? Elmentünk ugye Sigurddal északra. Ő kinyitotta valahogy (ezt nem értem) a kaput. Ott találtunk valamit, de nem volt rendesen megmagyarázva. Aztán váltogatás mindenfele, és végül Basim felkel ugye a jövőben. Tehát végülis ő nyert. A gonosz. De most meg ő irányítja Eivort. De ez mi? Kiégek... És így semmi reflektálás erre, vagy akármi. Vagy kéne valami háttértudás? Eleve nem is értek ezer dolgot. Amikor minden anomáliát összeszedtem, lement az a jelenet, ami aztán mégegyszer lement Asgardban, az istenekkel, csak más skinpackkel. De... semmi sincs megmagyarázva, olyan üresen lett hagyva. Én komolyan eltévedtem teljesen. Ja... és akkor utána visszajössz, van még egy zóna (ez is, hogy miért így lett megcsinálva...) aminek a végén megint semmi nagy dolog, csak mintha egy sima másik zóna lett volna. A Father ugyanez... Szóval... nem tudom, lehet velem van a baj, de ilyen Mass Effect 3 vége szintű csalódottság van bennem az end kapcsán. Még emésztem. Meg lehet utána kéne olvasni, vagy nemtom.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
5125 levél
Válasz 21.01.02. 14:55 #534
subject17
Jah, pledge-elni kell először ehhez is a térképen. Nálam ezt csak akkor lehetett, amikor a fő sztori lezárása után visszaültem az animusba.

@attil@81: Próbáltam keresgélni a probléma kapcsán, de nemhogy ezt a spec. gondot nem találtam meg, nehéz egyáltalán bármi olyat találni, ami oneX-ről beszél, minden cikk SX-et emleget...
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
1 levél
Válasz 21.01.02. 14:39 #533
big89shark
Úgy emlékszem, azt csak a fő sztori utáni epilógusban lehet megoldani.
10741 levél
Válasz 21.01.02. 08:36 #532
Dark Archon
Ha megcsinálsz 3 szerződést, gyakorlatilag megcsináltad mindet. Én nem tudom, hogy ezek is bugosak-e vagy mi, de jóformán ugyanazt, és ugyanott kell csinálni mindig (öld meg ezt, szabadítsd ki azt). Annyi értelme volt, hogy egy marha jó láncos buzogányt tudtam venni az opálokból, azóta is azt használom.

Én 90 óránál járok, az utolsó előtti helyet csinálom, ami nálam Jorvik. Mivel hétfőtől meló, szerintem ez nekem januárban még kitart. Van még kettő zealot, meg pár rend tag is.
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
2459 levél
Válasz 21.01.02. 02:31 #531
jawsika
Na visszaültem elé a napokban. Mentés szerint 120 óránál járok, lenyomtam az Asgard és Jotunheim szálakat. Ezek újra felpörgettek, nagyon élveztem őket. Már nem sok van hátra, talán 3 zóna, illetve ilyen "contract"okat egyáltalán nem toltam. Viszont nagyon várom már a végét, bízok benne, hogy most kitart a lendület és ebben az 1-2 hétben kivégzem. Majd ha kész, írok egy összefoglalót is ide. Gondolom már kb mindenki túl van rajta, de én letettem egy hónapra.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
1 levél
Válasz 21.01.01. 07:28 #530
attil@81
Szisztok.Én csak annyit szeretnék kérdezni.hogy játék közben akadozik a játék eddig semmi baja nem volt most pedig megfagyott sokszor szaggat vagy bug szerintem csak ennél a játèknál
Xbox One X.Ha valaki ilyennel talàlkozotþ irjon megköszönöm.
1 levél
Válasz 20.12.30. 12:32 #529
peterbacsi
Sziasztok!

Nem tudom hogy ez PC-én is előfordult e már de xbox-on nem találom az utolsó nyomot a "The Father"-hez! Minden más kimaxolva...! Elvileg "Hytham" adná hozzá a küldetést de nem adja... Találkozott valaki ezzel a problémával? Van rá valami megoldás?? Nem kezdeném újra.. 165 órám van benne..

Köszi a választ!
10741 levél
Válasz 20.12.21. 16:12 #528
Dark Archon
Ok, köszi!
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
5125 levél
Válasz 20.12.21. 14:34 #527
subject17
Bugnak tűnik. Én nem játszottam, amióta a sztori végére értem.

Elvileg meditálás megoldja (de azt nem részletezte a komment, hogy teljesen, vagy minden alkalommal meditálni kell).
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
10741 levél
Válasz 20.12.21. 14:30 #526
Dark Archon
Nektek is szédeleg a karakter betöltéskor? De nem csak játék indításakor, hanem minden egyes visszatöltéskor is, elég idegesítő. Bug vagy a Yule fesztivál része?
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
5125 levél
Válasz 20.12.17. 19:20 #525
subject17
Fóka iszonyat sok van mindig egy helyen. East Anglia északi részét mondanám most hirtelen, arrafele van kikötő fast travel is szerintem... De máshol is találkoztam velük, mindig jó nagy számban.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
3218 levél
Válasz 20.12.17. 19:16 #524
Shadowguard
Északon ritka, Hamtunscire-ben (ha jól rémlik a név) viszont meglepően gyakori, én ott farmoltam össze még mikor a területet csináltam. Inkább a kutyákkal van bajom, a fogat netes keresés alapján két kutya dobHATja. 5 kör,két fog, pá... Meg a seal, rémlik, hogy valahol Angliában is láttam belőlük, de perpill északra kell mennem érte, ott van egy hely ahol nagyobb mennyiséget találtam.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
2033 levél
Válasz 20.12.17. 17:56 #523
Aribeth
Haha, a faházban van egy jegyzet, ami egyértelművé teszi, hogy nem véletlen a Haytham - Hytham névegyezés, ebben Shaun elmélkedik arról, hogy Hytham volt az első angliai assassin, és Edward Kenway róla nevezte el a fiát. Rendben, a kapcsolat felismeréséhez nem kellett sok agykapacitás, mert messziről üvöltött, de jó volt leírva is látni.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
5125 levél
Válasz 20.12.17. 16:51 #522
subject17
Nem előfeltétel, teljesen opcionálisak.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
2033 levél
Válasz 20.12.17. 16:44 #521
Aribeth
A fősztori legvégénél járok, és felmerült bennem egy kérdés:

Az Asgardos-Jotunheimes küldetések teljesítése előfeltétele annak, hogy a főhős nekiinduljon a Hordafylke vonalnak, vagy a kettő egymástól független? Nekem az a benyomásom, hogy függetlenek, mert úgy kaptam a feladatot Randvitól, hogy az In Dreams még nyitva volt.

Mert ugyebár nem mindegy a sorrend, és ha valaki Asgard (és esetleg az anomáliás Hidden Truth videók) nélkül indul neki a végjátéknak, akkor eléggé pisloghat, míg azok ismeretében már egyértelmű, hogy ki kicsoda, és mik a mozgatórugói. Én pont egymás utánra szerveztem a három nagyjelenetet (Asgard, videó, meg a fő quest vége), és így epic hatást keltettek.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
5125 levél
Válasz 20.12.17. 09:16 #520
subject17
Huntert csinálgattam, de a rénszarvasos az rémálom, hagytam is a picsába. Iszonyat ritka spawn maga a szarvas, aztán nem is dropol agancsot...
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
3218 levél
Válasz 20.12.17. 01:01 #519
Shadowguard
Igen, én farmoltam vele némi pénzmagot, de azóta már javították. Kár érte, mert egyébként gyorsan megvolt és érzésre az egyik legkönnyebb ivóversenyt adta.
Viszont Orlog érdekes, mert elvileg pipálja, elvileg az összes megvan, de mikor utoljára néztem még hiányoznak kövek. Lehet majd egyszer rákeresek, hogy az honnan jön.

Nekem a 100%-hoz még kellene a hunter és főleg a fishing delivery, de annyira nem csábít a dolog. Majd ha jön valami plusz a játékba akkor egy füst alatt megcsinálom, de csak azért nincs kedvem elindítani
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.