A Frictional Games tavaly ősszel bővítette trilógiává az Amnesia franchise-t, amikor megjelent az Amnesia: Rebirth. A játék időben eléggé eltávolodott az előző két epizódtól, viszont az univerzum megmaradt, ahogy a stílus és a hangulat is.

Amnesia: Rebirth teszt – Hátborzongató újjászületés
A Frictional Games visszatért az Amnesia világába, de időben sokat lépett előre.
A játék nem kevésbé volt ijesztő, mint elődei, a játékosokat végig követte egy baljós érzés, hogy valami figyel az árnyékból, néha pedig szemtől szembe is lehetett találkozni azzal a valamivel – ami persze nem túl vidám összeborulást jelentett.
De a stúdió úgy gondolta, hogy talán túl is tolták egy picit az ijesztgetést, amivel esetleg elriasztottak néhány játékost. Pedig a sztori is megérdemli, hogy végigjátsszák. Ezért úgy döntöttek, hogy egy picit enyhítenek az ijedősök gyötrelmein.
Ezért megszületett az Adventure mód, amely el is vesz a játékból, de valamennyit ad is hozzá. A legfontosabb, hogy e módban kiveszik az összes ijesztő elemet, hangeffekteket és persze a szörnyeket is. Így a fejlesztők állítása szerint egy Indiana Jones szerű kalandot kapunk a korábbi horror helyett. Cserébe viszont néhány extra puzzle és fejtörő is kerül a játékba.