25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Sajtóközlemény/hirdetés

Google hirdetéskezelés és SEO (x)

Írta: hirdetés (x)

Szeretnél szintet lépni a vállalkozásoddal? Erre a legjobb eszköz, ha tudatosan és tervezetten hirdetsz. Szerencsére számtalan lehetőség kínálkozik: a Google-tól a Youtube-on át a Facebookig, Instagramig vagy épp a Tiktokig.

Alaptézis a célcsoport meghatározása, majd annak feltérképezése, hogy mely platformokon aktívak a tagok. Ennek fényében lehet megtalálni a számodra ideális hirdetéstípust. Ha pedig még a keresőoptimalizálással is foglalkozol, mindenképp pozitív változásokat tapasztalhatsz.

Az biztos, hogy a Google-t nem hagyhatod ki, de azt definiálni kell, hogy keresőben, térképen vagy épp Shopping reklámokkal jelenj-e meg. Hirdetéskezelés terén segítségedre lehetnek az olyan all inclusive marketing ügynökségek is, mint Marketinges Erika és csapata. Hivatalos Google Partnerként a terület minősített szakértői is, így minden bizonnyal jó kezekben lesz a céged, ha őket választod.

Google hirdetéskezelés és SEO (x)

Google Ads vagy SEO, esetleg mindkettő?

A mai napig megfigyelhető, hogy sokan keverik a Google Ads-t és a SEO-t, azaz a keresőoptimalizálást. Az is gyakori, hogy a kifejezéseket szinonimaként kezelik. Pedig két teljesen más szakterületről van szó, amelyek más-más szakértelmet igényelnek. Nézzük meg kicsit alaposabban mindkettőt!

Mi fán terem a SEO?

A SEO célja, hogy a weboldalad minél előkelőbb helyen szerepeljen a Google rangsorában, és mindezt fizetett hirdetések nélkül. Ennek hosszabb távon jelenik meg a pozitív hatása.

Létezik on-page és off-page SEO is. Előbbihez minden olyan dolog tartozik, ami az oldaladon és annak hátterében zajlik. Ilyen többek között a weboldal felépítése, optimalizáltsága vagy az URL struktúra, a formázások, a friss tartalmak, illetve a képek is.

Az off-page SEO pedig azokat a tevékenységeket foglalja magába, ami az adott site-on kívül zajlanak. Például ide tartoznak az oldaladra mutató linkek más webhelyekről. Ahhoz azonban, hogy ez megfelelően tudjon működni, először az on-page SEO-t kell tökéletesíteni.

Amit a Google Ads-ről tudni érdemes

Gyakorlatilag a Google Ads nem más, mint a Google kiemelt helyein megjelenő, kattintás alapú, fizetett hirdetési lehetőségek gyűjtőneve. Mi jellemzi?

  • Alapvető ismertetőjegye az, hogy csak a kattintásokért kell fizetned, magáért a megjelenésért nem. Ennek köszönhetően kisebb büdzsével is látványos eredményeket tudsz elérni, ha ügyesen csinálod.
  • A Google Ads egyfajta kapocs a felhasználók és a számukra releváns tartalmak között. A begyűjtött információk és az AI segítségével éri el a fogyasztókat. Ennek köszönhetően abszolút személyre szabott tartalmakkal tudod megszólítani a célcsoportodat.
  • Fontos része a remarketing kampány, ami azokra a látogatókra fókuszál, akik már jártak az adott weboldalon.

Azt felejtsd el, hogy akkor fogsz a Google találati listáján az elsők közé kerülni, ha rengeteget költesz hirdetésekre! A minőség és a relevancia is kulcsfontosságú. Ehhez pedig elengedhetetlen a stratégiai tervezés, akár szakértő ügynökségekkel együttműködés, hogy tudd, mi lenne a vállalkozásod számára a leghatékonyabb.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!