26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Végigjátszás

X-Files: The Game végigjátszás

Írta: Viper

Alaposan nézzük meg a játék bevezető képsorait, ugyanis a történtek fontos szerephez jutnak a további játék során. A főmenüben elsőként érdemes jól bekalibrálni a gépünk teljesítményének megfelelő paramétereket egyrészt az élvezhetőség miatt, másrészt a kritikus pillanatokban fontos lehet, hogy ne ugráljanak a képek. A játék kezelésével nem hinném, hogy valakinek is gondja akadna, mert minden nagyon egyértelmű: a szem alakú kurzor megjelenésekor megnézhetjük közelebbről is az adott tárgyat; a száj formájú kurzor feltűnésekor beszélgetést kezdeményezhetünk; továbbá az elektromosságot jelképező kurzorral bizonyos tárgyakat vehetünk használatba, vagy rakhatunk el; a különböző irányba mutató kezek eléggé egyértelműek. Ennyi előkészítés után kezdjük el Craig Willmore ügynökkel a nyomozásunkat

Seattle, F.B.I Field Office - 1996. április 2.

A folyosóra lépve Cook ügynökkel találkozunk. Hallgassuk meg a mondanivalóját, és egyelőre legyünk hozzá barátságosak a válaszunkban, de az se baj, ha egyszerűen megvárjuk, míg magától továbbáll. Egy lépést előre majd balra lépve menjünk be az irodánkba, ahol először is nézzünk jól körül. Különösen fontosak a kitűzőtáblán levő papírokra felírt szavak. Miután leültünk az asztalunkhoz, csörög a telefon, úgyhogy vegyük is fel. A főnökünk keres, mert beszélni szeretne velünk, így következőként keressük meg az irodáját. Ha segítségre lenne szükségünk az épületben való eligazodásban, a folyosó végén levő kijárati ajtón van egy kis térkép.

Főnökünk irodájában Skinner igazgatóval találkozunk, aki részletesen beszámol arról, hogy két ügynökének nyoma veszett: természetesen Dana Scullyról és Fox mulderről van szó. Kapunk egy fekete-fehér fotót kettőjükről, egy színes arcképet Scullyról, egyet Mulderről, valamint az ügynökök személyi lapjait. A kapott dossziéban gyűjthetjük a nyomozásunk előrehaladtával az üggyel kapcsolatos különböző feljegyzéseket.

Beszéljünk Skinnerrel. Kérdezzük meg, hogy hol látták legutoljára a két eltűnt személyt, illetve hogy éppen milyen ügyön dolgoztak. Ezek szerint a Dullas Nemzetközi Repülőtérről Tacomába repültek, és legutolsó ismert tartózkodási helyük a Comity Inn Everett városkában. Kérdezzünk még a korábbi viselkedésükről. Feltétlenül tegyünk fel minden kérdést, még ha olykor lényegtelennek tűnnek is, ugyanis később egy újabb kérdéshez vezethetnek, ami viszont már elengedhetetlenül fontos a továbbhaladáshoz.

Beszéljünk a főnökünkhöz is. Ő ugyan nem rendelkezik sok információval, viszont arra utasít minket, hogy adjunk át minden más folyamatban lévő ügyet Cooknak. Mikor elhagyjuk az irodát, pont vele találkozunk, és legyünk komolyak a kíváncsiskodó társunkkal. Utána menjünk be az irodájába, és beszéljünk vele mindenről.

Menjünk vissza az irodánkba, üljünk az asztalhoz, majd a telefon alatti jobb oldali asztalfiókból vegyük magunkhoz a pisztolyunkat, a bilincset, és a jelvényünket. Használjuk egy kicsit a számítógépet. Ugye mindenki emlékszik még ügynökünk teljes nevére (Craig Willmore), illetve jól megjegyeztük a kitűzőtáblán lévő szavakat, amelyek közül SHILOH a kódszó számítógépünkhöz. Olvassuk el az E-mailjeinket.

Vegyük magunkhoz az asztalon fekvő mappát, tele a jelenlegi ügyeinkkel, és adjuk át Cooknak. Amennyiben mindenkinek minden kérdést feltettünk, Cook szobáját elhagyva Skinnerrel együtt elindulhatunk Everettbe. Menjünk a kijárat ajtóhoz, majd válasszuk Everettet uticélnak, azon belül is a Comity Inn legyen a cél.

Everett, Comity Inn - 1996. április 2.

Beszéljünk a pult mögött álló hölggyel, majd mutassuk meg neki igazolványunkat. Kérdezzük ki a két eltűnt ügynökről: sajnos semmi különössel sem jut eszébe. Kérdezzük meg az ügynökök által kölcsönzött autó felől: ez egy 621517 rendszámú Ford Taurus - a fecni belekerül az adatokat gyűjtő mappába, illetve a nálunk levő kis számítógépbe is. Kérjük meg a hölgyet, hogy mutassa meg nekünk a Scully és Mulder által bérelt 103-as és 104-es szobát.

Alaposan nézzünk körül a szobában. Találhatunk egy idegen létformákkal foglalkozó cikket tartalmazó újságot, továbbá ha jobban körülnézünk, egy kupac elrágcsált szotyoládét, és egy üveg vodka mixet. Az ágyon levő bőröndben van egy akta (SE-75424, 3X99-es ügyszám) pár formulával és rajta egy megjegyzéssel: "Majestic Cover Op. Warehouse Dock Railroad Connect".

Az éjjeliszekrényen a telefon közelében megtalálhatjuk Jose Chung 'From outer space' című könyvét. Vegyük fel! A könyv egyébként kapcsolódik a sorozathoz, pontosabban a 3-as sorozat 20. epizódjában kerül elő, amikor az író Muldert és Scullyt veszi a könyvében szereplő főhősök alapjául.

Beszéljünk Skinnerrel, és kérdezzük ki Scullyról és Mulderról, illetve hogy milyen ügyben nyomoztak. Miközben beszélgetünk, szó esik a kimenő hívások naplózásáról is, mire egy telefont ábrázoló ikon jelenik meg, jelezve, hogy egy új ötletünk támadt. Menjünk ismételtem a recepcióra, és a telefonos ikonra kattintva kérjük el a kimenő hívásokról tárolt információt. Hívjuk is fel azonnal a kapott számokat! 1-202-555-0149: ez egy washingtoni szám, így feltétlenül szükséges egy 1-est tárcsázni az elején. Frohike veszi fel, aki a Lone Gunmen 3-as egyike, de nem hajlandó felfedni kilétét előttünk. A másik számot Scully hívta: 206-555-0182, azonban senki sem válszol.

Menjünk vissza a motel szobájába, ahol találhatunk még egy laptopot. Vegyük magunkhoz. Ahhoz azonban, hogy hozzájussunk a rajta levő dolgokhoz, ismernünk kellene a kódot. Ha kifogytunk az ötletekből, megkérdezhetjük Skinnert is, de az ő ötletei sem igazán válnak be. Inkább később kellene elvinni a Crime Lab-ba, ott majd a nagyokosok kezdenek vele valamit.

Menjünk vissza a recepcióba, és beszéljünk Skinnerrel, aki követett minket. Ezek után térjünk vissza a Field Office-ba, és üljünk le PC-nk mögé. Az ING funkciót használva rákereshetünk pár dologra:

A 'phone' és a 'citizen' keresőparamétereket használva a 202-555-0149 telefonszámról ugyan nem tudunk meg semmit, de a 206-555-0182 telefonszámhoz egy cím is tartozik: Seattle, Dockside Warehouse, 62 Bell. Váltsuk át a 'phone' opciót 'license number'-ra, és nézzünk utána a kapott rendszámnak is: a kölcsönző cég neve Lariet Rental Inc.

Menjünk a tárgyalóterembe, és keressük meg azt a szekrényt, amin a "csak felhatalmazott személyek számára" felirat olvasható, és vegyük magunkhoz az ott található eszközöket: messzelátó, fényképezőgép, zárnyitó, elemlámpa, infraszemüveg, és a bizonyítékgyűjtő készletet. Miután felszerelkeztünk, irány a Dockside!

Seattle, Dockside Warehouse - 1996. április 2.

A dokkokhoz érkezve talán mindenkinek feltűnik, hogy az intróban látható helyhez érkeztünk, ahol pedig Mulder és Scully is járt. Az ajtónál nyissuk fel a zárat a zárnyitóval, és lépjünk be.

Menjünk a hordók felé, amelyek előtt egy nyomot találhatunk: méghozzá egy termetes vérfoltot. Vegyünk belőle mintát a bizonyítékgyűjtő készletünkkel. A vérfolt melletti jobbra lévő oszlopba beszorult egy lövedék is, amit szintén a készlettel gyűjthetünk be. Forduljunk jobbra, lépjünk egyet előre, majd ismét forduljunk jobbra, ahol a földön egy cigarettacsikket láthatunk (anélkül, hogy lenéznénk). Ezt szintén vegyük be a bizonyítékok közé a készlettel.

Menjünk ezután abba a kis irodahelyiségbe, ahol éppen Skinner keresgél. Keressük meg a sötétbe burkolózott lépcsőket a fehér szekrény mögött, ahol a zseblámpánkat használva juthatunk egy kis világossághoz. Miután felmentünk, forduljunk balra, és keressük meg a szerszámosládában a feszítővasat. Így már a lenti nagy teremben található faládákat is fel tudjuk nyitni, és mintát vehetünk a benne található fekete porból is.

Menjünk ki az épületből, majd balra, az épület mögött menjünk az ott található halászhajóhoz. Érdeklődjünk a hajó mellett serénykedő halász neve iránt, mutassunk neki egy igazolványt, és kérdezősködjünk tőle. Pár érdekes dolgot megtudhatunk a mögöttünk levő raktárról: olykor furcsa dolgok történnek itt, pl. kiszáradnak a halak. Kérdezzünk meg minden lehetséges dolgot, beleértve a bal felső sarokban megjelenő ikonokat is.

Menjünk ismételten be a raktárépületbe, és beszélgessünk el Skinnerrel. Hallgassuk meg az ő véleményét is a felső sorban megjelenő ikonok által reprezentált dolgokról. Utána nyugodtan elhagyhatjuk az épületet. Kint Skinner egy fekete Sedan-ra hívja fel a figyelmünket. Tegyünk felé egy lépést, vegyünk kezünkbe a fényképezőgépet, és készítsünk egy képet az autó rendszámtáblájáról. Több dolgunk nem is akad itt, ezért menjünk a Crime Lab-ba.

Seattle, King Country Crime Lab - 1996. április 2.

Miután egy kicsit elbeszélgettünk John Amis-szel, adjuk neki az összes begyűjtött bizonyítékot, és hallgassuk meg a kommentárjait is az egyes tárgyakról.

Seattle, F.B.I. Field Office - 1996. április 2.

A szobánkban vegyük birtokba a számítógépünket, és keressünk rá a James Wong névre. Meglepődve olvashatjuk róla, hogy az ő történetével ellentétben nem kantoni származású, hanem sokkal inkább született amerikai... Töltsük be a fényképezőgépből a képet, és keressük meg a rendszámtáblára vonatkozó információkat a 'license' és 'government / military' beállítások mellett: sajnos ezek letiltott adatok, így nem juthatunk hozzá.

Menjünk a tárgyalóterembe, és mindaddig társalogjunk Skinnerrel, amíg nem közlik vele, hogy amint lehetséges utazzon vissza Washingtonba. Térjünk vissza a szobánkba, ahol Cookkal találkozhatunk. Mivel végül is még semmi sem dőlt el, mindenki belátása szerint válaszoljon avagy ne válaszoljon a kérdéseire. Bennem minden esetre mély nyomot hagyott az a kép, amikor az elején a két ügynökről kértünk tőle egy APB-t: valahogy nem tűnt túl barátságosnak. Ne felejtsük: Trust no one!

Tegyük be a laptopot a főnök szobája előtt található szekrénybe, majd irány ismét a raktár!

Seattle, Dockside Warehouse - 1996. április 2.

Egy sötét kocsit láthatunk az épület előtt parkolni. A hátsó ajtón keresztül lopakodjunk be az épületbe, amit a halászhajó felőli oldalon találhatunk - a nagykapuval nem érdemes próbálkozni... A hátsó ajtó kinyitásával ennyi zárfelnyitás után már remélhetőleg senkinek sem akad gondja. A sötétben az infraszemüveget használva menjünk addig, amíg meg nem látjuk a két fickót, amint éppen faládákat cipelnek ki. Miután elmentek, nézzünk be az előttünk levő nyílásba: szomorúan kell tudomásul vennünk, hogy már üres...

Seattle, Eavelyn Apartments - 1996. április 2.

Szállásunkra érve egy kicsit nézegessünk körül, hiszen mégiscsak ez a mi otthonunk. Küldjük el a laptopunkban található jegyzeteket E-mailben Skinnernek és Shanksnek, és ne felejtsük ezt el legalább a lefekvés előtt minden nap megtenni. Nincs más hátra, irány az ágy! Ha úgy érezzük, hogy már kiszundítottuk magunkat, keljünk fel.

Seattle, Field Office - 1996. április 3.

Menjünk a hivatalunkba, ahol Cookot láthatjuk a földön elterülve, akit minden valószínűség szerint valaki(k)nek sikerült jól fejbekólintani. Nézzünk be a szekrénybe is, ahová Scully laptopját tettük: megállapíthatjuk, hogy hiányzik. Menjünk a szobánkba, és vegyük fel a telefont, ahol Pendrell ügynök közli velünk, hogy sikerült beazonosítani a raktárépületben talált vért: a vér Scullyé. Az ügynök amúgy a sorozatban már egy alkalommal megkísérelte Scully iránti vonzalmát a tudomására hozni (kevés sikerrel), így hát nem csoda, hogy olyan letört a hír közlése közben... Hamarosan Cook közli velünk, hogy Wongot lelőtték a raktár mellett. Máris induljunk a helyszínre!

Seattle, Dockside Warehouse - 1996. április 3.

Menjünk hátra a halászhajóhoz, ahol a rendőrnek mutassuk meg az igazolványunkat, mire ő természetesen továbbenged minket. Beszélgessünk a halottkémmel, illetve a mellette álló egyénnel. Miután minden kérdést feltettünk, forduljunk meg, és társalogjunk a fiatal és csinos nyomozónővel. Legyünk kedvesek és együttműködők, mire a hölgy hamarosan felkísér minket a hajóra. Beszélgessünk a raktárról, illetve a halakról. Nézzünk körül a kabinban, és keressük meg a kis szekrényben található gyógyszereket, továbbá a 'Tarakan' feliratú sárga esőkabátot. Hagyjuk el a kabint, és osszuk meg a bent látottakat Astadourian ügynökkel is.

Hamarosan visszatér a kikötőmester is, akivel ismét mindenről érdemes elbeszélgetni. Ha vége a társalgásnak, vegyünk utunkat a Tarakan felé!

Seattle, 'Tarakan' óceánjáró - 1996. április 3.

Pillantsuk felfelé, és miután megvizsgáltuk a hajótestet, menjünk a fedélzetre, ahol haladjunk tovább lefelé a fedélközbe. Keressük meg azt a faládát, amiben egy nagy gömb alakú tárgy található, továbbá ne hagyjuk figyelmen kívül a másik farekeszeken található szimbólumokat sem. Menjünk vissza a fedélzetre, és másszunk fel a hajó következő emeletére. Keressük meg a kabinokat, ahol két cirill betűkkel írt naplót találhatunk. A kabinoktól visszafele vizsgáljuk meg a falon található érdekes képződményeket... talán egy kéznyomot lehet felismerni?

Még egy emelettel feljebb a hajó fülkéjében ismételten Astadourian ügynökkel találkozhatunk. Az előtte lévő asztalon érdekes ujjlenyomatokat találhatunk! Ezek után adjuk neki a két hajónaplót, majd pedig folytassunk vele eszmecserét minden lehetséges dologgal kapcsolatban. Az ujjlenyomatok beazonosításához hívjuk fel Amis ügynököt a laborban! Esetleg megmutathatjuk Astadouriannak is a hajó falán talált érdekes nyomokat, de ezzel akár várhatunk is.

Seattle, King Country Crime Lab - 1996. április 3.

Hagyjuk Amisnál az érdekes fémgömböt, és ha nagyon hajt minket a kíváncsiság, akár az ujjlenyomatokra is rákérdezhetünk, bár ennyi idő alatt igazán képtelenség lenne elvégezni a beazonosítást...

Seattle, F.B.I. Field Office - 1996. április 3.

Visszatérve az irodánkba, a számítógépben nézzünk utána a 'Media' menüpont alatt a Tarakannak, ahol érdekes információkat találhatunk a hajó visszatéréséről. Ha pedig már a számítógépnél buherálunk, ismételten küldjük el feletteseinknek a laptopból a jegyzeteinket.

Seattle, 'Tarakan' óceánjáró - 1996. április 3.

A hajóra visszatérve menjünk újra Astadourianhoz, és ha eddig nem tettük volna, vigyük el a hajó falán található égésszerű nyomokhoz. Mutassuk meg neki a talált fémgömböt is, amitől ugyan egy picit meg fog ijedni kolléganőnk. A csevelyünket egy őr szakítja félbe, aki egy hulla boncolásáról hozott híreket.

Seattle, King Country's Medical Examiner's Office - 1996. április 3.

A halottkémnél az első kérdést Astadouriannak tegyük fel, majd jöhet Truitt meghallgatása az összes lehetséges kérdésben és tárggyal kapcsolatban. Miután mindent megtudtunk, emeljük ki Wong agyvelőjének maradványai közül a lövedéket, majd kezdjünk el érdeklődni a Tarakan áldozatainak hullái után. Truitt segítőkészen meg szeretné mutatni nekünk a hullákat, ha azok nem tűntek volna el nyomtalanul a tárolóból. Astadourian, akit mellesleg már Marynek szólítunk, máris egy érdekes történettel rendelkezik az egész üggyel kapcsolatban, ami azért érdemes meghallgatni.

Seattle, King Country Crime Lab - 1996. április 3.

Átadva Amisnak a második töltényt is, ígéretet kapunk rá, hogy összehasonlítja azt az elsőként hozott lövedékkel. A laborból vegyünk utunkat otthonunk felé!

Seattle, Eavelyn Apartments - 1996. április 3.

Hazatérve elő dolgunk legyen, hogy a számítógépen elolvassuk John Amis üzenetét a beazonosított ujjlenyomatról. A levél mellékletében található ujjlenyomat-képet lefuttatva úgy tűnik, Cook barátunk ujjlenyomataira sikerült a hajón rábukkanni! Ha kikapcsoljuk a számítógépet, máris kopogást hallhatunk az ajtónkon, amit kinyitva szegény Cook siet be a szobánkba, ugyanis elmondása szerint egy sötét kocsi követte egészen mostanáig...

Cook szeretne pár dolgot megtudni tőlünk, ezért legyünk vele barátságosak, és válaszoljunk neki aszerint, amit hallani akar. És ha már így eljött hozzánk, kérdezzünk rá az ujjlenyomatokra is!

Seattle, Dockside Warehouse - 1996. április 3.

A raktár meglehetősen barátságtalannal tűnhet az éjszaka kellős közepén. A teherautó vezető felöli oldalán bemászva máris szálljunk ki a másik oldalon, és keressük meg a kocsi ajtaján a cég nevét: Gordon's Hauling. Szálljunk vissza a kocsiba, és a kesztyűtartóban kutassunk egy számokkal teleírt papírdarabka után. Amikor a jármű tulajdonosa visszatér, gyorsan szálljunk ki az utas oldalán!

Seattle, Eavelyn Apartments - 1996. április 3.

Otthonunkba visszatérve ismételten vegyük a számítógépet kezelésbe, és olvassuk el a kikötőmester üzenetét. A kapott telefonszámoknak nézzünk rögtön utána az adatbázisban, és jegyezzük meg a címeket. A hosszú nap után már ránk fér egy kis pihenő, ezért "vegyük használatba" az ágyunkat. Másnap ajtódörömbölésre ébredhetünk, ugyanis kedvenc kolléganőnk jött hozzánk látogatóba. Miután kibeszélgettük magunkat, tetessük be a videokazettát a lejátszóba. Hmm, érdekes... Ismételten cseverésszünk el a látottakról, majd pedig nézzük át az Astadourian által lefordíttatott hajónaplókat - az 1. és 5. oldal a legfontosabbak. Hamarosan egy faxunk is érkezik, amit ne mulasszunk el megmutatni nyomozótársunknak. Érdemes ismételten megnézni a videofilmet, az elejétől a végéig, hiszen egy hasonló jelenetet láthatunk lejátszódni, mint ami az intróban Scullyval és Mulderrel is történt. Az újabb eszmecsere közben kideríthetjük, hogy a filmen látható figura a Gordon's Hauling sofőre, de sajnos nem lehet beazonosítani. A másik alak talán Mulder lehet? Lassan ideje távozni otthonunkból, előtte azonban kérdezzük meg Astadouriant, hogy gyorsan lezuhanyozhatnánk-e...

Seattle, King Country's Medical Examiner's Office - 1996. április 4.

Látogassunk el Truitt birodalmába, és gyűjtsünk be tőle minden információt, különös hangsúlyt fektetve az esetleges robbanás szemtanúkra.

Charno, Gordon's Hauling - 1996. április 4.

Nyugodtan lépjük át a kerítés vonalát, majd menjünk be az épületbe is. Keressük meg az ásót, illetve a földön heverő bizonyítékot a papírdarabok közt. Ekkor egy furcsa idegen támad ránk, és bezár minket a szobába, ami valamiféle robbanó szerkezettel lett lezárva. Így nincs valami sok időnk teketóriázni, a hűtőgép előtt nézzünk balra lefelé, majd az ásóval üssük ki az ajtón lévő panelt. Ha ügyesek vagyunk, éppen időben szabadulhatunk... Beszélgessünk el a történtekről, illetve a furcsa férfi szemében látott feketeségről Astadouriannal. A nagy izgalomra való tekintettel levezetésként egy csókkal is megpróbálkozhatunk, a lényeg az, hogy ebben a kérdésben gyorsan döntsünk, mert egy idő után esetleg eltűnhet az ikon, vagy pedig Astadourian unja meg a várakozást...

Seattle, Eavelyn Appartments - 1996. április 4.

Menjünk vissza otthonunkba, és lefekvés előtt ne felejtsük el a legújabb jegyzeteinket elküldeni a feletteseinknek. Feküdjünk le, majd ébredjünk fel az ébresztőóra kellemes hangjára.

Seattle, F.B.I. Field Office - 1996. április 5.

Találkozzunk Cookkal a tárgyalóteremben. Ő elmeséli nekünk, hogy a saját szakállára előkészített egy rajtaütést egy bizonyos Smolnikoff nevezetű egyén ellen, aki most éppen a saját raktárépületében tartózkodik. Nyugodtan fejezzük ki túlbuzgó társunknak a nemtetszésünket az önkényes intézkedései miatt, és ne felejtsünk el kitérni Astadourian értesítésére sem!

Seattle, Smolnikoff raktárépülete - 1996. április 5.

Válasszuk ki a pisztolyunkat az eszköztárból, majd használjuk Cook fegyverét fedezettképpen. Egy ilyen sortűz után araszoljunk befelé, és köszöntsük illően az előttünk felbukkanó fegyveres banditákat: első menetben három rosszfiú próbálkozik. Ha elintéztük őket, menjünk két emelettel feljebb, ahol ismét két fegyveres ember várakozik ránk: az egyik éppen a hátunk mögül próbál elintézni, míg a másik egy bedeszkázott ajtót nézett ki magának fedezékül.

Másszunk meg még egy emeletet, ahol a kis sarokszobában található csigalépcsőn lemenve megtaláljuk Smolnikoff bácsit. Beszélgessünk el vele egy ideig, majd Cook tanácsára nézzünk utána a földszinten található fegyvernek - ehhez teljesen vissza kell menni oda, ahol az első hármast elintéztük, és hátul a lépcső mögött rábukkanhatunk a keresett tárgyra. A keresgélés során utunkba kerül egy hajónaplószerűség is, amit feltétlen vegyünk magunkhoz. Menjünk vissza Cookhoz és Smolnikoffhoz, hogy újabb kérdéseket tehessünk fel mindkettejüknek.

Seattle, King Country Crime Lab - 1996. április 5.

A Smolnikoff raktárépületében talált fegyvert adjuk Amisnak, hogy hasonlítsa össze a korábban átadott töltényekkel. Az eredmény: a fegyver és a lövedékek egyeznek, ami az jelenti, hogy ezzel a fegyverrel lőttek ré Scullyra a másik raktárépületben.

Seattle, Smolnikoff raktárépülete - 1996. április 5.

A raktárépületben fogjuk még egyszer vallatóra Smolnikoffot a fegyverrel kapcsolatban. Ha végeztünk, Cook új otthonába, vagyis a börtönbe kíséri az orosz illetőt. Hamarosan csörög a mobilunk, amelyen Amis jelentkezik, ugyanis a Tarakanon, ahová mellesleg pont mi küldtük el szegényt, úgy tűnik egy jó adag sugárdózist kapott...

Seattle, Eavelyn Appartments - 1996. április 5.

Hazatérve felpezsdül az élet, ugyanis Astadourian viharzik be ajtónkon, és többek közt szemünkre veti, hogy senki sem értesítette az előző akciónkról - hát nem azt mondta Cook, hogy már szólt neki? Beszélgessünk egy kicsit a felpaprikázott társunkkal, és nyugtassuk le. Miközben ezzel vagyunk elfoglalva, megszólal a telefon, aminek az üzenetrögzítőjére egy rejtélyes alak mondja a mondókáját: hajnalkor menjünk a Sand Pointhoz, és természetesen egyedül! Astadourian távozását követően nem marad aznapra más dolgunk, mint hogy megnézzük E-mailjeinket, és ágyba bújjunk. Ha felkeltünk, irány:

Seattle, 4-es hangár, Sand Point Naval Station - 1996. április 6.

Menjünk az irodának kinéző helyiségbe, és vegyük fel a kapcsolatot a titokzatos informátorral, Mr. X-szel. Mivel nincs sok ideje, és még kevesebb a türelme, ne nagyon viccelődjünk vele. Miután átvettük tőle a speciális tőrt, semmi esetre se kövessük azon az ajtón, amelyiken távozott, hacsak nem szeretnénk máris véget vetni a játéknak. Forduljunk meg, és próbáljuk nem lelőni Astadouriant. Folytassunk le egy gyors eszmecserét, majd induljunk el abba a Gold Bar-beli kórházba, amit még X említett. Ki lehet az a Jane Doe?

Gold Bar, Presbyterian Hospital - 1996. április 6.

A nővér érdeklődésére mondjuk el, hogy bizonyos Jane Doe-t keresünk. Amikor rákérdez a névre, feltétlenül Dana Scullyt válaszoljunk, illetve Walter Skinner nevét is adjunk meg mint felettesünk. Ezek után a formalitások után már bármit kérdezhetünk a nővértől. Ha végeztünk, gyalogoljunk be Scully szobájába. Scullyt meglehetősen bizalmatlan hangulatában találjuk, így egy másodpercet se vesztegessünk, mutassuk meg neki az X-től kapott tőrt, különben kellemetlen meglepetés érhet minket. Ez az egyetlen lehetőség, hogy a bizalmába kerüljünk! Innen már elmesélhetjük neki a teljes történetet, aminek pár homályos pontjára eddigi tudása szerint azért rá tud világítani, és újabb támpontot is kapunk a nyomozást illetően:

RR1121 / 82434 - 1996. április 6.

A vonatok közt menjünk el addig, amíg csak tudunk, és másszunk fel az ott található póznára. A messzelátónkat használva oldalra nézve egy vagon tetején felfedezhetjük a 82434 számokat. Másszunk le, majd a vonatlabirintusban próbáljunk meg eljutni az előbb látott vagonhoz. Ha megtaláltuk, nyugodtan másszunk be, hogy megvizsgálhassuk a kiégése utáni maradványait. A vagon belseje persze ismerős lehet a TV sorozatot végig követők számára...

Visszafele haladva egy csavargóba botlunk. Van nála valami, amit nagyon jól használhatnánk a nyomozáshoz, csakhogy nem adja az ürge valami könnyen a dolgot. Menjünk bele kérdezz-felelek játékba, amihez nem árthat tudni, hogy a végén a 'videokazetta' szó a megoldás. Mivel ilyen rendes volt velünk, kapna pár dolcsit is, ha nálunk lenne a buxánk - még szerencse, hogy egyenjogúság van...

Seattle, F.B.I. Filed Office - 1996. április 6.

Térjünk vissza a vizsgálat központját jelentő irodánkba, és nézzük meg a csavargótól kapott videofelvételt a számítógép jobb oldalán lévő lejátszó segítségével. Mialatt teljesen elmerülünk a filmkockák tanulmányozásában, lopjunk egy képet az orvos arcáról, amit az ING adatbázisban végigfuttatva könnyen be is azonosíthatunk: Jonathan Rauch ezredes az alaszkai Eisenhower bázisról.

A technika csodálatos lehetőségeit használva hamarosan egy videokonferencián vehetünk részt a Lone Gunmen nevű titokzatos hármassal. Hallgassuk meg a mondókájukat, ami nagy mértékben előbbre lendít minket az ügyben. Olvassuk el a laptopunkban az általuk küldött E-mailt, aminek mellékletében Rauch villájának koordinátáit találhatjuk - a mellékletre klikkelve máris bekerülnek az adatok a navigációs részbe. Máris ellenőrizzük le személyesen is Rauch ezredest!

Alaszka, Rauch rezidenciája - 1996. április 7.

Menjünk Rauch házához, és lépjünk is be. Az emeleten megtalálhatjuk a keresett személy testét egy furcsa fekete olajszerű folyadékkal beborítva. Próbáljuk meg feléleszteni. A plafonról lelógó csontvázat meghúzva egy újabb emelettel felfelé vezető lépcsőt találunk. Menjünk fel! Beszélgessünk el egy kicsit Muderrel, ugyanis van pár érdekes teóriája. Miután átadtuk a mobilunkat Muldernek, és ő maga is eltávozott, hagyjuk el az épületet, és fegyverünk segítségével intézzük el a két NSA fickót.

Alaszka, Eisenhower Air Base - 1996. április 7.

Miután találkoztunk Scullyval az épület belsejében, a feladatunk, hogy megtaláljuk azt az idegent, ami megölte Rauch ezredest. Az épületben számos terminált találhatunk, ahol dupla kattintással jutunk hozzá a főmenühöz. Az egyetlen használható elem az épület térképe, amit a könnyebb tájékozódáshoz használhatunk. A térkép a fontos helyszínek jelölésével megtalálható a cikk mellett! Érdemes továbbá ennél a pontnál játékállást menteni, ugyanis most következik a játék talán legnehezebb része, ahol könnyen hibázhat az ember...

A mellékelt térképen piros X-szel jelölt helyről indulunk, ahol Scullyval az idegen egyik szemtanújának holttestét találjuk. Ezentúl fontos szabály, hogy Scullyn és Muldren kívül mindenkit lőjünk le, akivel találkozunk.! Menjünk át az ajtón, és ha ellenőrizni szeretnénk pozíciónkat, most megtehetjük pl. a sárga X-szel jelölt helyen.

Haladjunk tovább a kék X-szel megjelölt laborba, ahol első dolgunk legyen, hogy magunkhoz vesszük az elektromos pálcát. Ekkor Cook támad ránk, akit amint csak lehet, intézzünk is el az elektromos pálcával.

A következő lépés, hogy megkeressük Muldert, aki a zöld X-es jelzésű teremben található. Főhősünket láthatóan hatalmába kerítette az idegen organizmus. Semmi esetre se emeljük fegyverünket Mulderre, vagy próbálkozzunk a speciális tőrünkkel, a szobába már eltett fegyverrel lépjünk be. Szólítsuk fel Scullyt futásra, vegyük elő a fegyverünket, majd jobbra fordulva meneküljünk el a szobából. Közben intézzük el az őrt is!

Menjünk a fehér X-szel jelölt helységen keresztül a narancssárga jelzésű szobába, ahol is Scullyval találkozhatunk. Hallgassuk meg a tervét, majd menjünk a barna X-szel jelölt irányító szobába, ahol a sok terminál közt meg kell találnunk egy kapcsolót, amit megnyomva a fehér X-szes helyen nyithatjuk az üvegajtókat. A narancsszínű helyre visszatérve egy újabb gombot kell megtalálni, ami a világítást kapcsolja be az üvegajtók mögött. Nyissuk ki ezek után a fehér X-szel jelölt helyen található üvegház mindkét ajtaját. Menjünk át azon az ajtón, ami a lila X-szel jelölt terembe vezet, vegyük fel a kapcsolatot Scullyval, majd biztosítsuk ki ismételten a fegyverünket.

Forduljunk jobbra, menjünk két lépést előre, ahol Mulder és egy őrt láthatunk, amint éppen a kulcsok behelyezésével a hatalmas ajtó kinyitásához készülődnek. Ezt megakadályozandó lőjük le az őrt amilyen gyorsan csak lehet, majd pedig vegyük ki a kulcsát a helyéről. Forduljunk balra, haladjunk keresztül az ajtón, valamint az üvegházon is! Forduljunk meg, és a gomb megnyomásával zárjuk Mulderre az ajtót. Ekkor az idegen nagy kínokat okozva elhagyja Mulder testét, és az éppen támadásra készülő Cook lesz az új gazdaszervezet. Miközben a nagy ajtó kinyitásával foglalatoskodik, dobjuk át Scullynak a Mr. X-től kapott tőrt...

Mindenki élvezze a jól megérdemelt végképeket!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • X-Files: The Game végigjátszás
  • X-Files: The Game végigjátszás
  • X-Files: The Game végigjátszás
  • X-Files: The Game végigjátszás

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!