Az Obsidian Entertainment egyike a szerepjátékok nagy szakértőinek. Talán nem akkora zsenik mint a Larian Studios, de kétségtelen, hogy már régen letették a névjegyüket. Olyan játékokat köszönhetünk nekik, mint a Neverwinter Nights 2, a South Park: The Stick of Truth, a The Outer Worlds két része, a Grounded és persze a Pillars of Eternity (és folytatása).
A stúdió jelenleg a Grounded 2 fejlesztésével van elfoglalva, de nem feledkeztek meg régebbi sikerjátékaikról sem. Ennek bizonyítéka, hogy a minap bejelentették, hamarosan nyílt bétát indítanak, méghozzá az idén már tízéves Pillars of Eternityhez. A béta témáját pedig egy vadonatúj játékmód adja, amelyért évek óta rágják a rajongók a fejlesztők fülét.
Ez pedig nem más mint a körökre osztott játékmód. A játék eredetileg valós időben zajló felfedezést és harcrendszert kínál, utóbbi során bármikor meg lehet állítani az időt, hogy az ember parancsokat osztogasson a csapattagoknak. Ám mivel az egész játékot erősen a Baldur’s Gate ihlette, így a rajongók régóta vágytak már egy igazi, körökre osztott harcrendszerre, amely sokkal jobban illik a műfajhoz.
A nyílt béta holnap rajtol el, ebben bárki kipróbálhatja, milyen lesz körről körre tervezni és kivitelezni a támadásokat. A készítők a második részből is vettek át ötleteket, de igyekeznek gyorsabb, pontosabb és dinamikusabb összecsapásokat kreálni. Akit esetleg nem győz meg a körökre osztott mód, az bármikor visszaválthat az eredeti mechanikára. Az új játékmódról a hivatalos oldalon olvashattok bővebben.
