26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Star Wars: Episode I: Racer

Írta: Viper

A LucasArts a Csillagok Háborúja első epizódjából készülő játék mellett egy szintén erre a filmre alapuló száguldós versenyzős programot jelentet meg. Azonban míg a The Phantom Menace a teljes film történetét dolgozza fel, addig a Racer csupán egy 15 perces részletet ragad ki a filmből. Ám mindazok, akik egy kicsit több belátással rendelkeznek a készülő filmbe, azt állítják, hogy ez a jelenet lesz a legmozgalmasabb része az egész történetnek. Feltételezhetőleg nagyon sokan látták már mindkét filmelőzetest, így minden érdeklődőnek többé-kevésbé van már képe a játék alapjául szolgáló versenyről.

A történet teljes mértékben igazodik a filmbeli eseményekhez. Ez idő tájt a galaxis nagy része a Pod Racing nevezetű bajnokságsorozatot kíséri figyelemmel, mint legfőbb szórakozási lehetőség. Itt kell megjegyezni, hogy a 'pod' magyarul hüvelyt jelent, így már érthető, hogy a verseny a különleges légpárnás járművek alakjáról kapta a nevét. Az általunk irányított főhős nem más, mint a fiatal rabszolgafiú, Anakin Skywalker, aki ezzel a versennyel szeretné visszanyerni szabadságát Jabba-tól. A verseny megnyerésére azonban statisztikailag nincs túl sok esély, már ha csak azt vesszük figyelembe, hogy eddig egyetlen alkalommal sem végzett ember az első helyen. Viszont arról sem szabad megfeledkezni, hogy van egy titkos fegyverünk: az Erő.

Természetesen a játék legfőbb eszközei a járgányok, amelyekkel részt vehetünk a versenyben. Nagyon fontos jellemzőjük, hogy mindegyik fegyvertelen. Ezen túl három fő részből állnak: a középső pilótafülke, valamint a két oldalán elhelyezkedő hajtóművek, amelyek különböző vezetékekkel kapcsolódnak a központi részhez, illetve egy vékony elektromos sugárral egymáshoz. Rengeteg típusú jármű vesz részt a versenyben, amelyeknek mindegyike egyedi pilótákkal rendelkezik. Ezek közül is legfőbb riválisunk a korábbi versenyek ásza, Sebulba, akit érdekes csalásai tesznek veszélyessé. A járgányok kinézetre is különböznek egymástól: az egyik igen csicsás, míg a másik egy más formájú hajtóművel rendelkezik. Természetesen a teljesítményben is nagy különbségek vannak: míg az egyik gép kiemelkedően magas sebességgel rendelkezik, amellett túlságosan törékeny - vagy éppen fordítva. Minden egyes alkalommal, amikor sikerül legyőzni az adott bolygó főnökét, az ő járgánya is bekerül a választható eszközök közé a játék későbbi pályáihoz. De természetesen mindvégig maradhatunk a kezdeti járművünk mellett is, ami egy közepes nagyságú és felszereltségű szerkezet. Ezeken a paramétereken azonban a játékmenet előrehaladtával folyamatosan változtathatunk a jármű fokozatos fejlesztésével. Ilyenkor kell felkeresni a filmben is szereplő Watto nevezetű szerelőt, aki értékes holmikat árul. Ezekért persze nem kevés összeget kell otthagyni nála, de ha sorra megnyerjük a versenyeket, akkor az anyagiakkal sem lesz gondunk. Ilyen alkatrészek lehetnek: különböző gyorsítók, önjavító rendszerek, hűtő berendezések stb.

Annak ellenére, hogy a gépek nincsenek felfegyverezve, számos lehetőség kínálkozik az ellenfelek szabotálására. Azt azonban nem nehéz kitalálni, hogy leggyakrabban mi leszünk azok, akik ellen ezek a szabotázsakciók irányulnak.

A játék azonban leginkább a sebességről szól. Számos érdekes pályán kell végignyargalni a hangsebesség határán. Itt is van turbó, amivel persze csínján kell bánni, ha nem akarjuk, hogy a hajtóművünk tüzet fogjon - ekkor nincs mit tenni, mint megvárni, míg az önjavító berendezések elvégzik munkájukat, amivel értékes (másod)percek mehetnek kárba. Több mint 20 pályán kell bizonyítani tudásunkat, amelyek meglehetősen változatos képet festenek. A kezdő és végső futamok egyaránt a Tatooinon kerülnek megrendezésre, a többi helyszín pedig 7 változatos bolygó közt lett felosztva. Így aztán a homokdűnék után kénytelenek leszünk megismerkedni egy jég borította bolygó alagútjaival, egy gázból álló planétával, ahol még az utak is hiányoznak, vagy egy másik világ mocsárvilágával, illetve hegyes vidékeivel. Persze a különböző földrajzi adottságok más és más veszélyforrásokat rejtenek magukban, így nem kizárólag a Tusken barátaink akciói veszélyeztetik életünket, hanem gyakran kell számítani az adott bolygón például meteorzáporra, kőomlásra, lávakitörésre, ciklonra, és még sok más csemegére.

Mindezek megvalósításához természetesen elengedhetetlen egy 3D gyorsító, e nélkül nem is fut majd a program. Így viszont valóban gyönyörű megoldásokkal kápráztatnak majd el minket. A készítők ígéretei szerint a sebesség érzékelésére fektetik a legnagyobb hangsúlyt, de olyan látványos megoldások sem maradnak el, mint a Tatooine napjának vakító hatása, vagy a helyenként az arcunkba csapódó ködfoltok, illetve a pórul járt versenyzők járgányainak robbanási.

A Csillagok Háborúja környezetből adódóan senki ne számítson arra, hogy a száguldás olyan lesz, mint mondjuk egy ralli verseny. A repülő szerkezetnek meglesznek a maga irányítási különlegességei, ami a három fő egység külön-külön készült modellezéséből adódik. Így például arra is lehetőség lesz, hogy egymástól függetlenül szabályozzuk a jobb és bal hajtómű teljesítményét.

A készítők nem feledkeztek meg a többszemélyes játékról sem. A Racer játszható lesz helyi hálózaton és az Interneten egyaránt. Ezeken a versenyeken is hasonló feltételek mellett vehetünk részt, vagyis egy idő után szinte mindegyik járgány választható a küzdelmekhez, amelyek a későbbiekben tovább is fejleszthetők. Az egyetlen kivétel Sebulba gépe, amellyel csak akkor repülhetünk, ha az egyszemélyes játékban már megvertük őt.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Star Wars: Episode I: Racer

Platform:

Fejlesztő: LucasArts

Kiadó: Activision

Megjelenés: 1999. június 4.

Minimális rendszerigény: Pentium 166, 32 MB RAM, 4xCD-ROM, 3D gyorsító, DirectX 6.1

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!