Kíváncsian vártam a Digital Reality új játékának tesztpéldányát, különösen, mivel annak „főszereplője” a Második Világháború észak-afrikai hadszíntere, mely a számítógépes játékokban igencsak a háttérbe szorul. Igaz, hogy meglehetősen irrealisztikusnak tartom a Sudden Strike jellegű stratégiai játékokban szereplő, health point-ra épülő játékmenetet, de ez nem csökkentette lelkesedésemet a CD becsúsztatásakor. Néhány küldetés után szeretném első benyomásaimat megosztani, mintegy előzetesként a hamarosan boltokba kerülő játékról. Ezen cikket aztán később egy részletes ismertető is követni fogja.
Az oktató küldetés végigbogarászása után kétféle hadjáratba vághatunk bele. Történet módban egy érdekes sztori kibontakozását kísérhetjük figyelemmel, amely a két hadban álló fél és egy asszonypajtás körül bonyolódik. Ez utóbbi érdekes jelenség egy háborús játéktól, a készítők biztos sok Angol beteget néztek :o). A hadjárat módban szimplán végigharcolhatjuk az észak-afrikai hadszíntér csatáit, a Tengelyhatalmak és a Szövetségesek oldaláról. Ezen kívül lehetőségünk van az eddig teljesített küldetéseket külön-külön is újrajátszani vagy akár négyesben többjátékos csatákban megmérettetni hadvezetői jártasságunkat.
A Digital Reality alkotásába belefeledkezve egyre jobban megismerhetjük a játék erényeit. A HP-rendszer még mindig zavart, de azért szerencsére próbálták mindezt ellensúlyozni a harckocsik lövegtornyára ill. lánctalpaira leadott különleges lövésekkel, a fegyver-páncélzat rendszerrel és a rengeteg gyalogossal. Gyalogos katonáink amúgy fontos szerepet játszanak az egész játék során: csak velük tudunk járműveket vezetni és különböző harci eszközöket – lövegek, géppuska-fészkek, stb. – használni, ezért érdemes vigyáznunk rájuk. Persze a legnagyobb szerep itt is a harckocsiknak jut. Kifejezetten tetszett, hogy a páncélosok itt valóban élethűen mozognak, átgázolnak mindenen. A játék középpontjában a főszereplőink (ha úgy tetszik, a hőseink) állnak, akik oroszlán módra harcolnak, és nyilvánvalóan minden küldetést túl kell élniük. A pályák elején lehetőségünk van összeállítani a hadba vonuló csapatot: ez némi taktikázásra is lehetőséget biztosít, valamint a harcedzett sivatagi rókák tapasztalata később rendkívül sokat fog érni. Sőt, ha ügyesen taktikázunk a küldetésekben, bónusz presztízs pontokat, és ezzel járó csapatokat is kapunk! Elégedetten láttam, hogy járműveink a küldetések előrehaladtával szintet is lépnek, és nem csak statisztikai paramétereik, hanem külsejük is megváltozik. (Külön érdekesség, hogy az ellenfél haditechnikáját is el tudjuk tulajdonítani.)
A sivatagos hadszíntér sivársága eleve hátrányos helyzetbe hozta a grafikusokat, de szerintem nagyjából kihozták a maximumot a lehetőségekből. A homokviharok és porfelhők különösen jól mutatnak, és igen látványosak a robbanások és árnyékhatások is. A zenei aláfestés pedig ismét bizonyítja, hogy a Digital Reality zeneszerzői a világ élvonalába tartoznak! Hangeffektek terén se kell szégyenkeznie a játéknak, az angol hangok viszont jobban is sikerülhettek volna (a magyar változatban felirat formájában láthatjuk ezeket a szövegeket). Végezetül pedig szépek lettek az átvezető videók is.
Az Afrika Korps vs Desert Rats próbál megfelelni a történelmi hűségnek is, a küldetések kezdetén például eligazítást láthatunk az aktuális történelmi helyzetről, majd saját feladatunkról. Előfordul, hogy a fő veszélyforrást nem is az ellenség, hanem a beduin haramiák jelentik. Szóval sikerült jó ötleteket beválogatni a játékba, a kivitelezést is sikerült eltalálni, a legtöbb feltétel tehát adott a jó hangulatú, élvezetes játékmenethez.
Meglátjuk, hogy fogadja majd a nemzetközi piac a játékot (német és francia lapok eddig elég pozitívan nyilatkoztak róla), hazai viszonylatban mindenesetre mindenképpen figyelemreméltó próbálkozás. Az év folyamán szintén megjelenő Codename: Panzersszel együtt pedig majd bátran kijelenthetjük, hogy hazánk fejlesztői igen jelentősen képviselik országunkat a taktikai stratégiák világában.
Beszámolónkat hamarosan folytatjuk egy teljes ismertetőben.