26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Egyéb

Warcraft III multiplayer tippek

A multiplayer játékrészhez külön tippgyűjteményt állítottunk össze.

Írta: Phoenix 26 hozzászólás

Az elmúlt hét alapvető ötletei, javaslatai után lássunk most néhány jótanácsot a multiplayer játékok elkezdéséhez, avagy hogyan érdemes elkezdeni építeni a bázisunkat. Ezt fajonként külön fogjuk ecsetelni.

Orkok

  • Először három Peon-t küldjünk bányászni, a negyedik építsen oltárt, az ötödik pedig egy Orc Burrow-t. Amint ezek készen vannak, küldjük őket fát vágni.
  • Vegyünk még 3 Peon-t, egy vágjon fát, a másik kettő bányásszon. Amint megvan az arany, vegyünk még egy Peon-t.
  • Ha összegyűlt a 70 fa, építsünk egy barakkot, aztán vissza a Peon-nal a favágáshoz.
  • Amint kész az oltár, képezzük ki az első hőst. Blademaster ajánlott.
  • Építsünk még egy Orc Burrow-t, és egy War Mill-t.
  • Ha kész a barakk, kezdjük el kiképezni a Grunt-okat, és ne is hagyjuk abba, míg a 30-as Food limit meg nem telik.
  • A War Mill-ben fejlesszük fel először a fegyvereket, aztán a pajzsokat.
  • Építsünk még egy Orc Burrow-t, és fejlesszük fel a Great Hall-unkat.
  • Időközben elkezdhetjük irtani a bázisunk környékén a rosszarcúakat.
  • A főépületet azonnal fejlesszük tovább a legfelső szintre, amint lehet. Ez függhet attól is, hogy a portyázás során mennyi aranyat sikerült összeszedni. Építsünk egy Spirit Lodge-ot, és rögtön fejlesszük a sámán Adept és Master Training-jét.
  • A Fortress-ünkben fejlesszük ki a fosztogatást (Pillage), a barakkban pedig a Berserker Strenght-et.
  • Kezdjünk el minél több Orc Burrow-t építeni, és kiképezni sámánokat és Grunt-okat nagyjából egyenlő számban.
  • Ha mindezidáig még nem támadtak meg minket, akkor igen jó esélyünk van a játék megnyerésére. Ha úgy gondolod, még vehetsz Raider-eket, vagy Tauren-eket, de ha minden igaz, nem lesz rájuk szükség. A Grunt-ok Bloodlust-tal, Berserk-kel elég erősek, és gyorsak.
  • Felderíteni mindig érdemes, mert nem csak az ellenfél pozícióját tudhatod meg, hanem kiderítheted, milyen fajjal játszik, ha addig még nem tudtad, milyen hőst választott, és végül, de nem utolsó sorban, hogy földön támad, vagy levegőben.

    Emberek

  • Az első öt parasztot zavarjuk be a bányába, és vegyünk belőlük rögtön még ötöt. Az első építsen fűrészmalmot, minél közelebb az erdőhöz természetesen, a második farmot, a harmadik barakkot, a negyedik oltárt, az ötödik meg már mehet is fát vágni. A többit is, amint végzett, küldjük a málnásba. Építsünk még egy kovácsműhelyt, amint lehet, és kezdjük el benne a fejlesztéseket. Innen pedig négyfelé válik az út, ki-ki kövesse a neki tetszőt. (Illetve rengeteg felé válik, de most csak négyet írok le…) 1. Gyalogos hadsereg
    Ez a variáció jól működik akármelyik hős támogatásával. Egy Mountain King Footman-ekkel nagyon hatásos lehet akármilyen hős ellen. A Mountain King-gel előremegyünk, lebénítjuk a bandát, aztán jöhet a Footman roham. Esetleg jól működhet még a hit-and-run taktika (odaszaladunk, pofán vágjuk a nagy vagányt, aztán futás, míg vissza nem üt!).
    Ha egy Archmage a vezér, akkor eleinte érdemes vízelementált használni. Azt legalább nyugodtan előre lehet küldeni golyófogónak, előbb-utóbb úgyis meghal. Aztán mikor már jégvihar varázslatunk is van, bánjunk vele óvatosan, mert a saját egységeinket is sebzi.
    A Paladin pedig azért rendkívül hasznos, mert tud gyógyítani. Elég vele arra ügyelni, hogy az embereinket életben tartsuk, aztán a későbbiekben az aurája is megkönnyíti a dolgunkat. Itt az az egy szépséghibája van a dolognak, hogy ha ne adj’ isten a levegőből támadnak akkor bizony nem lehet mást tenni, mint szaladni…

    2. Lövész csapat
    Ez a stratégia akkor működik leginkább, ha látjuk, hogy az ellenfél nem állít elő rögtön nagy hadsereget, inkább mindjárt az elején kifejlesztget mindent. Egy kis bónuszt adhatunk a hatásfokhoz, ha néhány varázslónőt is elvegyítünk a csapatban. Már csak a lassító varázslata miatt is… Egyvalamit azonban ne próbáljunk meg: lövészekkel bázist lerohanni ostromgépek támogatása nélkül. Vigyünk pár tankot, törpe aknavetősöket, a lövészeket pedig csak arra használjuk, hogy az ostromlóinkról levakarjuk a túl közel merészkedett ellent.
    Lövész csapat élére ne Paladin-t állítsunk, mert az valahogy nem passzol oda. A Mountain king Thunderclap varázslata például nagyon hasznos tud lenni. Beszaladunk vele a sűrűbe, nyomunk egy Thunderclap-ot, aztán tűnés! A lövészek és aknavetősök meg leaprítják a szédelgő ellenfeleket.
    Az Archmage megint csak jó választás lehet itt, mert ugyebár egy vízelementál golyófogónak mindig jól jön, és a jégviharral sem kell annyira óvatoskodnunk, mert a lövészek nem mennek közel az ellenfélhez.
    Ha igazán kínos szituációkat akarunk előidézni ellenfeleinknek, akkor menjünk az Archmage/Mountain King párossal. Na meg persze a lövészekkel, és egynéhány boszival. De ez a taktika inkább hosszabb játékok vége felé alkalmazandó, mivel nem árt kifejleszteni mindent az offenzívában résztvevő egységeknek.
    És ne feledjük: összpontosított tűz! Ha minden lövészünk másik közelharcos egységet lő, akkor a vége az lesz, hogy azok gyakorlatilag minden probléma nélkül elérik a Rifleman-eket, és lecsapják egyiket a másik után. Ha viszont minden lövész ugyanarra a célpontra tüzel, akkor egy-két lövéssel harcképtelenné tehető egy egység, és egyenként ki lehet őket irtani.

    3. Vegyes csapat
    Ez már egy kicsit komplexebb stratégia. Tegyünk a hősünk mellé 6 Footman-t és négy Rifleman-t. Vadásszunk agresszíven, és fejlesszünk folyamatosan. Vegyes csapat élére viszont - az előbbi taktikával ellentétben – a Paladin való. Az aurájával, a gyógyítással még a Footman-ek is nagyon jó teljesítményt nyújtanak. Persze jobbak a lovagok, de ha felállítunk egy nagyobb lovas különítményt, bizony ki fognak minket zabálni a vagyonunkból… Ha itt is két hőssel akarunk aratni, másodiknak a Mountain Kinget ajánlanám. És ha lehet, a Paladin-t tartsuk hátul, az csak gyógyítgasson, a Mountain King-et meg nyugodtan küldjük be a sűrűbe. Devotion Aura-val és Holy Light-tal támogatva, Thunderclap-ot és Avatar-t használva, Inner Fire varázslat hatása alatt csodákra képes. Ez utóbbihoz viszont magunkkal kell vinnünk egy papot.

    Sötét Elfek

    A Sötét Elf faj talán a legerősebb a játékban. Igaz, korai rush-ok ellen nem nagyon van nekik mivel védekezni – késői rush meg ugye nincsen – de az igen erős hőseik a gyakorlatilag kifogyhatatlan manakészlettükkel - a Moon Well-eknek köszönhetően – majdnem minden támadást képesek visszaverni. A Keeper of the Grove hamar mindenki kedvenc hősévé vált. És ennek megvannak az okai:

  • A Treantok nemcsakhogy egy csata menetét képesek eldönteni, de a Keeper of the Groove-ot egy gyilkológéppé teszi, már ami a Creep-eket illeti (a pályán található semleges, ám annál agresszívebb egységek). Néhány íjásszal kiegészítve a csapatot, majdhogynem bármelyik Creep-csapatnak nekimehetünk. Azért ha találunk két kő-gólemet, meg egy gránit-gólemet egy kupacban, inkább kerüljük ki őket…
  • Az Entangling Roots varázslattal mozgásképtelenné téve a közelharcra szakosodott hősöket könnyedén megölhetjük, ráadásul még Town Portal-lal sem tud elmenekülni.
  • A másik két képessége is igen hatásos a megfelelő szituban alkalmazva. A Keeper of the Grove-on kívül csak egy hős van, a Paladin, akinek a legfelső szintű varázslata nem a hőst segíti, hanem a társait.

    Na de most jöjjenek a bázis-építési instrukciók:

  • Az első öt Wisp-et küldjük bányászni, és kezdjünk kiképezni két újat. A főépület rally point-ját helyezzük el a bányán, vegyük ki onnan az egyik Wisp-et, és építsünk vele oltárt. vegyük ki a másodikat is, azzal meg építsünk Moon Well-t.
  • Amint van rá pénz, vegyünk még egy pár munkást, és küldjük őket fát kitermelni.
  • Ha már van két fagyűjtögető Wisp-ünk, a harmadikkal építtessünk egy Ancient of war-t.
  • Kezdjük el kiképezni a Keeper of the Grove-ot.
  • Küldjük szépen sorba a Wisp-eket fát gyűjteni, amíg nem lesz belőlük összesen 13 darab. Később úgyis csökkenni fog a számuk az építkezések során, de eleinte rengeteg fára lesz szükségünk.
  • Építsünk mielőbb egy újabb Moon Well-t.
  • Az időközben elkészült Ancient of War-ban kezdjük el kiképezni az első két íjászt.
  • Építsünk még egy Ancient of War-t.
  • Miután megvan az első hősünk, nagyban függ a további építkezések menete a Creep-ektől befolyt aranymennyiségtől, ami pedig természetesen attól függ, hogy milyen gyorsak, és hatékonyak vagyunk.
  • Építsünk mielőbb egy Hunter’s Hall-t, és egy Ancient of Lore-t.
  • Érdemes a tizedik íjász után Huntress-ekre váltani, az Ancient of Lore-ban pedig lássunk neki a Dryad-ok folyamatos kiképzéséhez, akik nagyon hasznos támogató egységek.
  • Képezzük ki a második hőst. Priestess of the Moon ajánlott, az igen effektív felderítő képessége miatt.

    Stratégia
    Nincsenek aranyszabályok, csak néhány irányadó jó tanács:

  • Nyírjuk ki az ellenséges hőst minél előbb. Egy csapat íjásszal lőjük, Dryad-dal lassítsuk le, Keeper of the Grove-val tegyük mozgásképtelenné, mikor már kevés a HP-ja.
  • Ha netalán valamilyen okból nem tudjuk a hőst elkapni, mondjuk nincs elég manánk az Entangle varázslathoz, akkor fogjunk egy-két Treant-ot – mert valószínű, hogy a nagy csatában arra ment el a mana :) – és küldjük utána, hagy üldözzék. Elkapni úgysem fogják, de legalább nem unatkozik, amíg élnek a Treant-ok.
  • Fordítsunk nagy figyelmet a felderítésre. Mindig legyünk vele tisztában, hogy mire készül az ellenfél, és mindig álljunk készen a válaszlépésre.
  • Az első nagyobb csata után kezdjünk el terjeszkedni. Persze feltételezzük, hogy azt megnyertük, van egy kis időnk egy új főépületet felhúzni, ellátni némi védelemmel, és megkezdeni a kitermelést. Egyébként a védelem az Elfeknek egyik gyenge pontja, úgyhogy próbáljunk olyan helyre települni, ahol nem igazán számít rá. Használjuk ki a biztonságot adó bizonytalanságot.

    A következő kelepcéket próbáljuk elkerülni:

  • A Priest-eknek van egy erős varázslatuk idézett lények ellen, úgyhogy az izmos Treant-jainkat megeszik uzsonnára. Ajánlatos először őket kiirtani, és csak aztán megidézni a Treant-okat. Esetleg a Wisp-ek Detonate képességét használhatjuk a varázstudók ellen. Ez ugyebár egy olyan robbanás, ami nem a HP-ját szedi le az ellenfélnek, hanem a manáját. Hát szegény kis füstpamacsunk odavész, de mint mondottam volt, a háború már csak ilyen.
  • Az Elfeknél a legnagyobb kihívás a légitámadás lehet. Ha egy olyan szituban találjuk magunkat, hogy az ellenfél Grunt-okról Wyvern-ekre váltott, mert mi íjászokról Huntress-ekre váltottunk, akkor bizony benne vagyunk a kovászban, de nyakig. Ezért is nagyon fontos a jó felderítés.

    Élőhalottak

    Építkezzünk!

  • Küldjünk három Acolyte-ot bányászni, a Ghoul-t pedig szabadítsuk rá az erdőre.
  • Kezdjük el két Acolyte legyártását, a Rally Point-ot tegyük a bányára.
  • A meglévő két maradék Acolyte-unkkal építsük kriptát és Ziggurat-ot. Amint pénzünk engedi, Graveyard-ot is.
  • Ha kész a kripta, gyártsunk Ghoul-okat ezerrel.
  • Fejlesszük tovább a Necropolis-t.
  • Ha kész a Halls of the Dead, képezzük ki a halállovagunkat, rögtön utána a Dread Lord-ot.

    TÁMADÁS!
    Nem kell ám sokat vacakolni, a zombik úgyis kegyetlen szemét állatok, ugorjunk hát neki az első ellenfélnek. Vigyük a két hősünket, markoljunk fel néhány Ghoul-t, aztán hadd szóljon. De nem ám lerohanni a bázisát! Az a Ghoul-oknak nem fekszik. Csak szépen marasztaljuk otthon az ellent, ne nagyon kalandozzon, ne szerezzen tapasztalati pontokat, ne terjeszkedjen, és így tovább. Ha ezt elég sokáig bírjuk, a Crypt Fiend-hez hasonló high tech szörnyellák nélkül, akkor igen jelentős anyagi biztonságra tehetünk szert. A Ghoul-oknak azért fejlesszük ki, amit lehet. A pajzsuk nagyon fontos, mert amúgy egészségileg igen alulvezérelt jószágokkal van dolgunk. Aztán a Cannibalize is jó muri, igaz a Death knight amúgy is gyógyíthatja őket, de nem árt, ha egy kis táplálék kiegészítővel feljavítják étrendjüket. A Ghoul Frenzy pedig egyszerűen nélkülözhetetlen.

  • Vigyázzunk a Ghoul-okra, harc közben figyeljünk oda rájuk, és ha valamelyiknek egyharmadára visszaesik az életereje, vegyük ki őket az első sorból, és etessünk vele némi harctéren elesett egykorvolt dicső harcost.
  • A hősök itt nagyon lényegesek. A két hős aurái nélkül a Ghoul-janikon úgy átgyalogolhat az ellenség, mintha ott sem lennének.
  • Ugyebár azt mondanom sem kell, először öljük meg a hősöket, derítsünk fel alaposan, fejlesszünk folyamatosan, és a többi, és a többi.
  • Az Archmage Blizzard-ja elég alaposan kiegyelheti a Ghoul-csapatunkat, ezzel vigyázzunk.
  • Undead-éknél hál’ istennek minden támadásra van gyógyír. Légitámadás ellen használjunk Crypt Fiend-eket a Web speckóval, tömeget pedig nem vízágyúval oszlatunk, hanem Banshee-val, és nekromantával. Ha pedig az ellen nem átall őrtornyokat építeni a bázisunk közelében, akkor vakarjuk elő a húsostalicskákat (Meat wagon). Ez egyébként a Ghoul-os taktikánk következménye lehet, mivel azok épületek ellen igen gyengék.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Warcraft III - Reign of Chaos

Platform:

Fejlesztő: Blizzard Entertainment

Kiadó: Vivendi Universal Publishing

Forgalmazó: N-Tec

Megjelenés: 2002. július 5.

Minimális rendszerigény: Pentium II 400, 128 MB RAM, 8 MB-os 3D kártya, 700 MB HDD, 4xCD-ROM

Ajánlott konfiguráció: Pentium III 600, 256 MB RAM, 32 MB-os 3D kártya

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Cyrus
Cyrus [187]
A wyvernt én sem szeretem.
Ha az ellen légi egységeket gyárt, akkor leghasznosabb szerintem a headhunter. Bloodlusttal és jól kifejlesztve szétszed minden repülő egységet. Tudjátok, a pierceing damage 150%-kal üti a heavy armort.

Taurent sem nagyon szeretem. A heavy páncélja miatt a headhunterek, elf íjászok, riflemanok, meg a crypt fendek hamar leszedik. Ha az ellen nehéz egységre gyúrt, akkor a headhunter/grunt+sámán(bloodlustal) büntet.
Orkkal különben is az elején ajánlatos nyerni, ha elhúzódik a csata és már a taurenek fejlesztésén kell törni a fejünket, akkor szerintem gázgéza van. Különösen ha elf az ellen.
Az a rohadt starfall varázslat már jópár kellemetlen percet szerzett. Ha NE az ellenfél nálam az az első, hogy vagy a mirror image, vagy a két farkas indul a bányák felé, hogy hol van az ellen.
NE-t hamar le kell nyomni különben gáz.
Masta Killa
Masta Killa [2]
gzur
Igazad,van a Far Seer tényleg jó hős,csak az a kár,hogy a földrengés elég gyenge lett.Ha jól tudom neki is meg kell állnia amí hat a spell.Mondjuk az biztos,hogy jobb mint a Blademaster,másodjára mindíg őt hívom meg én is.



Wyverneket pedig azért érdemes vinni,mert ha csak földi egységeket viszel,akkor nem férnek hozzá rendesen az ellenséghez.Főleg ha van négy-öt tauren is a csapatban.Én inkább nem viszek Raidereket,helyettük inkább wyvernt, főleg a légi egységek ellen(+troll headhunter).Az is igaz,hogy a kodo nagyon sebezhető,de szerintem megéri vinni eggyet a war drums miatt,vagy lenyelni vele valami jó drágát(druid of the claw,mortar team,abomination) és pucolni vele a sereg mögé,vagy vissza a bázisra.
gepe
gepe [4]
gzur!

A Tauren Chieften reinkarnációjában a "240 second cooldown" nem azt jelenti, hogy 4 perc múlva tér vissza. Ez a képesség késleltetési ideje. Tehát ha csatában meghal a tauren törzsfőnök, akkor kb. 5 mp után teljes hp-val tér vissza, de a spell csak 4 perc után használható újra. Tehát ha meghal a hős, és 4 percen belül sikerül megint lenyomni, akkor már csak az Altar és néhány száz arany segít.

A war stomp pedig szerintem elég hatásos, mert 3. szinten 5 mp-ig stunol, addig pedig letelik a késleletetés, és megint használható. A tauren hős pedig nem egyedül erős, mint a Blademaster(mirror image miatt) hanem sereggel, hiszen az Endurance aura növeli a mozgási és a támadési sebességet, és ha mellé még bejön még egy kis bloodlust...
A Reincarnation-ről meg csak annyit, hogy egy játékban az első számú hős általában felfejlődik 6. szintre, márpedig egy csatában egymás után 2-szer lenyomni egy hatos szintű hőst nem olyan könnyű feladat(nem beszélve egy 8-10-es hősről többjátékos partikban). Az persze igaz, hogy ha a tauren bajban van, böszme mérete miatt elég nehéz kihozni a balhéból.

Tipp: ha Blademaster-es orc ellen játszol, és az ellen hőse hirtelen eltűnik(magyarul a Windwalkra gyúr), akkor vegyük egy "Gem of true sight"-ot egy goblin laborban(asszem 200 arany). Ekkor a hősünk már minden láthatatlant látni fog.
Egyébként szerintem nem érdemes skillpontot elnyomni a windwalkra, a mirror image és a critical strike hatásosabb.
gzur
gzur [96]
en egyszer sem neztem gepi replayt. Szerintem sokkal elvezetesebb ha magadtol talalsz ki optimalizalasokat az elejere. Ez benne a jatek, hogy gondolkozol rajta nem mechanikusan csinalod azt amit a tobbiek.

Cyrus: Igazad van a hasonlitgatasban, de szerintem ez egy nagyon jol sikerult keveres. Ha nyugis, kiepulos gondolkodos valodi strategiat akarok jatszani, akkor a korokre osztott a legjobb. Szerintem a real time es a strategia nem fer meg egyutt.
Es a hangsuly itt is a porgesen van. Szerintem a legtobb multis jatek azert sikeres, mert porog. Es ha csak 1 orad van, akkor is erdemes leulni ele mert telejsen ki tudsz kapcsolni es ugy kellsz fel, hogy de jot jatszottam!
A farkaslovasokra jok amiket irtal! Erre meg nem is gondoltam... eddig mindig csak akkor gyartottam, ha az ellenfelnek legi egysegei voltak.

Masta Killa: nekem is ork a kedvencem, de szerintem a legjobb hero a Far Seer. Mivel lo ezert konnyebb megvedeni, a varazslatai nagyon jok!! A chain lighting nagyon alat a farkasidezes pedig igenis fontos! A Tauren lassu... ha belekeveredsz egy nem nyero csataba, akkor ki nem hozod onnan! Idezheted ujra sok penzert... vagy varhatsz ra 4 percig. Az nagyon sok.
En samant nem nagyon hasznalok. Szerintem vagy saman, vagy witch doktor. Nincs penz mindkettot felupgradelni es a gyogyitas fontosabb.
Persze le lehet verni a gepet ugy is ha beveded magad, nyomatsz kodo-t meg taurent, de nem ez a nyero taktika... idoigenyes... eltarhat orakig is es a banyak hamar kifogynak. Ha nyomatod a gruntokat, rusholsz, akkor akar 20 perc alat is siman hazavagsz egy gepet (es meg lehet, hogy sokat mondtam). A wyvern pedig szerintem nagyon gagyi... sokba kerul, keves a hp-ja. Mi a jo benne?

Meg nem voltam Kani-n, de lassan szeretnek, ha eleg jora felgyurom magam:). Van aki irogat ide es jar fel kanira? Mikor erdemes ott nyomulni? Mikor vanank fent sokan?
Masta Killa
Masta Killa [2]
Helló mindenki!Szerintem is megéri ellesni a gép taktikáját az elején,csak arra kell figyelni,hogy és a hős mellett legyen legalább két-három alapegység,vagy idéző skillt használjon.Nekem momentán az orkok jönnek be igazán,a legjobb hősük pedig a Tauren a war stomp és a reinkarnáció miatt,de az aurája is nagyon jó,esetleg másodiknak a Far Seer a villámmal meg a farkasidézéssel,de ő nem olyan fontos.

Más:
Nem akarok senkit sem fikázni,de elmondaná valaki,hogy miért olyan jó a sámán+witch doctor kombináció.Ugyanis néztem visszajátszásokat és aki orkokkal volt az mind ezt nyomta.Nem láttam egy Kodo-t vagy egy taurent vagy wyvernt sem,pedig szerintem ezekkel nem nehéz nyerni a gép ellen,főleg ha jól be van védve a bázis és legalább két witch doctor vár már a healing wards-sal.Legalábbis eddig bejött.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (26 db)