A New World Computing valószínűleg soha nem fogja abbahagyni Might and Magic sorozatait, mely - figyelembe véve a rengeteg rajongót - érthető is. Sajnos azonban a mennyiség az utóbbi időben kicsit már a minőség rovására ment, a Might and Magic sorozat utóbbi két része már nem sikerült úgy, mint azt a korábbi epizódok után elvártuk. Az egészen más jellegű, de ugyanabban a világban játszódó Heroes of Might and Magic stratégiai-RPG játéksorozatnak eddig három része jelent meg. A harmadikhoz Armageddon's Blade címmel egy kiegészítő is a boltokba került, a most bemutatásra kerülő program pedig tulajdonképpen egy újabb küldetéslemez a HoMM3-hoz.
A The Shadow of Death alcímet viselő program azonban tartalmazza az eredeti Heroes of Might and Magic III játékot is, így azok is nyugodtan megvehetik, akik még nem rendelkeznek a programmal, nem kell külön a pénztárcájukba nyúlniuk miatta. Az eredeti játék hét kampánya mellett további hét teljesen új hadjárat kapott helyet a korongon, valamint 38 új küldetés az eredeti 40 mellé.
Aki egyáltalán nem ismerné a Heroes sorozatot, annak röviden annyit érdemes tudnia, hogy egy körökre osztott stratégiai RPG játékról van szó, melyben egy vagy több hőst irányíthatunk különböző küldetéseken keresztül. A játék persze a megszokott fantasy környezetben játszódik, így találkozhatunk elfekkel, orkokkal, pegazusokkal, stb., és hadseregünk is ilyen lényekből állhat össze. A területen kalandozva birodalmunkat is bővíthetjük a különböző épületek, bányák elfoglalásával, melyekből aztán különböző nyersanyagokra tehetünk szert. Központi épület a kastély, mely köré építkezhetünk is, és többek között itt toborozhatjuk hadseregünk nagyobbik részét is. A pályákon mindenfelé találkozhatunk különféle ellenséggel, és összefuthatunk ellenséges hősökkel. A csata is körökre osztott. Kezdetben felállnak egymással szemben a csapatok, aztán a hatszögalapú, egy képernyőnyi méretű pályán irányíthatjuk lényeinket. A csata során sokat számít a túlerő, de a szerencse, a varázslatok és a pályán begyűjtött varázstárgyak is szerepet kapnak.
Újítás az új változatban, hogy a hadjáratok során minden küldetés előtt átállíthatjuk a nehézségi szintet, így nem kell nagyon elkeserednünk, ha egy-egy pályát nem tudunk teljesíteni, egyszerűen lejjebb vehetjük a nehézséget és újból próbálkozhatunk. (Kezdőknek ez különösen jól jöhet.) Nyolc újfajta területtípus is van a programban, melyek mindegyike más és más előnyt illetve hátrányt nyújt. Az egyik területen például függetlenül hősünk aktuális szintjétől, mindig a legnagyobb szinten varázsolhatunk, ebből pedig van olyan változat is, mely egy-egy varázsterület varázslataira vonatkozóan adja csak meg ezt a képességet. Az elátkozott területeken pedig nem használhatjuk a magas szintű varázslatokat. A pályákon sétálva egyébként összesen 23 új lénnyel találkozhatunk. Új lehetőség még a varázstárgyak kombinálása, melynek eredményeként igencsak hasznos és erőteljes tárgyakat rakhatunk össze.
Feltehetően idehaza nem sokaknak van még force feedbackes egere, mindenesetre a készítők úgy gondolták, hogy ennek támogatását is hozzáadják az eredeti programhoz, hátha valaki örül neki. Jóval több játékost érint már a játékhoz járó hadjáratszerkesztő, melynek segítségével bárki tetszőleges történetet összeállíthat, valamint a bővített pályaszerkesztő, mely vadonatúj objektumokat és többféle beállítási lehetőséget tartalmaz.
A The Shadow of Death annyi újdonságot azért nem hozott a sorozatba, mint egy küldetéslemeztől az elvárható lenne, azonban a rengeteg új küldetéssorozat elég időre lekötheti a sorozat kedvelőit a negyedik epizódra való várakozás során. Mivel az eredeti verzióra nincs szükség, elsősorban azoknak ajánlott, akiket érdekel a Heroes of Might and Magic sorozat, és még nem rendelkeznek az eredeti HoMM3 játékkal.