Bár óriási titoktartás övezte az NVIDIA június 21-én Párizsban megtartott sajtótájékoztatóját (a meghívó e-mailekben és telefonhívás során többször is szerepelt a „Confidential” szó :-), már előtte kiszivárogtak információk a cég új videokártyájáról. A tavalyi genfi hajókázás után idén egy volt sörfőzdét választottak a bemutató helyszínéül, ahova mintegy 200 főt – újságírókat és partnereket – hívtak meg az európai országokból.
Megérkezésünk után pár órával busszal szállítottak át a szállodából az Espace Clacquesinbe, ahol miután mindenki odaért, megkezdődött a sajtótájékoztató. A cég marketingfőnöke, Alain Tiquet és Dan Vivoli alelnök motoron érkeztek a terembe, miközben jó hangosan a Metallica Enter Sandmanje szólt. Ezután megtörtént a várva-várt bejelentés: a tavaly bemutatott GeForce 6800 Ultrához képest közel kétszeres teljesítmény-növekedést ígérnek a GeForce 7800 GTX-szel. Az új kártyán 50%-kal több pixel shader pipeline lesz, szám szerint 24, ráadásul nemcsak a mennyiségüket növelték, hanem hatékonyságukat is, szintén kb. 50%-kal. A GeForce 6800 hat vertex shadere után ezúttal 8 ilyen egység került a 302 millió tranzisztort tartalmazó grafikus processzorba. A PCI-Xpress csatolójú kártya mindössze egyetlen slotot foglal el, fogyasztása és hűtési igénye is csökkent a 6800-hoz képest, 100-110 W közötti a maximum felvett energia. Természetesen ennél a kártyánál is lehetőség nyílik az SLI-re, azaz két kártyát összekötve növelhetjük a teljesítményt. Jelen esetben ez 60-90%-os sebességnövekedést jelenthet egy egykártyás rendszerhez képest.
A HDR-nek (High Dynamic Range) köszönhetően a nagy dinamika tartományú képek megőrzik részletgazdagságukat, azaz például egy ablakon beszűrődő erős fénytől nem válik túl világossá az egész képernyő. Továbbfejlesztették az élsimítási (antialiasing) technológiát is, az új „Transparency AA” eljárásnak köszönhetően az átlátszó részeket tartalmazó textúrák esetében kapunk szebb, lépcsős széleket nélkülöző képeket. Ilyen például a növényzet vagy rácsok megjelenítése.
A technikai adatok ismertetését két játékbemutató követte. Mark Rein prezentálta az Unreal 3-as engine aktuális állapotát, és mutatott egy kis részt az Unreal Tournament 2007-ből is, míg a Strangelite csapat fejlesztője a készülő Starship Troopers játékot mutatta be. Mindkét játék igen részletgazdag és látványos grafikával rendelkezett, és míg a tavalyi bemutatón az Unreal 3 engine egy GF 6800-as kártyán még igencsak szaggatott, mostanra már nem volt feltűnő megakadás. Láthattuk az aktuális NVIDIA demófigurákat is: a tavalyi év Naluját idén Luna és Mad Mod Mike követi. Néhány fantasztikus effektet láthattunk: a Lunát megtámadó lények bőre áttetsző volt, de a sima textúrából megvalósított 3D háttér is meggyőző volt. A lány haja mondjuk ezúttal kevésbé volt látványos, mint Nalu esetében, itt inkább egy tömbben mozgott az egész hajkorona. Mad Mod Mike-ot egy humoros figurának találták ki, aki az MTV Pimp My Ride műsorára hajazva autók helyett számítógépeket alakít át. Az ő szereplésével készült demóban is több effekt jelent meg, mint például a „Radiant Lighting” – a jetpack által megvilágított környezet, a Depth of Field hatás, a mélységélességel való variálás, vagy a magas dinamika-tartomány, amikor szétfűrészelte a számítógép házát.
Végül pedig különösen fontosnak tartották kiemelni, hogy a bemutatott kártyára nem is kell sokat várni: egyes online áruházakban már a következő naptól megvásárolható volt.
A sajtótájékoztatót követően a szomszédos teremben felállított demo-gépeken mindenki maga is megnézhette működés közben a legújabb játékokat, név szerint a következőket: Battlefield 2, Serious Sam 2, Age of Empires III, Starship Troopers. Ezt egy vacsora követte, majd végül egy party zárta a rendezvényt.
Az alapján, amit a párizsi sajtóbemutatón láttunk és hallottunk, igencsak ígéretes kártyának mutatkozik az NVIDIA új zászlóshajója, kíváncsian várjuk, hogy szerkesztőségünkben is tiszteletét tegye egy példány és testközelből számolhassunk be a teljesítményéről.