25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Warcraft III: The Frozen Throne

A sikeres játékhoz méltó küldetéslemez született a Blizzard berkeiben.

Írta: Phoenix 5 hozzászólás

A Blizzard jó szokásához híven egy évvel a legutóbbi sikerjátékának megjelenése után kiadta annak a kiegészítő lemezét is. Új hősök, új egységek, új küldetéssorozatok, új felvehető tárgyak, újfajta pályák, új animációk, és mindez részletesen kidolgozva. Az intro például félelmetesen jóra sikeredett. De merüljünk inkább el a részletekben.

A Blizzard a bővítésben ezúttal megpróbálta önmagát felülmúlni, merthogy két új faj is van benne. Persze ezek nincsenek úgy kidolgozva, mint az eredeti négy, de találkozhatunk – és játszhatunk – a játékban a Nagákkal és a Draenei fajjal, akiknek megvannak a saját épületeik: védelmi épület, farm, főépület, templom, satöbbi.

Általánosságban minden fajra elmondhatók a következő változások: minden faj építhet magának saját boltot, amit eddig csak a pályán találhattunk meg, és innen a hőseink alap fogyasztási cikkeket vehetnek magukhoz, mint például teleport-tekercset, gyógyító italt, esetleg támadási értéket növelő gömböket. Sőt, ez nemcsak egy lehetőség, hanem egyes fejlesztéseknek alapfeltétele. Mindenhol megváltoztatták az ostromgépek kinézetét, de a funkciójuk még mindig ugyanaz. Fontos újítás még, hogy már nem csak a hősök vihetnek magukkal különféle tárgyakat, hanem egy fejlesztés után egyes egységek is kapnak két tárolórekesznyi inventory-t. Ismét vannak különféle vízijárművek a pályákon. Saját hajógyárat nem építhetünk, de a vérbeli businessman goblinokra ismét számíthatunk, szállítóhajókat, csatahajókat, rombolókat bérelhetünk tőlük. A felvehető, megvásárolható tárgyak között akad egy-két nagyon egyedi is, ami már-már a WarCraft-os fantasy világba is csak nehézkesen passzol bele. Elég nehezen emészthető – viszont nagyon hasznos – dolog, hogy a hős elvisz a zsebében egy főépületet, egy barakkot, két őrtornyot, és ahol éppen kedve tartja, másodpercek alatt összedob egy csinos kis bázist.

Az újdonságok fajonként röviden:
Az orkok új hőse az Árnyvadász, aki egy gyógyításban, rontásban, támadásban és védelemben – tehát gyakorlatilag mindenben – járatos troll harcos. Az egyik új egység a Troll Denevérlovas, aki leginkább napalmbombák hajigálásával tölti az idejét, de ha már menthetetlen a helyzet, akkor akár kamikaze-akciót is végrehajt. A másik új egység a Lélekjáró, aki egy sámánhoz hasonló tauren mágus, aki harci védekező jellegű varázslatokat produkál, mint például átkok eltávolítása, taurenek felélesztése, és a lélekkapocs, ami az elszenvedett sebzést négy egység között szétosztja. Különlegessége még, hogy ha nagyon szorul a hurok, akkor ki tud lépni a fizikai létezésből, éteri formát öltve. Ilyenkor szellemként jár-kel tovább, így a fizikai sebzés nem hat rá, csak a harci varázslatok.

Az embereknél az új hős a Vérmágus, harci jellegű varázslatokkal, úgy mint például a Tűzoszlop, ami egy területre ható támadóvarázslat, az elűzés, ami a lélekjáróhoz hasonlóan éteri lényt csinál egy ellenfélből – attól függetlenül persze, hogy az akarja, vagy sem – és így ő sem tud fizikailag sebezni. Ez egy rövid ideig tart, és ugye arra jó, hogy a csapatból a nagyfőnököt elküldjük egy kicsit lazítani, addig legyőzzük az apraját, és mire a vezér visszaváltozik, addigra marhára egyedül marad. Aztán van itt még manaelszívó varázslat, és végül, de nem utolsó sorban a Vérmágus utolsó varázslata, a Főnix. Ezzel kapcsolatosan említenék még egy újítást a játékban: van egy pár idézett lény, ami magától nem tűnik el, ha az ideje lejárt, csak ha megölik. Ilyesmi a Főnix is. Lejár az ideje, és meghal ugyan, de ekkor tojás formájában még létezik tovább, aztán, ha a tojást megvédtük, újból kikel. Új emberi egység a Varázstörő. Jelentősége elég egyértelmű: a negatív varázslatokat leszedi az embereinkről, a pozitívakat pedig az ellenségről. Ezen kívül még idézett egységeket is el tud venni. A másik új egység pedig a Sárkányhéja lovas, aki egy védekező jellegű légi egység. Más légi egységek és védelmi épületek megbénításában jeleskedik.

Az élőhalottak új hőse a Kriptalord. Ez leginkább egy nagyfajta bogárra hasonlít... De inkább kettőre, mintha az egyik a másikat a hátán vinné. Dögbogarakat és sáskarajt tud idézni, a StarCraftból ismert Zerg Lurker-féle felnyársalós technikával tud támadni, és passzív védelmi képességgel lehet még ellátni. Az egyik új élőhalott egység igen érdekesre sikeredett. Konkrétan az Obszidián Szoborról van szó, ami szó szerint egy talapzattal ellátott mozdulatlan szobor, ami lebeg az egységeink mögött, és visszatölti az életerejüket, meg a manájukat. A másik újdonság a Pusztító, ami egy nagyobb repülő egység, és leginkább az ellenfél manáját pusztítja, nem csak az életerejét.

Az árny-elfeknél megjelent a Felügyelő (Warden), mint új hős. Ez egy harcos egység támadó képességekkel. Az első a Késlegyező, ilyenkor kések tucatjait dobja az ellenség felé, akár több felé is egyszerre. A második az Árnycsapás, ami csak egy egységet sebez, de azt hosszabb ideig. Ha forrósodna a talaj a Felügyelő talpa alatt, akkor még mindig ott van a „Csillanás” nevű képessége, ami gyakorlatilag teleportálás, csak kisebb távon. Az utolsó képessége a Bosszú szellemének megidézése, aki további hat kisebb harcos szellemet idéz. Ha egy nagyobb csatában elsütjük ezt a kis villámtréfát, elég nagy kavarodást okozhatunk. Az árny-elfek új egysége a Hegyi óriás egy igencsak tekintélyt paracsoló jelenség a harcban. Méretileg csak az elf épületekkel lehetne összehasonlítani, leginkább kőből van, ezáltal nagyon sok sebzést tud elviselni, és csak hogy izgalmasabb legyen a dolog, egész fákat tép ki gyökerestől, hogy aztán azzal aprítsa az ellent. A másik új elf egység a Tündérsárkány, aki az ellenség mágusaira veszélyes leginkább.

Természetesen semleges egységekből is rengeteg az új, távol álljon tőlem, hogy ezeket mind felsoroljam, de van egy nagyon fontos újítás. Vannak semleges hősök, akik egy szerényebb készpénz-összeg ellenében szívesen a szolgálatunkba állnak. És hát őket hol máshol is találnánk meg, mint kocsmákban. Ezek a következők: a Nága Tengeri Boszorkány, aki villámtölcsérrel sebez egyszerre több ellenséget, fagyos nyíllal sebez és lassít egyszerre, manapajzzsal védekezik, és tornádót támaszt. A Vadak Ura, aki különféle állatokat idéz, sólymot a felderítéshez, medvét, és tüskéket hajigáló vaddisznót a harchoz, vagy akár egy egész csordányi bepánikolt hüllőt, akik mindent letarolnak, ami az útjukba kerül. A Sötét Erdőjáró, aki eredetileg elf íjász lehetett, míg meg nem halt, most leginkább élőhalott, képes a varázslók ideiglenes hatástalanítására, a fekete nyilaival megölt ellenfelei csontvázharcosokká válnak, életerőt tud elszívni bizonyos hatótávon belül, és akár ellenséges egységeket is a szolgálatába állít. A Pit Lord, aki tűzesőt idéz, egyszerre több egységet sebez, félelmetes ordításával csökkenti az ellenfél hatékonyságát a harcban, és képes egy ellenből démont idézni, persze csak miután az szép lassú kínhalállal elpusztult. Szándékosan hagytam a végére a Pandaren Serfőző Mestert, mert annyira idióta ötlet, hogy ilyen tényleg csak a Blizzardos fiúknak juthat az eszébe. Ez egy nagyfajta pandamaci vietkong kalappal a fején és sereshordóval a hóna alatt. Az alkohol-túladagolás révén képes tüzet lehelni, a tétova részeges mozdulatai kiszámíthatatlanok a harcban, éppen ezért az ellenfél ritkábban tudja megütni, és még valahogyan le is tudja itatni őket harc közben, amitől aztán tényleg sokkal ritkábban tudnak érvényes találatot bevinni. A végső képessége a Storm, Earth and Fire, ami elemeire bontja a mackót, három külön harcost hozva létre belőle, akik külön-külön harcolnak, különféle harcmodorokkal, és elég, ha csak egy marad belőlük életben, ahhoz, hogy aztán a varázslat elmúlásával a Serfőző mester életben maradjon.

A négy fajból három – az emberek, az elfek és az élőhalottak – teljes értékű küldetéssorozatot kapott, az orkok viszont „csak” egy bónusz küldetést. A Blizzardnak ezzel az volt a célja, hogy a World Builder képességeit demonstrálják. Véleményem szerint ennél jobban nem is sikerülhetett volna nekik. Épületet egy darabot sem kell felhúznunk a küldetésben, de aki szereti a kis létszámú kommandós-akció jellegű küldetéseket, annak ez különösen fog tetszeni. Természetesen az új ork hőst, a Vadak Urát, és az ő kis kedvencét, egy jól megtermett barnamedvét kapjuk meg az elején. A macira nem nagyon kell vigyázni, mivel idézett lény, úgyhogy mindig van “kéznél” másik. Közben persze mellénk szegődik egy-két hős, esetleg kisebb egységek, akikkel aztán mindenféle küldetéseket kell végrehajtanunk a szép méretes pályán, ahonnan még átjárók is vannak más kisebb pályákra, de a kezdő pályára mindig vissza kell térnünk. A hősök képességeit nem három, hanem négy szintben fejleszthetjük, meg még egy ötödik képességet is kaptak, annyi tárgyat és pénzt kapunk, hogy nem is tudjuk hova tenni, kapunk a városban egy ládikát, ahova a feleslegessé vált tárgyainkat letehetjük, szóval olyan Diablós az egész. Nagyon könnyű, de ennek ellenére nagyon szórakoztató küldetésről van szó.

A játékban el van rejtve egy titkos küldetés is (én legalábbis egyet találtam). Ez egy Tower Defense jellegű pálya, ami nagyjából annyit takar, hogy van egy útvonal, amin mindenféle ellenséges egységek özönlenek végig, nekünk meg csak az a dolgunk, hogy villámgyorsan körbeépítsük az utat őrtornyokkal, mert ha az ellenség célba ér, az nekünk nem jó.

A történetet nem szeretném leírni – ki kit árul el, ki mellé áll, kit győz le, mi merre hány méter –, mert nem akarom a poénokat lelőni, de mindenki megnyugodhat, a Blizzard ebben is hozza a szokásos formáját.

Megpróbálok néhány negatívumot írni, de nem lesz egyszerű dolgom. Először is itt van a grafika, ami sok embernek nem tetszik, merthogy túl kevés a poligon, szögletesek az emberek, stb., viszont ezért cserébe sokkal szélesebb körben terjedhet el a játék, mert ugye mostanában már nemigen adnak ki olyat, ami még egy 400 MHz-es Celeronon is vígan elfut. Aztán ott vannak a hajók, amik légies könnyedséggel tolatnak, Y-ban megfordulnak, és úgy egyáltalán túl könnyedén mozognak. Ez egy kicsit tényleg furán néz ki. És mintha a Blizzardos srácok mitológiai ismereteire is ráférne egy kis csiszolás, mert egyre gyanúsabb, hogy nem tudnak a negyedik őselem létezéséről, miután mindenhol csak „storm, earth and fire” szerepel, és a Főnix sem tojásból éled újjá, hanem a hamvaiból. Na meg többször hallottam már olyat – nem hivatalos forrásból – hogy a Blizzard innen-onnan „kölcsönzi” az ötleteit. Hát igaz ami igaz, a kiegészítőt játszva tényleg a szokásosnál gyakrabban tört rám az „ezt már láttam valahol”-feeling. Először is ott van két semleges hős, akikkel az eredeti WC3-ban mint főellenféllel már találkozhattunk. Aztán ez a fizikai létből való kilépést is több helyen láttam már, legfrissebb élmény ezzel kapcsolatban a Matrix Reloaded volt. A zsebben hordozható főépület pedig tényleg annyira blőd, hogy legelőször a Mézga Aladár-féle felfújható űrhajó jutott róla eszembe. A legdurvább viszont az a küldetés volt, ahol a ketrecbe zárt Illidan-t kellett a mi bázisunk felé terelgetni, mert az egy az egyben egy Age of Mythology küldetés lekoppintása. Ez nekem igen rosszul esett, lévén, hogy erősen Blizzard-párti vagyok. És csak remélni tudom, hogy a Blizzardos fiúk nem játszottak AoM-t...

Tehát összegezve a hallottakat és látottakat: akinek tetszett a WarCraft III, annak még sokkal jobban fog tetszeni, akinek meg nem tetszett, az minek olvasta végig a cikket... :-) A kiegészítő nagyon jól sikerült, és biztos vagyok benne, hogy a Battle.net-en sem fog alábbhagyni a népszerűsége, esetleg csak akkor, ha kiadják a StarCraft 2-t.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

90%
grafika
8
hangok
10
játszhatóság
9
hangulat
10
Pozitívumok
  • Kis hardverigény; Sok új hős, egység, pálya, küldetés és újítás; Blizzard minőségű új animok
Negatívumok
  • Nincs ork küldetéssorozat; Túl gyakori déja vu feeling

További képek

  • A játék legszebb egységének tündöklése...
  • ...és bukása...
  • A tömeggyilkos pandamaci még osztódni is tud
  • Rossz szomszédság
  • Hatékony kis csapat, csak az étvágyuk nagy egy kicsit
  • A Lordaeron Vikings rögbicsapat
  • Teknősbéka formáció, ahogy a profik csinálják
  • Ez a küldetés ismerős valahonnan...
  • A régi kedves ismerős, az Orc Juggenaught visszatért
  • A Diablo 1-2 után itt a Butcher harmadik reinkarnációja
  • Ha egy kicsit szétnézünk a pályákon, érdekes dolgokat találhatunk
  • Ezek a Tentacle-srácok nem voltak még ilyen agresszívak, mikor legutóbb láttam őket...
  • Warcraft III: The Frozen Throne
  • Warcraft III: The Frozen Throne
  • Warcraft III: The Frozen Throne
  • Warcraft III: The Frozen Throne
  • Harc a rekettyésért
  • Hát ez meg mi a... rák???
  • Camo wendigók a dzsungelben

Warcraft III: The Frozen Throne

Platform:

Fejlesztő: Blizzard Entertainment

Kiadó: Vivendi Universal Publishing

Forgalmazó: N-Tec

Megjelenés: 2003. nyár

Minimális rendszerigény: Pentium II 400, 128 MB RAM, 8 MB-os 3D kártya, 550 MB HDD

Ajánlott konfiguráció: Pentium II 600, 256 MB RAM, 16 MB-os 3D kártya

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

III Rhobar
III Rhobar [12]
Lehet hogy nem ide való, de melyik AoM küldetésről beszél? Nem jut eszembe:-D
Necroka94
Necroka94 [7]
Csak a pontosság kedvéért:A vadak ura FÉLIG ork,félig ogre.
Necroka94
Necroka94 [7]
THE UNDEAD SCOURGE 4EVER!!!!!!!!!!!

fÚJJJ EMBEREK!!! FÚÚÚÚJ NIGHTELFEK!!!!!
hill
hill [520]
szal csak pár kritika így első olvasatra

"Természetesen az új ork hőst, a Vadak Urát, és az ő kis kedvencét, egy jól megtermett barnamedvét kapjuk meg az elején."
Az semleges hős nem orc..

Szerintem hanyagolni kellett volna kézikönyv fordítását simán beférnek az eredeti angol nevek.

"Elég nehezen emészthető – viszont nagyon hasznos – dolog, hogy a hős elvisz a zsebében egy főépületet, egy barakkot, két őrtornyot, és ahol éppen kedve tartja, másodpercek alatt összedob egy csinos kis bázist."
Egy bázist azér nehezen. Nehezen emészthető?? Azér hős hogy tudjon varázsolni, egyszerüen odavarázsolja..

Amiket felhozott példának hogy innen-onnan kamu pedig sztem hülyeség. "Aztán ez a fizikai létből való kilépést is több helyen láttam már, legfrissebb élmény ezzel kapcsolatban a Matrix Reloaded volt." Ha ismerné a Matrixot tudná hogy köze nincs a létből való kilépéshez.. Mézga családhoz nocomment. aom-el végigszenvedtem 3 percet ott lett elég belőle..

camp.t még nem sokat játszottam NE5nél tartok, így arról érdemben nem tudok nyilatkozni

Ja és persze dögöjjön meg minden haxor8-)
RASTA guy
RASTA guy [11867]
Ez szórul-szóra így van.. Grat
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (5 db)