A rajongók kb. az Alien: Isolation óta imádkoznak egy újabb JÓ Aliens játékért, de eddig sajnos hiába. Valahol talán érthető, hogy miért ódzkodnak a stúdiók hozzányúlni a xenomorph-témához, hiszen ezzel nagyon könnyű megégetni a kezüket. Hatalmas rajongótábora van az Aliens franchise-nak világszerte, akiknél igen-igen magasan van az a bizonyos léc. Ha nem elég jó egy játék, akkor bizony annak csúnya vége lehet. Elég csak a legendásan botrányos Aliens: Colonial Marinesra vagy a legutóbbi gyengus Aliens: Fireteam Elite-re gondolni.
A Tindalos Interactive néhány éve már megmutatta a két Battlefleet Gothic: Armada játékával, hogy van bennük spiritusz, most pedig az Aliens: Dark Descenttel próbálják meg újra bizonyítani a rátermettségüket. A játékot még tavaly nyáron jelentették be, de igazából eddig nem kényeztették halálra a rajongókat a részletekkel.
Most viszont egy nagyon fontos hírrel jelentkeztek: kiderült, hogy mikor fog megjelenni az izometrikus nézetű, csapatalapú (de szigorúan single player) taktikai játék. Egy vadonatúj játékmenet-bemutató végén fedték fel, hogy június 20-án lesz a premier. Ekkor PC mellett PlayStation 5-re és PlayStation 4-re, valamint Xbox Series X/S-re és Xbox One-ra fog megjelenni.
A játékban a U.S.S. Otago fedélzetén találjuk magunkat, az űrhajón utazó tengerészgyalogosok parancsnokaként. Nekünk kell összeállítani a közeli bolygón játszódó küldetésekre a csapatot, de okosnak kell lennünk, mert minden katonánk másban jeleskedik. Ez nem csak a taktikázás miatt fontos, hanem azért is, mert akit elveszítünk, azt végleg elveszítjük, így vigyáznunk is kell rájuk. Már csak azért is, mert lesz karakterfejlődés és bizony elég bosszantó lenne, ha egy jól felhúzott harcost veszítenénk el egy sarokban lapuló arctámadó miatt…