A digitális marketing világában a Google Ads az egyik legerősebb eszköz, amely lehetőséget ad a vállalkozásoknak, hogy elérjék potenciális ügyfeleiket. Azonban az is tény, hogy ha egy kampány nincs megfelelően beállítva, akkor könnyen előfordulhat, hogy rengeteg pénz elmegy feleslegesen anélkül, hogy valódi eredményt hozna.
Éppen ezért sok cégvezető teljesen jogosan teszi fel a kérdést, hogy van-e még több potenciál ezen a hirdetési felületen és hogyan tudná mindezt tökéletesen kihasználni?
A külsős Google Ads szakértő megbízásának lehetősége
Egy jól működő kampány jelentős bevételnövekedést hozhat, katotamas.hu oldalán megtudhatjuk, hogy van az a pont, amikor egy külsős ppc szakértő megbízása a legcélszerűbb döntés. De miért fordulhat elő az, hogy a kampány nem hozza az elvárt számokat? A szakértő pontosan ezt fogja megvizsgálni, és az adatok tükrében újra fókuszálja a teljes kampányt.

A leggyakoribb Google Ads hibák
Tuduk, hogy a Google Ads, a Facebook, a TikTok és más online kampányok nem olcsók. Így aztán egyáltalán nem lényegtelen, hogy az elköltött pénz hoz-e bevételt és mennyit. Lássuk, mi szokott lenni a leggyakoribb probléma:
- Nem megfelelő kulcsszavak kiválasztása.
- Hibás célzás.
- Túl alacsony vagy túl magas licitek.
- Nem megfelelő hirdetésszöveg és kreatív.
Miért éri meg a külsős szakértő bevonása?
Egy hozzáértő és tapasztalt szakember nemcsak beállítja a kampányokat, hanem folyamatosan monitorozza azokat, és a változó piaci környezethez igazítja a stratégiát. A cég céljaihoz és célközönségéhez igazítja a beállításokat, a lehető legjobban hasznosítja a költségkeretet, az eredmények elemzése alapján javítja és finomhangolja a kampányokat.
A vállalatvezető számára egy fontos kérdés, hogy vajon jól működik-e a jelenlegi Google Ads kampánya? Ehhez meg kell vizsgálnia azt, hogy hozza-e a kampány a kívánt eredményeket, megéri-e az egy vásárlóra jutó hirdetési költség, és időben lefutnak-e a kampányai? Ha bármelyik kérdésre nem a válasz, akkor érdemes Google Ads auditot végezni.
A PPC szakértő módszerei
A hirdetések teljesítményének elemzésére egy átfogó audit szükséges. Ennek része a kulcsszó- és célzásvizsgálat, a hirdetésszöveg, a vizuálok és a konverziós adatok elemzése, a költségkeret és licitstratégia felülvizsgálata.
A PPC szakértő nemcsak beállítja, hanem folyamatosan fejleszti is a kampányokat, a siker kulcsa ugyanis a kampányoptimalizálás, ennek eredményeképpen a hirdetések nem költséget termelnek, hanem profitot hoznak.
A tech világban a Google Ads egyik legnagyobb előnye, hogy csak a kattintásokért kell fizetni, a kattintás azonban nem elegendő. Az igazi cél az, hogy a látogatások valódi üzleti eredményeket hozzanak. Egy tapasztalt szakértő segítségével nemcsak a kampányok hatékonysága nő, hanem a vállalkozás vezetője időt, pénzt és energiát spórolhat meg. A jól beállított kampányban a hirdetések a megfelelő célközönséget érik el, és ezáltal a vállalat nagyobb profitot tud termelni.