25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Mit várhatunk a Tom Clancy’s The Division első DLC-jétől?

Az Incursion április közepén érkezik és érdekes újdonságokat hoz magával.

Írta: GeryG

A Ubisoft nyaralni küldte ügyeletes aranytojást tojó tyúkját, az Assassin’s Creed sorozatot, mivel az utóbbi időben picit kifulladni látszott a sok tojásban. De a franciáknak egy percig sem kell aggódnia, hiszen a baromfiudvaron akad még termékeny példány: Far Cry, Rainbow Six, Ghost Recon, hogy csak az FPS-eket említsük.
És persze ne feledkezzünk meg az aktuális tojásrakó-bajnokról, a Tom Clancy’s The Divisionről sem, amely MMO-ként szériává bővülés nélkül is képes lehet hosszú időre lekötni a játékosokat. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy időről időre frissüljön, bővüljön a tartalom, hiszen még egy MMO-t is ki lehet pörgetni, ha kellő energiát fektet bele az egyszeri játékos. Márpedig a The Division megjelenésekor messze nem kínált annyi tartalmat, mint a műfaj igazi nagyágyúi, így a fejlesztőknek még sok tennivalója van. Nem is pihennek, hiszen csak erre az évre két ingyenes és három fizetős DLC-t, kiegészítőt terveznek. Ezek közül az első kettő, az Incursion és a Conflicts lesz ingyenes. Az Incursions nyitja majd a sort április 12-én, majd valamikor májusban követi a Conflits, júniusban pedig az első fizetős DLC, az Underground, majd az év második felében a Survival és a Last Stand. Az Incursion megjelenése tehát már szinte a nyakunkon van, ezért a készítők a hivatalos Ubisoft blogon gyűjtötték össze, pontosan milyen újdonságokra számíthatunk tőle.
Ahogy azt a címe is sejteni engedi, új tevékenységre invitálnak minket, méghozzá kifejezetten csapatoknak szánt akciózásra. Az első ilyen „betörés” a Falcon Lost címet viseli és egy föld alatti víztisztító állomásra vezet minket, ahol a Last Man Battalion emberei befészkelték magukat és főhadiszállást építettek ki. Ide egyedül balgaság lenne lemerészkedni, ráadásul a két nehézségi fokozat mindegyike a legmagasabb szintet igényli: a hard fokozathoz is 31-es szintű felszerelés szükséges, míg a challenge fokozat még ehhez képest is vért izzaszt majd. Hogy még keményebb legyen a kihívás, nem lesz benne egyetlen mentési pont sem, így ha elbukik a csapat, a legelejéről kell újrakezdeni az egész küldetést. Cserébe akárhányszor neki lehet kezdeni és minden alkalommal új holmit gyűjthetünk össze odabent.
Négy új felszereléscsomag is debütál, amelyek mindegyike más és más játékstílushoz passzol: Sentry’ Call, Battle Gear, Path of the Nomad és Technician’s Authority. Ha egy csomag négy elemét összegyűjtjük, feloldunk vele egy vadonatúj adottságot, de ezt a készítők egyelőre nem leplezték le. A felszereléseknek egyébként is fontos szerepe lesz a jövőben is, ugyanis bár a karakterünk szintjét továbbra is 30-ban maximalizálták, a megfelelő felszereléssel tovább tudjuk javítani a statisztikáinkat, így a maximumra fejlesztett karakterekből is ki lehet hozni még többet.
Az egyik legfontosabb és a játékosok által már a béta tesztek alatt is kért újítás a játékosok közti barterkereskedelem megjelenése. Végre nem csak az árusoktól és az utcán tudunk új felszereléseket és fegyvereket szerezni, de más ügynököktől is. Ez különösen hasznos lehet, ha mondjuk egy nálunk magasabb szinten álló barátunk épp kiselejtez egy neki már nem elég hatékony karabélyt, ami nekünk még így is sokkal jobb az aktuálisnál, máris nyertünk az ügyön. A kereskedés egyébként meglehetősen puritán módon működik: az átadni kívánt holminkat egyszerűen le kell dobnunk a földre, társunk pedig majd felszedheti onnan. Ezt a fekete zónában csak a bejáratként szolgáló helyiségben tehetjük majd meg.
Ha már fekete zóna, itt is lesz újdonság: időnként ellátmánycsomagok potyognak majd az égből, amelyek érdekessége, hogy tartalmuk nem fertőzött, így nem kell külön kimenekíteni, ráadásul amit megszereztünk, azt már más játékos nem veheti el tőlünk. Épp ezért ezek a csomagok igazi bandaháborúkat válthatnak ki (a fejlesztők épp ezt remélik), de nem csak a többi játékossal kell megküzdenünk értük, hanem az MI banditáival is, akik védeni fogják. Az MI banditák (a fekete zónán kívül is) drónokat fognak használni, amiket nem lesz könnyű levadászni, cserébe plusz veszélyt jelentenek ránk. Emellett megjelennek a páncélozott főellenségek is, amelyekről lepattannak a golyók, így likvidálásukat másként kell megoldanunk. Szintén újdonság, hogy ha meghalunk, tovább követhetjük társaink harcát az ő szemükön át és adhatunk nekik taktikai tanácsokat.
Lesznek napi és heti feladatok is, amelyek teljesítés opcionális lesz. A feladatok között olyanok szerepelnek majd, mint megölni adott számú tisztogatót. Teljesítésükért pedig phoenix kreditet, division technológiát és hasonló jutalmakat kapunk majd.
Nagyjából erre számíthatunk tehát az Incursion DLC-től, amely április 12-én fog megjelenni. Az öt letölthető csomag közül ez, a Conflicts és a Last Stand mindhárom platformra egyszerre fog megjelenni, míg az Underground és a Survival az Xbox One játékosoknak 30 nappal korábban érkezik meg.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Tom Clancy's The Division

Platform:

Fejlesztő: Massive Entertainment

Kiadó: Ubisoft

Megjelenés: 2016. március 8.

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!