A Star Citizen minden idők legnagyobb játéka akart lenni, ehhez minden idők legnagyobb közösségi finanszírozását hozta össze a Cloud Imperium Games. Az egy dolog, hogy a több száz millió kapott dollár jelentős részét pénzzé tehető űrhajók készítése szivattyúzta fel. Az viszont, ahogy a jelek szerint a stúdió a munkatársakkal bánik, azon megint sokan fognak felháborodni. A legújabb hírek ugyanis arról számoltak be, hogy a stúdiónál néhány nap alatt számos munkatársat lapátra tettek. Ez önmagában sajnos egyáltalán nem lenne meglepő, de még talán különösebben nagy hírérték sem, ismerve a videojátékipar utóbbi éveit. Az viszont, ahogyan mindez lezajlott, az már nevezhető bicskanyitogatónak. Feltéve persze, hogy tényleg minden úgy történt, ahogy azt az egyik érintett leírta.
Az egyik kirúgott egykori fejlesztő tette közzé a történetét az X-en, ahol arról számolt be, hogy a stúdió egyik napról a másikra tette lapátra őt és több kollégáját mindenféle kompenzáció és köszönetnyilvánítás nélkül. Azt is hozzátette, hogy a stúdió elvileg a napokban tehet majd közzé erről egy formális közleményt. Egyes források szerint elsősorban a stúdió QA, vagyis tesztelő részlege érintett a leépítésben, de az érintettek pontos létszáma nem ismert.
A dolgot az teszi valóban bicskanyitogatóvá, hogy a stúdió október 19-én tartotta a legutóbbi CitizenCont, amire többek közt a Squadron 42 egy közel egészestés bemutatójával is készültek. Azt most hagyjuk, hogy a fenti videóban milyen állapotban van a sok éve több száz millió dollárból készülő játék… Ám a hírek szerint a stúdió az eseményt megelőző hetekben igen súlyos túlórákat, lényegében hétnapos munkaheteket írt elő a munkavállalóknak.
A dolgozóknak küldött körlevélből az derült ki, hogy a stúdió előírta az október 4-5-6., illetve az október 11-12-13. hétvégéken való irodai jelenlétet. Ezekre a napokra nagylelkűen reggelit és ebédet is biztosítottak a dolgozóknak, illetve a vasárnapokon engedélyezték, hogy home office-ban dolgozzanak, bár azt is javasolták, hogy inkább menjenek be az irodába azokon a napokon is.
Összegezve tehát: a Cloud Imperium Games október első felében hétnapos munkaheteket tartott, hogy időben elkészüljenek a CitizenConra szánt tartalmak és fejlesztések. Majd néhány héttel később az érintettek egy részének megköszönte (vagyis elvileg még azt sem) az addig munkát és szélnek eresztette őket… A stúdió egyelőre még tartozik az említett közleménnyel.